The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

hej,
jag har en enda liten fråga ... hur går man med i blades?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lilljohan
hej,
jag har en enda liten fråga ... hur går man med i blades?

En del av mainquesten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Jo. Jag ska jadrarmig prova att köra utan någon armour skill nu, och i alla fall gå klädd i Light Armour (rollspelsskäl mest, kanske skulle Heavy vara att föredra för att få upp den fördömda endurancen, men utan Heavy mer orsak att få upp den ) . Får väl se om den går upp då överhuvudtaget. Max för skills är detsamma för major och minor i alla fall, som jag förstår det.

Och sedan spella / meleea+långa perioder av att bara blocka varannan level...men grurr, för att köra en karaktär som verkar kul måste man spela tråkigt?

Mycket trevligare med light armor, älskar att smyga, och man går så mycket snabbare med ^_^

Men iallafall om du valt rätt major skills(om du customizat) så borde du inte behöva träna skills så mycket. Alla mina major skills åker upp av sig själva medans jag gör quests etc, utom två som är block och athletics. Hade så mycket hellre viljat ha Marksman och Alchemy än dom två, men aja inte så mycket att göra åt, är så nöjd med min karaktär ändå :]

Men angående athletics, hur har dom tänkt sig det hela? Den går upp toklångsamt om man bara går, och simmar man går den inte upp mycket snabbare, simmade omkring i en liten sjö i två minuter och såg ingen skillnad på mätaren fastän min athetics skill bara är på 31.
Inte direkt så att man går till ställen heller, man rider ju på sin häst :/

Säkert att det inte är någon som vet om man kan haxxa lite i consolen för att ändra major skills?

Jo sen har jag en ny fråga Finns det någon anledning för en stealth karaktär att inte använda sköld? Jag använder ju en vanlig light leather sköld för tillfället, trevlig extra armor och har inte märkt att jag smyger sämre, backstabbar sämre eller går långsammare med den så.

En fråga till! När man backstabbar så gör det ju X6dmg, iallafall för mig, räknar dom med magic-dmg då? Så om jag har Longsword of sparks så gör den ju 5 extra lightning damage, blir det 5 lighningdmg X6 då? För annars är det ju bättre att backstabba med mitt Silver longsword eftersom det är 6 i skada på det till skillnad från Longsword of sparks som har 4dmg+magicdmg.

Och jo, angående den som skrev om Skeleton key, man måste vara level 10 för att göra det questet :<
Verkar vara lvl-req. på alla shrines, på Shrine of Sanguine så måste man vara lvl 8.
Någon som vet vart man hittar vinflaskan som behövs för Sanguine btw?

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Hmmm, om jag är på väg att gå in i den stora gate:n utanför Bruma, är det långt kvar på spelet då?

Edit: På mainquestdelen dvs...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag har fått lite negativa stats nu som ajg vill bota. Då brukar man ju normalt be vid altaret i någon kyrka. Nu får jag enbart "Repent your crimes, wicked one". Hur löser jag detta? Jag har ju sonat mina brott. Måste jag bikta mig eller nåt? Hur gör jag det i så fall?

Permalänk

Tack för hjälp med AF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Jag har fått lite negativa stats nu som ajg vill bota. Då brukar man ju normalt be vid altaret i någon kyrka. Nu får jag enbart "Repent your crimes, wicked one". Hur löser jag detta? Jag har ju sonat mina brott. Måste jag bikta mig eller nåt? Hur gör jag det i så fall?

Om du har massa infamity så tror jag inte att du får be vid altaren till slut, då är det bara att dricka potions antar jag

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk

Okej , Nu har jag spanat igenom alla sidor med Oblivion.
Tycker det ser väldigt vackert ut.

Nu till frågan.
Med mina Spec. Kan jag spela Oblivion med halvhyffsad grafik.
Semperon 3100+ 1.8ghz.
1.5 gb minne.
Xfx 6600GT

Vad säger ni?

Citera gjärna när/om ni svarar.

Permalänk
Medlem

Hur öppnar man porten längst in i Lindai-ruinen?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Okej , Nu har jag spanat igenom alla sidor med Oblivion.
Tycker det ser väldigt vackert ut.

Nu till frågan.
Med mina Spec. Kan jag spela Oblivion med halvhyffsad grafik.
Semperon 3100+ 1.8ghz.
1.5 gb minne.
Xfx 6600GT

Vad säger ni?

Citera gjärna när/om ni svarar.

Ja

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns nån affär där man kan skaffa sig silver piler och/eller bättre båge?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
Nån som vet om det finns nån affär där man kan skaffa sig silver piler och/eller bättre båge?

Kolla i anvil. Det finns en affär där som säljer en båge för 9k och sliverpilar. Han brukar ha 50st i stock. Vet inte vad affären heter men den ligger vid kanalen/floden..

Edit: Är det nån som vet hur man köper huset i cheydinhall ( s.p? ) Alltså vem man ska prata med?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

nån som har tip's på vad man ska bygga på om man ska va en warrior alltså en riktiga köttare:p

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vilket hus är det finaste att köpa? Har köpt det i Imperial city vilket var lite för litet och det i Anvil vilket var väldigt stort men ganska så jobbigt då det är mörkt och trasigt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Kolla i anvil. Det finns en affär där som säljer en båge för 9k och sliverpilar. Han brukar ha 50st i stock. Vet inte vad affären heter men den ligger vid kanalen/floden..

Edit: Är det nån som vet hur man köper huset i cheydinhall ( s.p? ) Alltså vem man ska prata med?

Har för mig att du ska prata med Count/countess som är i den staden.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk

Hrm någons om vet vart jag säkert kan förvara items? Börjar bli jobbigt att bära omkring på alla magiska svärd och rustningar :/

Vad kostar hus på olika ställen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Hrm någons om vet vart jag säkert kan förvara items? Börjar bli jobbigt att bära omkring på alla magiska svärd och rustningar :/

Tror det finns ett för 1000gold i Imperial City

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk

kan man inte inreda och reparera husen man äger? syftar mest på huset i anvil,hur får man upp portalen i källaren?

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk

Kalla mig dum men jag har letat runt hela Anvil men hittar ingen flod/kanal, och således ingen affär heller. Vilken ände av Anvil ska de ligga i? Norr-Syd-öst-Väst?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai

är du med i en guild kan du lägga det nånstans i en kista där. Den kör jag på tills jag har fått ihop 15k till mitt fina hus.

Permalänk
Medlem

De va i Bravil som det fanns en affär med bågar och pilar. Heter Archer's Paradox och ligger ganska centralt i staden.

Sen undrar jag även vart man kan få tag på ett schysst 1H-svärd. Är de quests som gäller eller kan man köpa nått bra som ger mer än 5 i dammage som jag har nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har glömt var det var man kunde köpa möbler till sitt hus. vet att det var i imperial city men var?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns det någon som har lyckats skapa en female wood elf som ser okay/bra ut och har en sparfil innan gallret i sewers i början? ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gav spelet en chans till idag..
men nä... det är inte roligt..
faen jag som trodde jag skulle gilla ett rpg som får 10/10 i betyg. men nä...
jag bara tänker på FF7.. vill ha sådana rpg, inte FPS RPG.. surt..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
är du med i en guild kan du lägga det nånstans i en kista där. Den kör jag på tills jag har fått ihop 15k till mitt fina hus.

inte någon bra idé så körde jag ett bra tag, efter typ 12 speltimmar var allt borta bara =/

Permalänk
Medlem

Är det någon som gjort questet i bravil där man ska hjälpa en snubbe rentvå sina skulder med en elak orc?
Iaf, Orcen ger ju en i uppdrag att ta sig ut till en ö, där det finns ett fort där hans faders yxa "Drogbas Axe" ska finnas.

Men så fort man kommer dit och hittar en dörr så säger den "This door is opened elsewhere". jag har rännt runt hela jävla ön nu i typ 30min för att hitta ytterligare en väg in, men det finns fan inte ;/

Blir galen! ^^ Anyone help?

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonio
Är det någon som gjort questet i bravil där man ska hjälpa en snubbe rentvå sina skulder med en elak orc?
Iaf, Orcen ger ju en i uppdrag att ta sig ut till en ö, där det finns ett fort där hans faders yxa "Drogbas Axe" ska finnas.

Men så fort man kommer dit och hittar en dörr så säger den "This door is opened elsewhere". jag har rännt runt hela jävla ön nu i typ 30min för att hitta ytterligare en väg in, men det finns fan inte ;/

Blir galen! ^^ Anyone help?

Om det är galler-porten du menar så har jag för mig det finns en spak precis bredvid porten.

Edit: Eller.... det kanske är en dörr som du säger...

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk
Medlem

Eh... okay... jag tryckte Esc så att menyn kom upp innan jag gick och käkade och när jag kom tillbaka hade det kraschat. Hur kan det krascha när jag inte ens gör något?

Aja... jag blev lite ägd i Great Forest idag. Jag är van vid råttor, vargar, scamps och en och annan bandit när man vandrar i skogen... heh. Först mötte jag ett troll. Detta spöade skiten ur mig och efter att ha skjutit runt hundra pilar insåg jag att jag skulle dö. Så jag vrålkubbade ner till närmaste väg. Jag hade tur, det red förbi en vakt precis när jag kom. Han hoppade av hästen och köttade trollet. Två minuter senare mötte jag två Flame Atronachs. Aj. Klarade mig precis.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ta del av din _nuvarande_ savegame, om det inte är för mycket problem!

Permalänk
Medlem

Spoiler

Jag sitter fast i spelet skulle vara tacksam för lite hjälp..

är på ett uppdrag då jag ska döda wisps för att få glow dust som jag sedan kan offra till en staty men hur gör jag det har 3st men hur ger jag dom till statyn

Visa signatur

Niklas