Datorn lär väl också lukta gott ? :) * kolla bild *

Permalänk
Medlem

Datorn lär väl också lukta gott ? :) * kolla bild *

Ja som ni ser så hänger det en doft gran i datorn och luktat på fläktarna som luften strömmar ut och det luktar faktiskt riktigt gott om datorn nu .. tokig idé eller ?

EDIT : Galleriet

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=103...

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

Hahaha..nice

Visa signatur
Permalänk

RaggarDator :-P:-P

Permalänk
Medlem

Nice
Nu känner du kanske inte lukten av bränd cpu? xD

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Nice
Nu känner du kanske inte lukten av bränd cpu? xD

haha nej

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

hehe så hade jag också en sväng. Men det luktar ju så fruktanvsärt mycket direkt

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

jo jag känner då en förändring ska köpa en ny iställe tog den ifrån bilen så det är inte så jätte mycket doft kvar men det känns där jag sitter att det luktar gott

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Doftgran, lukta gott? Nej för tusan

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Dom lukar INTE gott..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "miljoner-färger-i-mitt-coola-gamer-chassi"

Tycker du verkligen att det där är snyggt.. Eller har du det bara för att det är rabatt på CCFL på gtek.se?

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Dom lukar INTE gott..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "miljoner-färger-i-mitt-coola-gamer-chassi"

Tycker du verkligen att det där är snyggt.. Eller har du det bara för att det är rabatt på CCFL på gtek.se?

Smaken är som baken, delad?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Dom lukar INTE gott..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "miljoner-färger-i-mitt-coola-gamer-chassi"

Tycker du verkligen att det där är snyggt.. Eller har du det bara för att det är rabatt på CCFL på gtek.se?

Som någon sade: alla tycker inte lika, så lägg ner din attityd

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Som någon sade: alla tycker inte lika, så lägg ner din attityd

håller med

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Får jag fråga en sak, varför har du du inte en fläkt i sidan? värt å ha galler, filter och en tunnel utan fläkt..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Dom lukar INTE gott..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "miljoner-färger-i-mitt-coola-gamer-chassi"

Tycker du verkligen att det där är snyggt.. Eller har du det bara för att det är rabatt på CCFL på gtek.se?

hmm miljon färger ? hm det är taget med mobilen så det ser juh inte riktigt ut som det och om du har nått emot färgerna i datorn så varför ens lägga en sån här dum kommenter är du avensjuk bara för att du inte kan ha lite lyse i din dator ?

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malaco88
håller med

Hm, kanske borde testa det där med doftgran i dator. Blir en sån skön Ronny och Ragge-stämning då

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Får jag fråga en sak, varför har du du inte en fläkt i sidan? värt å ha galler, filter och en tunnel utan fläkt..

Det är en lufttunnel ( air duct ) avsett för prescott. Detta är till och med ett krav ifrån intel för att kunna certa en burk med prescott i. Den fungerar så att du har en tunnel ( rör ) som ligger direkt mot CPU fläkten. Detta gör att CPU:n bara för rumstemperad luft istället för VGA och HD varm luft.

Om du tittar på tex, Cooler Master Centurion 5 så är det samma visa där. Ja på de flesta chassin som säljs idag tom.

Aspire har nog bara valt att göra den lite mer "flashig" för att passa bättre in i deras stil.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Hängde en doftgran i nätkabeln bakom min dator så att den hängde ner lagom vid chassifläkten. Snacka om att det luktade!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Det är en lufttunnel ( air duct ) avsett för prescott. Detta är till och med ett krav ifrån intel för att kunna certa en burk med prescott i. Den fungerar så att du har en tunnel ( rör ) som ligger direkt mot CPU fläkten. Detta gör att CPU:n bara för rumstemperad luft istället för VGA och HD varm luft.

Om du tittar på tex, Cooler Master Centurion 5 så är det samma visa där. Ja på de flesta chassin som säljs idag tom.

Aspire har nog bara valt att göra den lite mer "flashig" för att passa bättre in i deras stil.

Har iaf en intel . ska skaffa en intel p4 prescott 3.4ghz när dom går ner i pris eller en 3.2

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk

Jälit nice.. Men en liten varning.. vissa doftgranar sägs vara frätande på plast o skit så passa kablar o grejor..

Permalänk
Medlem

Kan förresten säga att doftgranar inte SMAKAR så värst gott heller...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Kan förresten säga att doftgranar inte SMAKAR så värst gott heller...

Sååå sant..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Dom lukar INTE gott..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "miljoner-färger-i-mitt-coola-gamer-chassi"

Tycker du verkligen att det där är snyggt.. Eller har du det bara för att det är rabatt på CCFL på gtek.se?

Offt:
har du din attity för det är rabbat på citroner på konsum eller för du är avis? käften om du inte har nått vettigt att säga!

Ontop: Tur att det va en använd gran, om de vart en ny hade dit rum luktat raggarbil för alltid ^^ hehe

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Offt:
har du din attity för det är rabbat på citroner på konsum eller för du är avis? käften om du inte har nått vettigt att säga!

Ontop: Tur att det va en använd gran, om de vart en ny hade dit rum luktat raggarbil för alltid ^^ hehe

Det han skriver om att han tycker det är mycket lysande grejjor är snarare en åsikt, vilket i detta fall är en väldigt vanligt förekommande och aningen uttjatad, men som någon påpekat tidigare, smaken är som baken.

Däremot tycker jag din attityd inte är den bästa då du skriver att han ska "hålla käften om han inte har något vettigt att säga".

kanske värt till lite eftertanke innan du skriver nästa gång?

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Kan förresten säga att doftgranar inte SMAKAR så värst gott heller...

Inte godisarmband som hängt i samma klase som 42 st wunderbaums i ett par månader heller. Smakar tvål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
Offt:
har du din attity för det är rabbat på citroner på konsum eller för du är avis? käften om du inte har nått vettigt att säga!

Ontop: Tur att det va en använd gran, om de vart en ny hade dit rum luktat raggarbil för alltid ^^ hehe

ta det lungt jag ska köpa en ny fast ska ha plasten på så det inte stinker allt för mycket får dra av plasten ett snäpp i taget som man ska göra :D:D

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Dom lukar INTE gott..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "miljoner-färger-i-mitt-coola-gamer-chassi"

Tycker du verkligen att det där är snyggt.. Eller har du det bara för att det är rabatt på CCFL på gtek.se?

Du är INTE snygg..

Och sen bara måste jag kommentera ditt "mitt-hår-är-brunt-och-snyggt"

Tycker du verkligen att ditt hår är snyggt? Eller har du färgat det brunt bara för att det var rabatt på H&M på hårfärg?

EDIT: Inte menat till dig, och som någon sade; Smaken är som baken!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Jag hadde nog också haft en wunderbaum i min dator om det fanns plats och om jag haft fönster så jag kunde showa med baumen.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk

Alltid kul med lite nytänkande!! Kommer inte göra så själv, men kul att se ändå hehe..
Angående "miljoner färger", det är upp till var och en om man vill ha det så, och man ska inte behöva få snorkiga kommentarer pga det.

BTW, Du borde ta Lowrider89:s varning på allvar, har sett ganska många bilar där plasten har smält av doftgranar... man klämmer in dem någonstans där de inte syns så mycket och vips så har man fetefrätskadan

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem

Fint med julgransbelysningen bakom.

Visa signatur

mvh