Permalänk
Medlem

Prjoekt: Från skiss till tavelgravyr.

God kväll! För två dagar sedan kunde jag inte hålla fingrarna i styr, provade kasta boll inomhus (tips: lek inte med bollar inomhus, saker kan gå sönder ), skrev en uppsats, meckade hål i chassit för 120mm fläkten... men ändå kändes det som jag behövde göra något mer kreativt, ja något riktigt roligt att pilla med. Satte mig genast ned och funderade en stund och kom och tänka på en gammal idé om en gravyr jag aldrig påbörjade. Genast slet jag ut 500-pappers högen ur skåpet oh började rensa i sökandet efter bilden. Viola! Hittade den och i samband med det här fylldes även en papperskorg med inget mindre än papper som inte var till någon nytta. (Vad de gjorde i skåpet från allra första början vet jag inte, så fråga inte! )

Sprang till glasmästaren och bad om en bit plexi, snäll den där glasmästarn måste jag säg, med glasögon och allt vettni!

Här är första bilden då jag precis kommit hem med plexit och började med att lägga bilden under plexit för att markera linjerna. (HTPC datorn syns i bakgrunden. )

Maria kunde då inte låta bli att ta ett kort när jag sitter och försöker koncentrera mig, vilket inte går så bra då blixten har en förmåga att blända en ganska rejält. (blixten speglades i glaset)

Här var markeringen klar.

Två dagar senare ( Fick annat jobb att göra )

Vad är en påbörjad gravering utan en bild?

Så här såg det ut när det var dags för en kopp kaffe.

Här var graveringen av tjejen klar.

Nu återstår det att köpa en tavelram, ett svart A3 papper och snylta på min fars penna med silverfärg.

Tanke: Istället för orginalglaset på tavelramen ska plexit dit och sedan måla en bakgrund i anime-miljö med silverpennan. A3 pappret kommer då sitta som "motiv" i tavelramen. I tavelramen kommer också sitta en liten sönderskalad lek-mojäng med ett antal olika lysdiodrar med program så man antingen byter färger hela tiden eller ställbart på en färg.

Permalänk

Mycket fint gjort!
Glöm inte att fixa bilder på slutresultatet.

Permalänk
Medlem

snyggt, jag vill gärna se mer bilder sen när ramen är klar och lysdioderna är fixade.

Visa signatur

It a butt ache!

Permalänk
Medlem

Snyggt Ska du fylla ut med mera grejjer? Det skulle bli snyggast då.

Fick du plexit??

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Tack grabbar, det är kul att få respons.

@TredoX . Nej jag fick inte plexit, men när jag förklarade vad jag skulle göra med det reducerade han priset av ren vänlighet.

Permalänk
Medlem

Schysst av han.

Glöm inte att ta massor av bilder när du fortsätter bygga på den.

Permalänk

Visa signatur

Amd 64 3000+ | 512x4 | Gforce 6800ultra (agp8x) | 80gigx2 | Razer diamonback | eXactMat | 19"TFT

Permalänk
Medlem

Anime for teh win Får gärna gör en sån till mig med

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Anime for teh win Får gärna gör en sån till mig med

Är ju nästan på gränsen till hentai

OnT: Snyggt.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Lite leds i det så blir de nog fin fint!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ch00ke . Om du missade det så är det en del av planeringen.

Permalänk

hur går det med tavlan?

Visa signatur

Amd 64 3000+ | 512x4 | Gforce 6800ultra (agp8x) | 80gigx2 | Razer diamonback | eXactMat | 19"TFT

Permalänk
Medlem

Det snöar något fördjävligt här idag, kan inte ta mig till affären för att köpa det jag ska, avvaktar till morgondagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNp^
Det snöar något fördjävligt här idag, kan inte ta mig till affären för att köpa det jag ska, avvaktar till morgondagen.

äääh va surt.. ta chansen då o ut o åk pulka
åkte världens nedförsbacke idag med kussen..
är 23 år men kan lova er att det var ett jävla bra tag sen jag skrattade så mkt

ont: väldigt fin bild måste jag säga

Permalänk
Medlem

Älskar sånna här trådar där man får följa vad någon gör med en beskrivning + bilder!

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt. De hade inte öppet igår, så typiskt min otur. Blir till att gå raka vägen till affären efter skolan och köpa sig en ram.

Permalänk
Medlem

riktigt nice! va körde du för motiv?

Visa signatur

:)

Permalänk

Vill se !!!!

Visa signatur

My Life My World My......

-=[www.isakonline.se]=-

Permalänk
Medlem

Skulle se mycket bättre ut med skuggorna...skulle se mer levande ut då.

Permalänk
Medlem

väntar också på att få se bilder på det färdiga resultatet

Permalänk

Ja oxå
Riktigt snyggt motiv!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!