World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Fler än jag som har strul med att kunna pröjsa för att aktivera sitt WoW konto på Blizzards hemsida? Tjejen ville börja spela igen efter ha haft ett uppehåll på 3 månader, och glad i hågen satte hon igång med att försöka aktivera sitt konto. Efter ha tryckt in sina VISA kortuppgifter osv möts hon bara av skylten att hon har försökt 3ggr och att hon riskerar få sitt betalkort låst i upp till 72 timmar. Då försökte vi istället med mitt VISA kort, men möttes av samma sak! Fasiken är det med Blizzard och deras skitsystem? Vill dom inte att folk ska spela WoW eller ?? Sen att inte ens kunna ha sin support öppen på helgen då folk spelar som mest är ju rent skrattretande...Blir bara så trött så trött.

Visa signatur

Sys:Intel Q9450@3,2 Ghz, Nividia GTX260 (192), 4Gb Ram DDR2, 750Gb SATA2 Samsung F1 HDD, X-Fi Fatality Ljudkort, Corsair 750w HX.

Permalänk
Medlem

Tänkte börja spela igen nu efter ett antal månader och jag undrar vart man kan questa om man är en lvl 33 hunter(alliance)?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Tänkte börja spela igen nu efter ett antal månader och jag undrar vart man kan questa om man är en lvl 33 hunter(alliance)?

STV t.ex.

Permalänk
Medlem

såhär om man köper 1 månad speltid och sen ska på semester i mitten av den tiden, kan man då "pausa" tiden när man är borta och sen fortsätta när man kommerhem? Men med ingen tidfölorad.

eller köper man en månad kan man inte stoppa den innan den månaden är slut och man får betala för mer tid ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
såhär om man köper 1 månad speltid och sen ska på semester i mitten av den tiden, kan man då "pausa" tiden när man är borta och sen fortsätta när man kommerhem? Men med ingen tidfölorad.

eller köper man en månad kan man inte stoppa den innan den månaden är slut och man får betala för mer tid ?

Det löper på tills tiden är slut, du kan inte pausa.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Det ska finnas någon slags pausfunktion på kontot, dock inte mitt i. Lär vänta tills månaden är slut eller något sådant tror jag det var.

Permalänk

Tips på vart jag ska dra och grinda som 42 hunter? Horde ofc.
Har provat stranden där vid Feathermoon stronghold, men det är för många "warrior"-typ av mobs där (mycket armor/hp och lite mindre dmg) blandat med caster mobsen.
Körde lite woodpaws idag, lukrativt men inte överbra exp, cirka 18-20k xp/h
Provade i badlands efteråt, har grindat elementals till 42 nu, och ärligt talat så vill jag köra på något annat, då jag inte orkar döda 300+ st igen xD

Till er som är level 38-39 och sparar ihop pengar till mount, Shimmering flats, Gazers vid ingången till tanaris, bara springa runt, runt, runt vattnet.
Är ni hunter så kan ni göra det non-stop om ni kör auto-shot och ev. aimed shot tills skotten/pilarna tar slut.
Är ni skinner så kommer ni tjäna guld här, jag tjänade cirka 40-50 g på allt heavy leather jag fick sålt för cirka 1-2 g/stack.
inte mycket allys här, inte mycket folk överhuvudtaget vid 9-10 hugget.

Quid pro qou, eran tur att dela med er av vart jag ska gå (lär ha stavat fel på "Quid~~" men ni förstår nog)

Åkerström - Nu 42 Tauren Hunter

Permalänk
Medlem

Är det någon jäkel som har kunnat coppa en testserver gubbe?

Permalänk

Någon mer än jag som har problem med inloggningen? Nu har den stått minst 10-15 minuter på "retrieving character list". När jag var inne innan, så försvann alla NPC ett tag med.

Visa signatur

Fractal Design Focus G Petrol Blue Midi-tower, Fractal Design Integra M 650W PSU, MSI Z370-A PRO, Intel Core i3 8100 3.6 GHz , Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz, Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC, Samsung 850-Series EVO 250GB, Seagate BarraCuda 1TB 7200rpm 64MB, ASUS DVD±RW DRW-24D5M, Logitech MX518 Optical Mouse, Logitech G105 Keyboard, Logitech X-230 2.1 högtalarset, BenQ 24" LCD LR2455

Permalänk
Avstängd

Dwarves racial (treasure finding) är så värdelös.. hatar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Är det någon jäkel som har kunnat coppa en testserver gubbe?

Mjo..4st
Man börjar med hela Tier2 med sina chars.
Och lite AQ loot, vad jag kunde se på character listen min.
Längre än så kom jag inte.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Mjo..4st
Man börjar med hela Tier2 med sina chars.
Och lite AQ loot, vad jag kunde se på character listen min.
Längre än så kom jag inte.

bjöbjöbjöbjöbjöb!

(Givande inlägg, eller hur ? )

Permalänk
Medlem

Warriors börjar med fullt t2, ashkandi och en raptor ifrån ZG samt fullt REP med typ allting.

Tror även att man är högt rankad (typ 12-13)

Man börjar med ett BWL svärd och en AQ sköld.

Permalänk
Medlem

Har en snabb fråga gällande Rogue. Jag har provat på både Gnome Rogue, och Night-Elf Rogue.

Om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel) så ska Night-Elf Rogue få 5+ i Stealth eftersom dom har Shadowmeld.

Detta är ju en fördel i mina öron, men har Gnome någon fördel?
Jag tycker Gnome är fräckare eftersom dom e mindre (lite ballt )

Ne, men min fråga är egentligen vad jag ska köra av dom, om det gör någon skyllnad. OM det gör de, ge gärna posetiva och negativa andledningar..

Vore snällt om någon kunde ta sig tid o förklara detta för mig

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det lilla jag han se vad min mage hade på testservern var lite netherwind, enigma shoulders, Mish'undare, staff of the shadowflame. Resten minns jag inte Alla börjar med raptorn verkar det som.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Testade C'thun idag.
Kände mig lite vilsen men fas1 var väldigt simpel.
Fas 2 däremot var väldigt rörig, antar att det är massa träning för att få ordning på det.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har en snabb fråga gällande Rogue. Jag har provat på både Gnome Rogue, och Night-Elf Rogue.

Om jag förstått rätt (rätta mig om jag har fel) så ska Night-Elf Rogue få 5+ i Stealth eftersom dom har Shadowmeld.

Detta är ju en fördel i mina öron, men har Gnome någon fördel?
Jag tycker Gnome är fräckare eftersom dom e mindre (lite ballt )

Ne, men min fråga är egentligen vad jag ska köra av dom, om det gör någon skyllnad. OM det gör de, ge gärna posetiva och negativa andledningar..

Vore snällt om någon kunde ta sig tid o förklara detta för mig

Kör gnome imo. Svårt att träffa asen och sen har de escape artist som är guld värt i pvp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Dwarves racial (treasure finding) är så värdelös.. hatar den

Öhh okej, lust att förklara dig?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Kör gnome imo. Svårt att träffa asen och sen har de escape artist som är guld värt i pvp.

Tryck på tab

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Servrarna nere?

Permalänk

verkar så

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Enligt wow-europes realmlist e dom uppe... :<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Enligt wow-europes realmlist e dom uppe... :<

de är uppe nu, kom in på Nepluon nu

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Tryck på tab

Är det i en BG eller i närheten av mobs så får man tabba som fan ibland. Och sen råkar man tabba förbi..

Men det värsta jag vet är när någon rogue hoppar på en och har sprint aktiv. I 9 fall av 10 så hoppar och stutsar dom omkring över hela skärmen pga lagg också, då är det ganska frustrerande.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

fan att man dissas från testservern efter 20sekunder nu också, det är ju ingen där inne!

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Så, jag ska alltså köra Gnome före Night-Elf Rogue om vi sammanfattar?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Så, jag ska alltså köra Gnome före Night-Elf Rogue om vi sammanfattar?

kör det DU vill köra, inte vad vi vill ;P

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Jo det är väll självklart, men jag frågade efter om det finns några för eller nackdelar med o vara någon av dom

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Är det i en BG eller i närheten av mobs så får man tabba som fan ibland. Och sen råkar man tabba förbi..

Var nån som hade gjort ett macro för att välja gnome som target om det fanns någon nära. Är man gnome och förminskar sig med Noggenfogger så ryms man i klöven på en tauren ungefär, så jag förstår att man kan vara svår att få tag i ibland.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Så, jag ska alltså köra Gnome före Night-Elf Rogue om vi sammanfattar?

Om du går efter vad som ser bäst ut med ett tier 2 set, så ska du lätta välja Dwarf istället... Dwarf Rogues med Bloodfang setet ser så otroligt läckert ut, utan tvekan snyggaste setet ifall ni frågar mig (synd bara att tier 3 setet inte alls är lika snyggt )