The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Mumma! Undrar vad den målningen är värd stulen )

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Jag önskar att jag en dag kommer äga en dator som klarar Oblivion och Gothic 3. Tills dess har jag installerat om Morrowind, och fick t.o.m. farsan att installera det. Farsans första spel, minsann!

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk
Medlem

undrar om det är scriptat att han ska måla det där?
eller om att han kan få för sig "nu vill jag måla det här trädet" radiant ai saken, ja ni fattar:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
undrar om det är scriptat att han ska måla det där?
eller om att han kan få för sig "nu vill jag måla det här trädet" radiant ai saken, ja ni fattar:) [/B]

Skulle gissa att målningen bara är en fast textur, pessimist som man är.

Visa signatur

E6600, 1GB, X1900XT 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samoa Joe
Skulle gissa att målningen bara är en fast textur, pessimist som man är.

Att få en npc avbilda en del av spelet i realtid är nog når som vi får vänta en tid till på... Så ja, det är nog bara en fast textur.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Att få en npc avbilda en del av spelet i realtid är nog når som vi får vänta en tid till på... Så ja, det är nog bara en fast textur.

Fast egentligen... borde det inte bara gå att göra relativt lätt om spelet (när npc's ska börja måla) tar en snabb screenshot åt det håll den håller blicken. Sen komprimeras och förminskas bilden och ersätter (gradvis) texturen på den vita målningsduken framför honom, samtidigt som han rör händerna i en animation som ska se ut som om han målar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Sims 2?

Jag tycker Oblivion kommer väldigt tajmat för min del. Jag har börjat att tröttna väldigt lätt på spel som är för mycket av samma och för lite djup (Fear har jag inte orkat klara, inte CoD2 heller). Jag har börjat spela lineage 2 bara för att ha någonting att pyssla med tills Oblivion smyger sig in i mitt rum.

Ska bli kul att äntligen få spela ett såntdär extra speciellt spel med grym närvaro känsla och fräsh grafik, samtidigt som man vet att det kommer ta lång tid att bemästra och att det kommer finnas massor med saker att göra.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert
Fast egentligen... borde det inte bara gå att göra relativt lätt om spelet (när npc's ska börja måla) tar en snabb screenshot åt det håll den håller blicken. Sen komprimeras och förminskas bilden och ersätter (gradvis) texturen på den vita målningsduken framför honom, samtidigt som han rör händerna i en animation som ska se ut som om han målar?

Skulle kräva en del och vore nog väldigt begränsat.

Mothman: Gör de det verkligen i Sims 2? Ritar de inte bara upp en bild som är "förrenderad" och inte i realtid?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guybrush_Robert

Precis så tänkte jag också. Hade varit häftigt att ställa sig framför och få ett porträtt målat

Fast förmodligen är det som Samoa Joe säger. Men spelar inte mig nån roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Jag tycker Oblivion kommer väldigt tajmat för min del. Jag har börjat att tröttna väldigt lätt på spel som är för mycket av samma och för lite djup (Fear har jag inte orkat klara, inte CoD2 heller). Jag har börjat spela lineage 2 bara för att ha någonting att pyssla med tills Oblivion smyger sig in i mitt rum.

Jag är i samma sits. Inget av de nya spelen tillfredsställer mig särskilt mycket, med visst undantag för Footbal Manager, civ 4 och WoW. Jag har en ganska ny dator, men har i princip bara försökt få spel från 90-talet att fungera.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle kräva en del och vore nog väldigt begränsat.

Mothman: Gör de det verkligen i Sims 2? Ritar de inte bara upp en bild som är "förrenderad" och inte i realtid?

I Sims 2 får man välja vad personen ska måla genom att själv rikta kameran och ta ett skreeenshot. Sedan står simsen och målar och stegvis så tar målningen formen av det man tog ett screenshot på :). Bilden ser ut som ett screenshot med något photoshopfilter på ungefär ^^. Det kan hända att de gör liknanade i Oblivion, och jag tror inte et är så himla krångligt att fixa, så det kan nog vara så. Men det är nog inget krav jag har ändå :).

Dyll: Samma här, MMORPG värkar fungera bra som tillfredställelse så länge. Och jag hoppas Oblivion har mängder med olika vapen med lite ramdomegenskaper på typ som i Diablo 2 ungefär :). Själv sitter jag och funderar på Om X3 reunion kan vara något med sitt väldigt djupa gameplay. Aja, Oblivion hoppas jag kommer ut i Mars någon gång.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

True that, man kan om man vill pausa spelet innan simmen börjat måla och alt-tabba ur för att sedan ersätta en viss bild i någon mapp med en egen och vips är det den som målas.

Permalänk
Medlem

X3 Reunion är väl fräckt ett tag med alla tusen små npc skepp som sköter sitt i galaxen, men snabbt tröttnar man och blir grymt uttråkad.

Varför? Jo, eftersom där helt enkelt inte finns någon anledning alls att spela!
Det enda du får ut av att bygga ett gigantiskt handels/station-emperie är bara mer pengar. Det enda du kan använda pengarna till är skepp och vapen, eller fler stationer. Det enda du kan göra med skeppen och vapna är att panga några onda npc's.
Du kan inte utrota någonting, inte ta över sektorer, inte förändra världen på något speciellt sätt.

Det är ett enormt öppet och djupt spel, men där finns liksom inget mål what so ever att sträva efter

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
X3 Reunion är väl fräckt ett tag med alla tusen små npc skepp som sköter sitt i galaxen, men snabbt tröttnar man och blir grymt uttråkad.

Det enda du får ut av att bygga ett gigantiskt handels/station-emperie är bara mer pengar. Det enda du kan använda pengarna till är skepp och vapen, eller fler stationer. Det enda du kan göra med skeppen och vapna är att panga några onda npc's.
Du kan inte utrota någonting, inte ta över sektorer, inte förändra världen på något speciellt sätt.

Det är ett enormt öppet och djupt spel, men där finns liksom inget mål what so ever att sträva efter

Vad har det där med Oblivion att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur

Det är nog enklare att jämföra det med Morrowind än ett rymdspel. I Morrowind tycker jag man får kännslan från de små uppdragen, t.ex. slå ihjäl råttor på någons vind eller ge tillbaka en naken mans yxa, det är de som i slutändan känns betydelsefulla för att de ofta är ganska roliga. Samma sak kommer nog hända med Oblivion skulle jag tro.

Världen i Oblivion verkar otroligt dynamisk, folk pratar om saker du har gjort tidigare vilket påverkar samtalen, NPC's har förmågan att förändra allt precis som spelaren själv har, t.ex. plocka upp ett äpple och äta det när hon blir hungrig eller stjäla ett vapen osv.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Själv sitter jag och funderar på Om X3 reunion kan vara något med sitt väldigt djupa gameplay. Aja, Oblivion hoppas jag kommer ut i Mars någon gång.

Jag försökte bara hjälpa honom med att förklara att han gör bäst i att spara pengarna och vänta på oblivion

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och det tackar jag för ^^. Det var ju trotts allt jag som gick offtopic från början :P. En sak är klar att Oblivion har mina pengar iaf, speciellt med den speltorkan som är just för tillfället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaha! Hehe tänkte inte ens på att det kunde varit ett svar på någons inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska bli gött att lira på 42tums plasmatvn =D
Det släpps väl samtidigt på 360'n som till PC?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det ska släppas exakt samtidigt till PC o 360.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Jo det ska släppas exakt samtidigt till PC o 360.

Nej, det vet vi inte, Pete sa att dom kommer släppas så nära varandra som möjligt, men det är ingen garanti att dom släpps samma dag.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Det var ju om det släpps samtidigt i europa och usa?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

Så kanske det var... detaljer, detaljer

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Back 2 the game!

Ummmmmm, varför ställdes det så dumma frågor på den dära intervjun som varade i nån timme?
"Will there be any effects when you throw stuff into the water"...
Jag menar herrejisses..... Spelat mario? =D

Eller min favorit.
"How will you know which dungeons you have visited?"
Jaa, hur ska man veta detta? Hur ska man veta vilka pixlar man gått på i Super Mario? Anteckna!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Nej, det vet vi inte, Pete sa att dom kommer släppas så nära varandra som möjligt, men det är ingen garanti att dom släpps samma dag.

Nej klart det inte är. Men samtidigt plus minus några dagar iaf. Tillräckligt exakt för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Nej klart det inte är. Men samtidigt plus minus några dagar iaf. Tillräckligt exakt för mig

Nej jag vägrar låta 360 ägarna spela det före mig! Jag vägrar!

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vadå? Vi är också människor
Eller inte.. 360'n förvandlade mig från hyper-pc-only-fanboy till "acceptera-allt".
Typ som en vampyr =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gamepads har man inte till FPS lir. Basta.

Permalänk
Medlem

Oblivion är inte ett FPS......... First Person Shooter. Eller du planerar att endast använda pilbågen?
*petitesser är skoj*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HOTNESS!!

Ny preview uppe på IGN:
http://pc.ign.com/articles/691/691594p1.html

De talar om ca 1 månad kvar nu.... nice nice.

edit: wee såg precis, om ni trycker "Videos" finns det ca 5 min gameplay video, och en intervju på nästan 8 min. Trevligt trevligt.