Wtb FPS in teh face @ WoW kthxbye¿

Permalänk

Wtb FPS in teh face @ WoW kthxbye¿

Hej!

Som min sign visar så har jag ganska dyra prylar i burken förutom min skit processor.
Och ändå laggar det i WoW, jag kan bara konstatera att det måste vara min lina.
BBB 24/1 är verkligen inget och rekommendera antar jag.

Jag bytte upp mig från 1 gb till 2gb ram nyligen. känner ingen vidare skillnad förutom
andra saker utöver wow som att jag kan köra photshop, wow, dreamweaver o packa upp ngn DVD film och inget händer med FPS'en i WoW.

Vilket är bra men den FPS'en som dels inte förrändras till det sämre är fortfarande inte bra.

I raids kan den sjunka ner under 10...normalt ligger den runt 80.
Några tips utöver optimera addons osv.

Btw:
C'thun gick ner idag World11ssoneleven <3333333 Nihilium.

screen shot or it didnt happen!
http://stormscale.org/forum/viewtopic.php?t=3722

Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk
Entusiast

hur kan du klaga på 80 fps?

min dator klarar wow utmärkt (spelar inte längre iof) på högsta inställningar och 24/1 BBB.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Re: Wtb FPS in teh face @ WoW kthxbye¿

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosferato
Jag bytte upp mig från 1 gb till 2gb ram nyligen. känner ingen vidare skillnad förutom
andra saker utöver wow som att jag kan köra photshop, wow, dreamweaver o packa upp ngn DVD film och inget händer med FPS'en i WoW.

rätta mig om jag har fel, men försöker du köra WoW, Photoshop och se på en DVD film samtidigt som du klagar på att du har dålig fps? prövat att bara ha WoW igång?

vilket grafikkort har du och vilka inställningar för grafiken har du? full antialias under ett raid är inte att recommendera.

Permalänk

Linxiii:
Mm det låter bra men hurru, vad ligger din fps på prime time i orgrimmar. eller motsvarande huvudstad för alliance.

På en "full" server som tex Stormscale.

Haghala:
"rätta mig om jag har fel, men försöker du köra WoW, Photoshop och se på en DVD film samtidigt som du klagar på att du har dålig fps? prövat att bara ha WoW igång?

vilket grafikkort har du och vilka inställningar för grafiken har du? full antialias under ett raid är inte att recommendera."

Självklart inte...tack för den...(!)

självklart har jag bara wow på stänger av precis allting, trycker bort alla processer jag inte känner igen.
Har ganska låg grafik, på allting.
Jag kör visserligen samma upplösning som jag gör i windows.
1280x1024 @ 75 hz

Och som sign visar har jag ett ganska nyinköpt 7800 GT.

Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk

Re: Wtb FPS in teh face @ WoW kthxbye¿

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosferato
Hej!

Som min sign visar så har jag ganska dyra prylar i burken förutom min skit processor.
Och ändå laggar det i WoW, jag kan bara konstatera att det måste vara min lina.
BBB 24/1 är verkligen inget och rekommendera antar jag.

Jag bytte upp mig från 1 gb till 2gb ram nyligen. känner ingen vidare skillnad förutom
andra saker utöver wow som att jag kan köra photshop, wow, dreamweaver o packa upp ngn DVD film och inget händer med FPS'en i WoW.

Vilket är bra men den FPS'en som dels inte förrändras till det sämre är fortfarande inte bra.

I raids kan den sjunka ner under 10...normalt ligger den runt 80.
Några tips utöver optimera addons osv.

Btw:
C'thun gick ner idag World11ssoneleven <3333333 Nihilium.

screen shot or it didnt happen!
http://stormscale.org/forum/viewtopic.php?t=3722

Kontrollera så du inte tankar något om du tycker att spelet laggar.
Sist jag blev utsatt för lagg var det windows uppdate som fick för sig att tanka en uppdatering, eller som ibland är fallet så är servern jag spelar på ganska belastad och jag har en sketen telia 2mb lina.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Citat:

Kontrollera så du inte tankar något om du tycker att spelet laggar.
Sist jag blev utsatt för lagg var det windows uppdate som fick för sig att tanka en uppdatering, eller som ibland är fallet så är servern jag spelar på ganska belastad och jag har en sketen telia 2mb lina.

Nope när de laggar som värst tabbar jag ut i windows o försöker hitta ngt fel.
Men ingen aktivitet syns och jag har inga problem med trojaner el ngt annat fuffens.

Laddar inte ner något och har inget annat program på.
Att det laggar i orgrimmar kan jag väl leva med, men jag vet många andra bekanta med rena skräp datorer som inte laggar alls.

Och då är det återigen min skräp lina som BBB erbjuder. den pingar högt o lågt hela tiden.
Lika stabil som vädret ungefär..

Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk

Testat att köra "clean" utan några addons?

Permalänk

Klagar du på FPS drops eller att det laggar?

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Citat:

Testat att köra "clean" utan några addons?

Helt omöjligt o testa den möjligheten, då jag har runt 10 addons som jag måste ha för att kunna fungera normalt som en mage under ett raid.

Och det är under raidsen som fps'en är viktigast.

Om det finns någon som raidar AQ40/BWL varje vecka precis som jag och inte har några problem alls så uppge din isp

Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk
Entusiast

fps'en i primetime org gick aldrig under 30 sålänge jag inte lirat i 12 timmar sträck hurru XD.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Som BattleAngel frågar, är det lagg på pga hög ping eller ett felaktigt uttryk för att det hackar pga annan hårdvara?

För övrigt kan man stänga av pluginsen från pluginmenyn en liten stund, skadar inte att testa.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Dålig lina (hög ping) ger inte låg fps. Så det är något annat som spökar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du skulle ju ha samma FPS om Wow var ett singleplayerspel, så ISP har ingenting med saken att göra.
Wow kräver en hel del när det är många på skärmen samtidigt, och alla castar spells.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Har du FPS lagg eller PING lagg?

Ping lagg är att allt du gör fördröjs utan att spelet laggar fast. Du kan fortfarande röra runt musen eller liknande fast du väntar på att det ska hända grejjer.

Jag tror inte du har någon ping lagg..

Så här är det. Grafiken i WoW är inte ALLS krävande. Jag menar jag lirade wow på 9800pro innan och det kvittar verkligen om man har allt på och allt på det högsta (utan AA och distance) så kan det göra en skillnad på MAX 3 fps, om ens det.

Problemet: Det är din processor. När det är många spelare på din skärm så är det din processor som måste arbeta. Du kan ju tänka dig. Desto flera processer det sker på din skräm och runt om kring dig destu flera kalkulationer måste din processor bearbeta. För grafikkortet är det nästan som om att visa flera bilder. Grafiken behöver knappt renderas i WoW.

Jag har
7800GT 512 MB (Gainward gamers ED 450 core, 1300memory)
AMD x2 4200+
1GB ram.

Jag ligger på 64fps konstant. Vet inte varför jag inte får mer FPS men allting flyter så jag bryr mig inte. Jag hoppar in i ett AV game (40vs40) och ligger på 64fps. Eftersom jag är warrior så slåss jag på frontline och det har inte hänt att jag hamnat under 50 fps. Tror faktiskt inte att jag hamnat under 60 fps xD. Har allt på det högsta även AA.

Förr
1GB ram.
9800PRO
P4 3.2 Ghz

(alla inställningar på det högsta)
Det lägsta FPS'en jag har nått är 16 och det är i 40 vs 40 battles. Låg på 18-24 FPS i orgrimmar eller ironforge. När är skälv 50-90 fps. I 15 man raids (före instance nerf patchen) 20-40 FPS.

(alla inställningar på det lägsta)
Läs ovan.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Jag tror det beror på nån av dina addons helt klart.. sedan patch 1.10 så har jag inte haft annat än problem med WoW + min gamla dator.

Visa signatur

Play by the rules, die by the rules.

Permalänk
Medlem

jag kör. p4 2,5Ghz 768ram och ett Fx5200. jag flyter på i 30-40fps överallt, ogrimmar, stormwind, ironforge, spelade tilochmed mc med 30-40 fps, harb iofs allt på low och texture på medium. men sitter med 10-15 shaman addons wtc och det är ingra problem, sitter förövrigt på en BBB 10/1 lina. jag ping-laggar bara när jag skickar till folk via olika program.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

ett par saker som kan funka.

Klassikern
Rensa WDB
Gör en backup på: Interface och WTF, ta sedan bort dom.

Avacerat
1. Se till att alla dinna addons är up-to-date.
2. använd addonet Warmup för att se vilka som använder mycket minne.
3. Försök vara så Spartansk du bara kan med dinna addons. Använd aldrig 2 addon som gör samma sak.
4. Stäng av alla addons som du inte finner livs viktiga.
5. Rensa WTF katalogen på .lua filer som du inte har ett addon för, rensa i samma veva bort alla .bak filer.

Saker att komma ihåg.
När du updaterat ett addon, tabort den gammla katalogen i Inteface/Addon.
Var Spartansk.

Posta gärna din FPS i följande situationer:
När du är ensam
När du är i raid (bara står och buffar exempelvis)
När det är mycket folk runt om kring
När raidet slås (imps i mc eller för bwl så har du fps dödaren nr1 Vaelstraz).

Ett par kommandon som kan förbättre (kommer inte ihåg om dom är standard eller ej)

Citat:

/console m2faster 1
/console gxrestart

M2Faster ändrar hur dinna modeller bearbetas, vissa har sagt att dom uppfattar ändringar i hur dom beter sig, men har inte märkt av det själv. gxrestart behöver du inte göra om du ska starta om WoW

Se även till att dinna drivrutiner är up-to-date.

Permalänk
Medlem

Mja linan är det inge fel på. Har samma lina fast jag har iof högre uppload. 24/8 har vi hemma har jag förmig. Inge problem med ping och uppkoplingen.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki

Förr
1GB ram.
9800PRO
P4 3.2 Ghz

(alla inställningar på det högsta)
Det lägsta FPS'en jag har nått är 16 och det är i 40 vs 40 battles. Låg på 18-24 FPS i orgrimmar eller ironforge. När är skälv 50-90 fps. I 15 man raids (före instance nerf patchen) 20-40 FPS.

(alla inställningar på det lägsta)
Läs ovan.

Jag har medel på alla inställningar med en sån dator och ligger på 30-50 i ironforge och runt 15-25 framför brevlådan