kopieringsskydda mina egna skivor.

Permalänk
Medlem

kopieringsskydda mina egna skivor.

ja som topic säger fast med en liten förändring.. min kompis skivor.

han har nämligen en DV-kamera som han har filmat lite med hemma, och han vill kunna kopieringsskydda sina egna filmer sen efteråt.
han vill kunna låna ut dem till kompisar utan att dem ska kunna kopiera dem...

visst jag vet att detta går komma runt men man borde väl kunna kryptera det på nåt sätt så att det inte går att kopiera om man inte har speciella program?

ja blir tacksam för svar snarast, men ännu gladare blir min kompis.

Permalänk
Medlem

Om du hittar ett sånt program så kontakta valfritt film/skivbolag, skulle tro att de är skapligt intresserade.

Permalänk
Medlem

jag tror jag har hittat ett program.
Har dock inte testat det själv men finns här
http://www.cdsx.se/

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
jag tror jag har hittat ett program.
Har dock inte testat det själv men finns här
http://www.cdsx.se/

Verkligen intressant när det dessutom är gratis.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Ledsen, men det där programmet lär inte fungera särskilt bra. Kopieringsskydd, dvs. sådant som tillåter dig att läsa data från skivan, men inte kopiera skivan är i teorin omöjligt att göra. Så tyvärr.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Här ska provas

[EDIT]
Hmm....ser filerna men går inte att kopa dom rätt av. Filmerna går inte ens att titta på

Funkar inte heller i DVD-spelaren. Ska prova bränna om skivan.

Brände enbart en MPEG-film, den gick att kopiera.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Det bästa är väl i så fall att inte låna ut skivorna utan låsa in dom i ett kassaskåp. Om man kan kopiera skivor från filmbolagen med allehanda kopieringsskydd så lär man även kunna kopiera dina skivor.

Har i och för sig läst om någon som lade 20 minuter svart bild i en del av skivan, gjorde en rejäl repa där det låg och sedan hade ett menysystem som gjorde att det normalt sett aldrig spelades upp men när man försökte kopiera skivan så vägrade datorn läsa den filen och det blev läsfel. Men det går också att kringgå för den som kan lite.

Har också läst om någon som gjorde en DVD-meny där man skulle knappa in en viss sifferkombination med fjärrkontrollen innan fimen spelades upp men om kompisens kompisar vet koden då de tittar så kan de ju även samma kod till sina kopior och det är för övrigt lätt att kringgå detta också (strippa bort menyn).

Och så länge det går att spela upp i DVD-spelaren kan man ju alltid koppla den till ett TV-kort och spela in den analoga signalen så det går ändå att kopiera...