STEAM - världens i särklass mest störande företeelse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vafan går det inte att på något sätt ta reda på sitt lösenord? Damn jag har ingen aning om vad jag har. Jag antog bara att den gång jag ville använda det skulle jag kunna använda forgot password =/

Då ere bara å känna sig ägd då.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att ni själva borde komma ihåg erat password, glömmer ni bort erat kontolösenord också då eller?
Och den funktionen(Retrieve Account) funkar ju utmärkt(testade nyss), eller har du glömt bort den hemliga fråga också?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Re: Re:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Det är väl just vad man kan göra det? Tror dessutom att många som skrivit i denna tråd redan är vuxna.
Steam kan inte ta ansvar för att man håller reda på koderna, men de ska väl fan kunna hjälpa en om olyckan är framme.

Nu riskerar jag en varning, men sådana som du är så jävla patetiska.

Va fan har du ens provat steam? Det går skitlätt att få tillbaka kontot. Bara man kan bevisa att det är ditt account med email eller användarnamn. Skulle du glömt båda skulle ja tro att man kan skicka email till deras support för att få tillbaka kontot.

Permalänk
Medlem

Summa summarum kan väl ändå ingen vettig människa påstå att de FÖREDRAR Steam framför ex. den sedvanliga CD-keyn?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Summa summarum kan väl ändå ingen vettig människa påstå att de FÖREDRAR Steam framför ex. den sedvanliga CD-keyn?

Jodå, steam är ju bra mycket enklare än att sitta och knappa in strängar på minst 16 tecken, värre än när man ska logga in på internetbanken ju.

Sen kan jag gå till vilken dator som helst, installera steam och logga in så har jag alla mina spel på den datorn med, skitsmart!

Förstår inte alla som klagar, jag har aldrig haft några problem emd steam.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Steam är smidigt.

ontopic: Har för mig att man kan ta ett foto på sitt hl2/hl1 omslag med cd-key (bra kvalité så det inte kan se fejkat ut) och skicka till någon mail eller adress för att återfå sitt konto. Har läst det någonstans för ett tag sen har jag för mig.

Citat:

Submit a Case to Steam Support

When contacting Steam Support, please provide the following brief information:

1. What is your Steam account username?
2. What was the last contact e-mail address you used on the account?
3. Verify your ownership of the account:
* If you registered software purchased at a retail location, please include a digital photo or scan of the CD Key
* If you purchased software through Steam, please confirm the card type (Visa, Mastercard, Discover, American Express), full name, expiration date, and last four digits of the card used with the order(s).
4. When do you believe your account was hijacked?
5. How do you believe your account was hijacked?

We will be able to reset the account password upon verifying your ownership of the account.

If you are unable to verify your ownership of the account online, you may have to mail in your physical CD Key as evidence of ownership.

Note: In the event that a hijacked Steam account is banned by the Valve Anti-Cheat System, we will not be able to reverse the ban.

Please choose a strong password and safeguard your account login information to avoid being hijacked.

http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...

Man kan säkert göra så när man glömt lösenord också.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jodå, steam är ju bra mycket enklare än att sitta och knappa in strängar på minst 16 tecken, värre än när man ska logga in på internetbanken ju.

Sen kan jag gå till vilken dator som helst, installera steam och logga in så har jag alla mina spel på den datorn med, skitsmart!

Förstår inte alla som klagar, jag har aldrig haft några problem emd steam.

Och inte bara det! Billigare slutpris till kund, och billigare även för företagen att släppa spelen via steam = WIN WIN!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Och inte bara det! Billigare slutpris till kund, och billigare även för företagen att släppa spelen via steam = WIN WIN!

Just ja, hur kunde jag glömma det
En annan bra sak är att man slipper hålla på att stoppa i rätt skivor hela tiden när man ska spela, bara att dra igång steam och tuta och köra.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Re: Re:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Det är väl just vad man kan göra det? Tror dessutom att många som skrivit i denna tråd redan är vuxna.
Steam kan inte ta ansvar för att man håller reda på koderna, men de ska väl fan kunna hjälpa en om olyckan är framme.

Nu riskerar jag en varning, men sådana som du är så jävla patetiska.

Word!

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

dom verkar ha satt nåt system i att ta bort konton efter en viss tids inaktivetet för jag är nästan 100% vad jag hade för lösenord men det funkar inte och det händer inget om man försöker retrieva lösenordet..
har dessutom mejlat dom och klagat och dom sa då att jag skulle ta kort på min cd key och skicka till dom...jamen tjena att man har kvar den..

nånting ere som är galet i det systemet..men det är ju iofs billigt o skaffa ett nytt cs konto
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk

Läxan att lära är:
1. Skaffa EN vettig mailadress, inte skitstorkuk@hotmail.com osv.
2. Använd ett eller max ett par olika lösenord som du använder överallt. Se till att det är ett bra lösenord på ca 6-8 tecken men som innehåller minst en stor bokstav och en siffra.
3. Skriv inte "asdsfgasadf" som svar på den hemliga frågan, särskilt inte om du vet att du inte har gjot som jag skrev ovan.

Bara några tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Läxan att lära är:
1. Skaffa EN vettig mailadress, inte skitstorkuk@hotmail.com osv.
2. Använd ett eller max ett par olika lösenord som du använder överallt. Se till att det är ett bra lösenord på ca 6-8 tecken men som innehåller minst en stor bokstav och en siffra.
3. Skriv inte "asdsfgasadf" som svar på den hemliga frågan, särskilt inte om du vet att du inte har gjot som jag skrev ovan.

Bara några tips.

1. ja det är säkert jättemånga som heter så...hur gammal är du egentligen

2. dom flesta använder nog samma lösen ord på dom flesta ställen...jag gör det iaf

3. varför ska man skriva en fråga med ett svar som inte har ett skit med lösenordet att göra?....

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
dom verkar ha satt nåt system i att ta bort konton efter en viss tids inaktivetet för jag är nästan 100% vad jag hade för lösenord men det funkar inte och det händer inget om man försöker retrieva lösenordet..
har dessutom mejlat dom och klagat och dom sa då att jag skulle ta kort på min cd key och skicka till dom...jamen tjena att man har kvar den..

nånting ere som är galet i det systemet..men det är ju iofs billigt o skaffa ett nytt cs konto
//

Åh jo.... det är sant.... jag vann 25 miljoner på lotto förra månaden... jävla otur som jag hade så stängde banken ner mitt konto helt random... åh ja.. suck..hoppas dom inte tar huset också... har ju inte varit i tvrummet på ett tag...

= Nej, dom stänger inte ner köpta konton för att det är kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
dom verkar ha satt nåt system i att ta bort konton efter en viss tids inaktivetet för jag är nästan 100% vad jag hade för lösenord men det funkar inte och det händer inget om man försöker retrieva lösenordet..
har dessutom mejlat dom och klagat och dom sa då att jag skulle ta kort på min cd key och skicka till dom...jamen tjena att man har kvar den..

nånting ere som är galet i det systemet..men det är ju iofs billigt o skaffa ett nytt cs konto
//

Varför slänger du en cd key? Det är ju samma sak som att slänga ett kvitto, du måste ju kunna bevisa att du har köpt spelet. Och nej dom stänger inte ner konton, har kompisar som inte använt dom på över 1 år men det funkade lika bra när dom loggade in igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borgen
Vet din treåriga son hur man använder sprängdeg?

haha, touché!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
haha, touché!

översättning plz

kan tänka mig att de betyder lycka till, så klart, grattis, ja, nej, ok?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
1. ja det är säkert jättemånga som heter så...hur gammal är du egentligen

2. dom flesta använder nog samma lösen ord på dom flesta ställen...jag gör det iaf

3. varför ska man skriva en fråga med ett svar som inte har ett skit med lösenordet att göra?....

1. Ja gud va barnsligt av mig det gör ju hela mitt inlägg meningslöst.

2. Du och jag ja, men troligtvis inte alla, då skulle man inte "glömma" sitt lösenord anser jag.

3. Exakt vad jag menade. Om man inte vet svaret på den "hemliga frågan" är det troligtvis för att man inte brydde sig om att skriva nåt vettigt, eller vad tror du?

Läs mitt inlägg ett par gånger och sov på saken.

Edit: Touché säger man tex när man försöker smäda någon men denne vänder det man säger mot en eller kommer med något ännu mer smädande :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Läxan att lära är:
1. Skaffa EN vettig mailadress, inte skitstorkuk@hotmail.com osv.
2. Använd ett eller max ett par olika lösenord som du använder överallt. Se till att det är ett bra lösenord på ca 6-8 tecken men som innehåller minst en stor bokstav och en siffra.
3. Skriv inte "asdsfgasadf" som svar på den hemliga frågan, särskilt inte om du vet att du inte har gjot som jag skrev ovan.

Bara några tips.

Själv tycker jag 2:an är en ganska dålig rekomendation. Må vara smidigt men inte så säkert att andvända samma läsenord överallt. Kanske samma lösen på de ställen som man inte oroar sig så mycket om någon skulle lyckas knäcka accounten men annars är det inget jag skulle rekomendera.

Jag har själv inga problem med att komma ihåg flera olika lösen men annars kan man ju ha lösenord som liknar varandra men inte är identiska :&

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
1. Ja gud va barnsligt av mig det gör ju hela mitt inlägg meningslöst.

2. Du och jag ja, men troligtvis inte alla, då skulle man inte "glömma" sitt lösenord anser jag.

3. Exakt vad jag menade. Om man inte vet svaret på den "hemliga frågan" är det troligtvis för att man inte brydde sig om att skriva nåt vettigt, eller vad tror du?

Läs mitt inlägg ett par gånger och sov på saken.

Edit: Touché säger man tex när man försöker smäda någon men denne vänder det man säger mot en eller kommer med något ännu mer smädande :).

aja struntsamma om du tycker att du har så rätt du får väl ha det då..
iaf fattar jag inte varför deras sketna retrieve password funkar så förbannat bra

och på svaret varför jag slängt cdkeyn så är det för att jag anser att man använder den för att aktivera skiten efter man har köpt det och inte för att fixa sitt konto efter att man glömmt sitt lösenord

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Va fan har du ens provat steam? Det går skitlätt att få tillbaka kontot. Bara man kan bevisa att det är ditt account med email eller användarnamn. Skulle du glömt båda skulle ja tro att man kan skicka email till deras support för att få tillbaka kontot.

Ja jag har provat steam, men jag har aldrig tappat bort kontot så jag visste inte att det var lätt. Verkade bara som att det var omöjligt när man läste i den här tråden.

Det jag brusade upp för var att vissa inte kan förstå att inte alla är elitmänniskor som kommer ihåg allt här i världen. Likväl som man kan glömma spisen på, eller glömma låsa dörren när man åker till jobbet, så kan man glömma ett lösenord.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Steam har aldrig krånglat för mig, jag förstår inte hur folk lyckas med att krångla till det lätta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka

och på svaret varför jag slängt cdkeyn så är det för att jag anser att man använder den för att aktivera skiten efter man har köpt det och inte för att fixa sitt konto efter att man glömmt sitt lösenord

Slänger du kvittot för att sedan gå till affären och begära en ny vara? Nej man sparar det ifall något skulle hända.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Slänger du kvittot för att sedan gå till affären och begära en ny vara? Nej man sparar det ifall något skulle hända.

men ditt nöt...det är fan inget kvitto...kvittot fick jag i affärern där jag köpte det...och det är förfan inte garanti på en vara som är ca 3-4år gammal....döööööh

keyn är en aktiveringgrej och det skall ju upphöra att funka att få tillbax förlorat lösen bara för att jag inte har kvar cdkeyn

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
Steam är smidigt.

ontopic: Har för mig att man kan ta ett foto på sitt hl2/hl1 omslag med cd-key (bra kvalité så det inte kan se fejkat ut) och skicka till någon mail eller adress för att återfå sitt konto. Har läst det någonstans för ett tag sen har jag för mig.

http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...

Man kan säkert göra så när man glömt lösenord också.

Att det där skulle funka eller att någon fått det att funka är en enda stor konspiration...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

men lewl.

Steam är ett oerhört smidigt gränssnitt som håller spel uppdaterade, innehåller en oerhört smidig onlineaffär med instant-leverans.
Och slänger man bort en CDkey är man bara... dum.
En CDkey är ju det ultimata beviset att du äger en produkt. Att slänga den är faktiskt jämnförbart med att slänga bort installationscdn "för att du redan installerat det". Med steam så är det dock inget problem då du kan ta ner hela produkten när du en gång aktiverat den.

Så klaga inte på ett underbart system bara för att du saknar den mental kapacitet som krävs för att komma ihåg/skriva upp ett lösenord...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
översättning plz

kan tänka mig att de betyder lycka till, så klart, grattis, ja, nej, ok?

njee, touché menar liksom "bra kontring". du säger även touché när man ska fäktas tror jag Lite offtopic bara.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Steam är bara ett annat tafatt försök av Valve att skydda sitt verk mot pirater. Men det alla företag inte fattar är att legala kunder är de enda som drabbas. Pirater tar ju bort kopieringskyddet hur lätt som helst, så vad är då mening med kopieringskydd? Tänk om Valve inte var så giriga då skulle man inte behöva cd-keys och på så sätt inte behöva krångla med deras jobbiga steamtjänst. Vad händer om tio år om t.ex. Valve skulle gå i konkurrs och du hittar din gamla HL2 skiva på vinden och vill spela det på en Windows Xp emulator och du inte kan, för att Steam inte finns längre. Då kommer de enda som kan spela spelet vara pirater.

Hata DRM, Valve lyssna på era kunder!

Permalänk

Steam är totalt onödigt. Jag kan klicka på en .exe fil på skrivbordet utan Steam, jag kan (och föredrar) att patcha själv utan att bli tvångspatchad varje gång jag startar ett spel och jag skulle aldrig köpa ett spel utan att få kartongen och manualen, då kan jag likaväl ladda ner det.

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående talare

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg :D.

Jag tappade bort mitt lösen, och svarsfråga. Och ja, det går att få tillbaka sitt lösenord ändå.

När jag varken hade lösen eller svarsfråga, skickade jag ett mail till steam. Jag skrev att mitt konto hade blivit "hackat", och skrev att jag var ägaren till cd-key:n, och bifogade cd-key:n. Sen skrev jag att kontot var inskrivet i min mail-adress.

2 dagar senare fick jag ett mail utav deras suport, där de beklagade att jag hade blivit "hackad". De bifogade även ett nytt lösenord, och bad mig att inte använda lösen såsom qwerty, 123456, mm.

Lycka till!