Hack efter 8min i filmen NEC i NERO

Permalänk
Medlem

Hack efter 8min i filmen NEC i NERO

Hej

Jag har brännt över 100 filmer i NERO utan problem med min NEC 3520. Men nu när jag kollar på filmerna på min DVD-spelare så hänger sig filmen efter 6-8min in i filmen. Har testat med olika firmware, och installerat olika NERO verisoner också men blir samma problem.

Har inte haft detta problem innan vet inte när felet uppkom vet heller inte vad som kan vara fel? Är väldigt tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Kollar du dom på TV:n eller i Datorn?

Ifall i datorn, vilket program använder du?

Testa med VLC

Permalänk
Medlem

Skanna ytan på dina brända skivor efter crcfel med hjälp av t.ex DVDInfo Pro. Om den inte hittar något fel på dina skivor så är det troligen din stationära spelare som är på väg att ge sig.

Permalänk
Medlem

Testa att bränna långsammare kan hjälpa i vissa fall

Permalänk

har haft 4st dvdbrännare som börjat bränna fel efter ca 200 skivor men har fått nya på garantin hela tiden!!!!! Är det brännaren som strular så lämna in den på garantin(om du har nån??)så får du en ny!!Jag har aldrig hört att dom lagar dom,affären skickar in dom och inom en månad skall du ha en ny likvärdig,för ofta finns inte just den brännaren kvar!!

Permalänk

Oj oj, fel va mig...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
§7 ...

Och vart i den här tråden pratas det om Piratkopiering ?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Har nu köpt en ny DVD-brännare en NEC-3550A blir samma fel där att bränningen lyckas sen när man har kommit 8-10 in filmen så hänger den sig blir så med alla filmer ja bränner

Jag har formaterat datorn, testat olika Nero versionen, olika firemware på brännaren även testat att sätta brännaren på en annan IDE-kabel

Jag kan inte förstå vad som gör att filmerna blir som de blir??

Permalänk

Vad använder du för skivor?

Permalänk
Medlem

Platinum DVD+R

Har brännt ca. 200 filmer med denna skiva innan.

Vad för fel kan det vara på datorn? några tips?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sy - Ty
Platinum DVD+R

Har brännt ca. 200 filmer med denna skiva innan.

Vad för fel kan det vara på datorn? några tips?

prova med en bränd skiva som du vet har funkat på dvd spelaren

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem

jo det har ja testat

kan det vara fel på kablar eller annat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sy - Ty
jo det har ja testat

kan det vara fel på kablar eller annat?

IDE-Kablar kan generera fel om de är längre än standard, eller om de är runda, men det är osannolikt att sådana fel skall uppstå vid en viss tidpunkt in i bränningen.

Jag antar att de första 99 skivorna du brände har funkat, eller?
Sen undrar jag vad du spelar upp filmerna på. Det är inte så att spelaren har ett problem?

Om vi antar att det är bränningen som strular:
Bränner din brännare snabbare än datorn hinner läsa datat? Problem med att läsa datat tillräckligt fort kan även uppkomma i efterhand, t.ex. genom fragmentering eller fel på hårddisken. Sänk hastigheten på brännaren och kolla varför hårddisken inte kan leverera datat i tid. Beroende på vad felet är så måste du defragga eller byta hårddisk...

Jag kör på själv endast på 4x, även om brännaren klarar 16x, bara för att undvika problem.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Hej

Mitt problem: Har bränt en DVD-Film sedan så hänger den sig 6-10min in filmen

*Jag har bränt nära 200filmer. Sedan uppkom problemet, jag vet inte i fall ja uppdatera firmware då lr något men jag har också testat massa olika senare.
*Har testat att bränna filmerna i olika hastigheter brukar bränna i 4x annars.
*Har testat olika Nero versioner.
*Formatera om datorn tänkte om det var något mjukvare fel men händer samma fel när ja bränner
*Satte DVD-brännaren på den andra IDE-kabeln blev samma fel där
*Köpte till och med en ny brännare för jag har läst att fel kan upp komma efter man har bränt rätt många filmer. Men även när jag bränner med den nya så blir dessa fel.
*Har testat olika DVD-spelare för se om filmerna blir sådana där också.
*Det står alltid att bränningen lyckas efter ja brännt de i Nero.

Detta känns så jobbigt kan inte förstå vad som är fel?

Mvh Anton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sy - Ty
Hej

Mitt problem: Har bränt en DVD-Film sedan så hänger den sig 6-10min in filmen

*Jag har bränt nära 200filmer. Sedan uppkom problemet, jag vet inte i fall ja uppdatera firmware då lr något men jag har också testat massa olika senare.
*Har testat att bränna filmerna i olika hastigheter brukar bränna i 4x annars.
*Har testat olika Nero versioner.
*Formatera om datorn tänkte om det var något mjukvare fel men händer samma fel när ja bränner
*Satte DVD-brännaren på den andra IDE-kabeln blev samma fel där
*Köpte till och med en ny brännare för jag har läst att fel kan upp komma efter man har bränt rätt många filmer. Men även när jag bränner med den nya så blir dessa fel.
*Har testat olika DVD-spelare för se om filmerna blir sådana där också.
*Det står alltid att bränningen lyckas efter ja brännt de i Nero.

Detta känns så jobbigt kan inte förstå vad som är fel?

Mvh Anton

Bra beskrivning... Tyvärr blir det litet ont om idéer kvar...

- Vad fick du för info från DVDInfo Pro?

- Har du kollat minnena med memtest? Dåliga minnen kan ge korrupta downloads, så de borde kunna ge dåliga bränningar också. Iofs. litet udda att felet isf. dyker upp vid samma tillfälle, men...

- Detta är riktigt jobbigt att testa, men... När du formatterade om, provade du att bränna innan du gått in på windowsupdateoch laddat ner alla patchar? Tänkte om det kunde vara nån av de nyare windows-patcharna som orsakar problemet.

Du kan ju lämpligen vänta på om nån kommer på nåt som är enklare att testa innan du börjar formattera igen...

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

En spontan tanke är kanske att kopian du gjort av din "egen film"(?) kanske är trasig? Testa att mounta den med typ Daemon tools och spela den i något DVD program och se om den hänger sig där.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

har nu testat imgburn.....
funkar kollrent, hur gött som helst att det löste sig, efter många försök.....:):):)