Bränna avi-filer till DVDskivor?

Permalänk
Medlem

Bränna avi-filer till DVDskivor?

Jag har försökt att bränna över avi-filer till dvd-skivor men har inte lyckats.

Är det någon som vet vad det finns för bränningsprogram eller liknande som jag använda för att fixa detta?

jag frågade en polare men han visste inte ens om det gick men borde inte det gå? :/

Permalänk
Medlem

Beror på hur du menar, om du bara vill göra backup så fungerar det på samma sätt som alla datafiler du bränner...vilket får mig att tro att du har avi-filer du vill kunna se på dvd + tv

Jag gissar också att du inte har en stationär dvd som klarar av divx?

Då blir det lite krångligare, du måste då konvertera till ett format som dvd-spelaren klarar av, dvs mpeg2

rekommenderar en titt på denna sida:

http://www.videohelp.com/guides.php?tools=&madeby=&formatconv...

Alternativt leta lite lite på

http://www.doom9.org/

Mycket nöje!

/Frispel

Permalänk
Medlem

okej. Ja, jag har en dvd som klarar divx och vill ha flera avi-filmer på en dvdskiva och jag hoppades att man kunde slippa konverteringen. Ska ta en titt på den sidan och försöka fixa ihop det ändå. Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

I så fall är det bara att bränna ut dom som vanliga datafiler, har inget med dvd-video att göra
...såvida det inte är hd upplösning, spelare med divx klarar inte av att läsa avi-filer som har högre upplösning än normal tv.

Permalänk
Medlem

Beror även på formatet hos avi filerna. Är det DivX format så ska det kunna funka om spelaren klarar DivX men avi är bara en behållare för många olika videocodecs. Kan ju vara DV-format från en videokamera t.ex.

Men som sagt man kan ju alltid konvertera till ett format spelaren klarar av annars.

Permalänk
Medlem

jojo men min spelare klarar av DivX och det är just därför som det skulle vara ganska behändigt att lägga in en massa avi-filmer på en dvd-skiva. Jag provade att lägga in några avi filmer på dataskiva och försökte bränna men nero sa ifrån :/ jag ska testa ett annat program så får vi se. annars får jag väl helt enkelt konvertera dem men det är inte roligaste :(. Men tack allihopa för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Du ska välja DVD ISO när du ska bränna och inte DVD-video.

Lägg då in divxfilerna på skivan och sen bränn.

Det funkar..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux