Canon Ixus 55 som webbkamera

Permalänk
Medlem

Canon Ixus 55 som webbkamera

Hej!
Finns det mjukvara för att använda en Canon Ixus 55 som webcam / webbkamera?
Detta främst under Windows, och Skype eller Messenger.

Permalänk

Har för mig att Canon Ixus-modellerna inte "går" att använda som webcams men det finns nått hack för att komma förbi det, man behöver nått program och så har jag för mig att man ska hålla inne knappen hela tiden.

Jag har inte kvar länken till sidan där de beskrev det men det kan vara detta program man ska använda:
http://www.soundmorning.com/index.php

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Tackar, det låter bra, ska definitivt kolla upp det.
Några andra tips, gärna till en sån där sida där dom beskriver tillvägagångssättet specifikt för en Canon IXUS skulle tas emot varmt

Permalänk
Medlem

Har du TV-Kort? Då funkar alla digitalkameror med video-out utgång (För att visa bilder på tv'n)

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inget TV-kort.
Och VirutalCamera funkar inte, det används bara för att sända videofiler man redan har på hårddisken som webcam till ett IM-program.
Några nya idéer, eller hittar nån den där länken som AggeMannen talar om? Vore guld; jag googlar för fult jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Har du TV-Kort? Då funkar alla digitalkameror med video-out utgång (För att visa bilder på tv'n)

Jasså hur går det till då? genom tv in då eller?, då kanske man hellre köper ett billigare pci-tvkort istället för en billigare webcam??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Rackarns, alla försök har misslyckats. Finns det verkligen inget sätt?