Kentsfield (quadcore Conroe) prestandatestad

Permalänk
Medlem

Kentsfield (quadcore Conroe) prestandatestad

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk

Länken vill inte fungera för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Länken vill inte fungera för mig?

Ibland verkar det som att det forumet 'går ner'. Det är bara att vänta och försöka igen, länken är rätt.

Permalänk
Hedersmedlem

Egentligen inget speciellt. Det är två stycken Conroe 6600 ihoptryckta på samma kort. Det finns inget revolutionerande där. Dom delar inte ens på L2 cache. Fast dock är det ganska schysst att dom redan har en del ES ute.

Jag väntar på lite bättre multithreadstöd. Det finns ju ingen anledning att ha fyra kärnor när 99% inte kan använda två.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Jag väntar på lite bättre multithreadstöd. Det finns ju ingen anledning att ha fyra kärnor när 99% inte kan använda två.

Det är en serverprolle av en anledning

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Men socket 775 är väl ändå inte server-orienterad platform, eller? Kul iallafall att vi kommer kunna köpa ett sådant monster redan 2007 !

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det är en serverprolle av en anledning

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Avstängd

Det är en jävla prestanda där. Skulle ju inte gråta om någon gav mig en sån direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Men socket 775 är väl ändå inte server-orienterad platform, eller? Kul iallafall att vi kommer kunna köpa ett sådant monster redan 2007 !

-k0nsl

K8L kommer redan 2007. Så många får köra quads 2007 oavsett.

Permalänk
Medlem

Ja, K8L kommer väl runt Jul någon gång om vi har tur. Och förresten, Flamso, jag kanske hade lite fel där om server-orientation:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=104097

Oh well.

-k0nsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det är en jävla prestanda där. Skulle ju inte gråta om någon gav mig en sån direkt.

K8L kommer redan 2007. Så många får köra quads 2007 oavsett.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det är en serverprolle av en anledning

Ohh nej, det där är en övermaxad multimedia prolle. Över lag behöver inte n server prolle göra så mycket beräkningar, utan skyffla en attans massa data. Nog för att det skulle funka fint med den på servers med.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI