World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Haha, Ouro på 15% efter tre försök, folk har sagt att han är ungefär lika svår som C'thun om inte svårare är helt hjärndöda...

Permalänk
Medlem

Vart ser jag hur längr jag kan spela inan jag måste köpa ytligare än månad?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vart ser jag hur längr jag kan spela inan jag måste köpa ytligare än månad?

www.wow-europe.com sen på account management.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Min nyskapade guild har ungefär 25 aktiva lvl 57-60 medlemmar (mest lvl 60 typer) och vi tänkte planera någon raid, och min vän sa att AQ20 var lättast, men sen får jag höra att det fel som fan, för ZG är lättare..
Jag börjar bli lite förvirrad, har inte gjort någon av dem, och jag som guild master måste ju ändå veta vart tusan vi ska raida =/
Vi har folk i guilden som har raidat förr..

Åsikter, någon?

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Min nyskapade guild har ungefär 25 aktiva lvl 57-60 medlemmar (mest lvl 60 typer) och vi tänkte planera någon raid, och min vän sa att AQ20 var lättast, men sen får jag höra att det fel som fan, för ZG är lättare..
Jag börjar bli lite förvirrad, har inte gjort någon av dem, och jag som guild master måste ju ändå veta vart tusan vi ska raida =/

Åsikter, någon?

AQ20 kräver att alla är friendly med Cenarion Circle för att ni skall ha nån chans på andra bossen huvudtaget (man får ta del av en buff som en NPC har som slåss med en).
ZG är mycket lättare tycker jag, har inga direkta krav heller.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
AQ20 kräver att alla är friendly med Cenarion Circle för att ni skall ha nån chans på andra bossen huvudtaget (man får ta del av en buff som en NPC har som slåss med en).

Varför behöver alla friendly?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Haha, Ouro på 15% efter tre försök, folk har sagt att han är ungefär lika svår som C'thun om inte svårare är helt hjärndöda...

Han är faktist väldigt lätt, bara man vet hur man ska göra ^^
som med alla bossar

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker AQ20 är enklare, men den har inte funnits lika länge och många har nog mer erfarhenter med ZG så det är nog enklare att börja med ZG.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Han är faktist väldigt lätt, bara man vet hur man ska göra ^^
som med alla bossar

tycker razorgore e svår även fast man vet vad man ska göra ^^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Rogue lr Hunter skönare och snabbare och lvla säg nu <:

Rogue är absolut mest snabblevlat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av we_man1
Rogue lr Hunter skönare och snabbare och lvla säg nu <:

Jag har levlat båda klasserna till 60 och Huntern slog Roguen med över 48h gametime. Så skall du levla snabbt så är det Hunter som gäller.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Jag tycker det är dåligt att det inte kommer någon ny klass i expansionen. Det är högst tveksamt att jag vill börja på en ny char bara för de nya raserna. Och jewelcrafting kan man ju lära sig ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Jag har levlat båda klasserna till 60 och Huntern slog Roguen med över 48h gametime. Så skall du levla snabbt så är det Hunter som gäller.

Vilken av dom två spelade du först då, och var den din första karaktär?

För ifall din rogue var din första karaktär så är det ju inte så vidare konstigt att det gick fortare att levla upp den...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Bullshit,andra bossen är skitlätt, iaf för oss som är alliance. Bara hålla kvar sista mobben i varje pull och lägga upp en Judgement of Wisdom. Vips, alla casters har full mana!

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Om det inte kommer en ny våg hyffsat fort vill säga.

Permalänk
Medlem

Min guild kom till sista bossen utan att någon var "friendly" i aq 20 och nej vi har inte ens klarat mc ännu.

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Jag har en Tauren Shaman lvl 35 snart 36 (min main så jag har ingen erfarenhet av högre instancer än Scarlet monastery), men jag har ingen aning om vad min roll är i partys m.m. förutom dom gånger vi saknar präst och jag får vara main healer.. har aldrig varit main tank.. en gång hade vi en annan shaman som var det och jag helade.

men om vi har både warrior och präst som tank och healer vad ska jag göra då? lägga ut totems, men vilka är bra... alla guider riktar ju in sig på lvl 60 men vilka totems och skills är bra vid lvl 35-40?

oftast så kommer jag med i en grupp som behöver healer men typ 65% av gångerna så kickar dom ut mig för en präst istället.. så vad ska man göra med sin shaman, rätt tråkigt när man nästan aldrig får följa med till SM pga. att dom har warrior,healer och andra klasser som gör mer DPS än en shaman.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Bullshit,andra bossen är skitlätt, iaf för oss som är alliance. Bara hålla kvar sista mobben i varje pull och lägga upp en Judgement of Wisdom. Vips, alla casters har full mana!

Ja, alla vet att Alliance är easy mode PvE.

Vad gäller svårigheten i AQ20 mot ZG så tycker jag helt klart ZG är lättare. T ex är Ossirian svårare än någon boss i ZG i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, alliance är så svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har använt samma taktik som horde.. tar lite längre tid bara.

Visa signatur

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Jag har en Tauren Shaman lvl 35 snart 36 (min main så jag har ingen erfarenhet av högre instancer än Scarlet monastery), men jag har ingen aning om vad min roll är i partys m.m. förutom dom gånger vi saknar präst och jag får vara main healer.. har aldrig varit main tank.. en gång hade vi en annan shaman som var det och jag helade.

men om vi har både warrior och präst som tank och healer vad ska jag göra då? lägga ut totems, men vilka är bra... alla guider riktar ju in sig på lvl 60 men vilka totems och skills är bra vid lvl 35-40?

oftast så kommer jag med i en grupp som behöver healer men typ 65% av gångerna så kickar dom ut mig för en präst istället.. så vad ska man göra med sin shaman, rätt tråkigt när man nästan aldrig får följa med till SM pga. att dom har warrior,healer och andra klasser som gör mer DPS än en shaman.

Nu vet jag ju inte vad du har för talent build men i instancer är det alltid bra med en assist healer vilket shaman kan göra mycket bra. Och sen om du är t.ex ele/ench build så borde då kunna göra mycket bra skada också så du passar en shaman som Dps tycker jag. (obs min main är warrior men det här är vad jag har sett och tycker om klassen shaman)

/simon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea

Åsikter, någon?

Jag skulle säga att ZG är lättare, men början av AQ20 är lätare än slutet på ZG. så om ni har tid att testa tycker jag att ni ska köra ZG 1 dag och AQ20 1 dag i veckan tex, så får ni träning sammt den lätta looten från båda ställena

EDIT: som shaman joinar jag bara party instancer som dps (när det nu händer 1 gång i månaden eller så), även om jag kan heala mycket bätre än en blå equipad priest,

Permalänk
Medlem

Har en fråga som säkert är helt dum men måste fråga är ny på wow. Såg denna har buliden på en mage http://www.wowhead.com/talent/?R0xxZZVVGfsftVo men när jag kollar på min undead mage spells så är de inte samma ordning so jag har typ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har en fråga som säkert är helt dum men måste fråga är ny på wow. Såg denna har buliden på en mage http://www.wowhead.com/talent/?R0xxZZVVGfsftVo men när jag kollar på min undead mage spells så är de inte samma ordning so jag har typ?

Mage får en review till nästa patch o det där är alla nya talents...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _S_
Nu vet jag ju inte vad du har för talent build men i instancer är det alltid bra med en assist healer vilket shaman kan göra mycket bra. Och sen om du är t.ex ele/ench build så borde då kunna göra mycket bra skada också så du passar en shaman som Dps tycker jag. (obs min main är warrior men det här är vad jag har sett och tycker om klassen shaman)

/simon

jag har speccat enhancement, har tänkt att gå in på elemental sen.. får se hur de blir när 1.11 kommer om jag speccar om eller inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
som shaman joinar jag bara party instancer som dps (när det nu händer 1 gång i månaden eller så), även om jag kan heala mycket bätre än en blå equipad priest,

vad har du för talent build då? för att kunna hela bättre än en präst så borde du va resto.

Vilka totems är bra att lägga ut då?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ

vad har du för talent build då? för att kunna hela bättre än en präst så borde du va resto.

Vilka totems är bra att lägga ut då?

Jag har 31 points resto och 20 points enhancments, altså en rätt standard raid build. sen att jag är fult epic equipad hjälper upp healing/dps lite också

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/shaman/talen...

är hur jag är specad nu, fast jag kör 1 handed med http://www.thottbot.com/?i=36367 när jag dpsar.

jag lvla med en elemental build vilket jag inte skulle rekomondera då jag behövde dricka efter typ 2 mobs. skulle jag kört om nu hade jag nog testat med en enhancement build

Edit, angående det med totems är alltid Strength of Earth Totem upskattad, samt Windfury Totem. de är de viktigaste, mer än de kan du använda Mana Spring Totem eller Healing Stream Totem samt kanske en Fire totem av något slag om det behövs

Permalänk
Medlem
Citat:

Mage får en review till nästa patch o det där är alla nya talents...

Då är väl inte såkul att börja på en nu gubbe när det ändo kommer nya skills snart lr? men iaf finns det någon bulid för dagens patch?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Då är väl inte såkul att börja på en nu gubbe när det ändo kommer nya skills snart lr? men iaf finns det någon bulid för dagens patch?

Alltså alla får samma talents, det är inte så att bara de som gör nya får dom Alla får gratis unlearn av talents... samma med shamaner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Alltså alla får samma talents, det är inte så att bara de som gör nya får dom Alla får gratis unlearn av talents... samma med shamaner.

Aha, men om jag nu kör på till lvl 60 och har använt alla skills, då går det väl inte att ta på de nya?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, men om jag nu kör på till lvl 60 och har använt alla skills, då går det väl inte att ta på de nya?

Jo, självklart. Man kan alltså snacka med mage trainer o sen välja så man tar bort alla talents, så kan man bara välja nya, men när patchen kommer så får du en gratis för att det kommer nya talents.