Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
Med tanke på att det är röd dag imorgon fredag, så innebär det således alla, right, eftersom ingen post eller paket delas ut imorgon.

Nej inte alla, vissa har hunnit ut innan. Skickas även med företagspaket så då kan det beroende på var man bor gå fort.

Och jag kan låta hälsa att den är en KILLER

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Hej!

Nu är samtliga som beställts denna vecka skickade, så alla skall ha sin M6:a på måndag. Som kompensation för att man inte kunnat hämta ut den senast idag har vi skickat med en vägg/reseladdare utan extra kostnad, dvs. ni som inte beställt en sådan får med en i paketet ändå och ni som beställt med en sådan får den utan kostnad

Nu önskar jag alla en riktigt Glad Midsommar!

//Jonas

PS. ja den är helt enkelt grym

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk

Det låter ju fint att ni bjuder på laddaren som ni lovat, men det skulle allt suttit bättre med en m6 i brevlådan idag. Känns ju lite surt med tanke på att första försäljningsdag var satt i onsdags för dryga veckan sen, det datumet har sedan blivit skjutet på ett antal ggr. Jaja, jag antar att det har legat utom er kontroll så jag ska inte klaga för mkt utan bara konstatera att jag hoppas den lever upp till högt ställda förväntningar när den väl dyker upp.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått den, håller på att ladda den. Underbart snygg! Underbart liten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av queeni
Nu har jag fått den, håller på att ladda den. Underbart snygg! Underbart liten!

nu blir jag ju avudsjuk
(trots att jag jusst fick syrrans "trasiga", nu lagade ipod G4 *skryter*)
nu vill vi se en recension snarast!

Permalänk
Medlem

Några frågor! Ljudvolymen, anges den i siffror? Viktigt för mig Och går den lätt att manövrera i fickan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Några frågor! Ljudvolymen, anges den i siffror? Viktigt för mig Och går den lätt att manövrera i fickan?

Ja. Från 0 upp till 40. Och den ska tydligen kunna spela riktigt högt för de som gillar sådant meddelar Jonas som testat den.
Tinnitus ska man dock passa sig hårt för!

Hur manövreringen är i ficka? Manövrera vad?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ja. Från 0 upp till 40. Och den ska tydligen kunna spela riktigt högt för de som gillar sådant meddelar Jonas som testat den.
Tinnitus ska man dock passa sig hårt för!

Hur manövreringen är i ficka? Manövrera vad?

Japp! Har redan lite problem med hörseln och vill därför ha extrakoll på hur högt jag spelar.

Kanske uttryckte mig knepigt, men till exempel iPod, där kunde man inte byta låt i fickan utan att råka höja/sänka volymen pga det förbannade scrollhjulet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Japp! Har redan lite problem med hörseln och vill därför ha extrakoll på hur högt jag spelar.

Kanske uttryckte mig knepigt, men till exempel iPod, där kunde man inte byta låt i fickan utan att råka höja/sänka volymen pga det förbannade scrollhjulet.

Kan tyvärr inte ärligt besvara frågan ännu då mitt ex inte anlänt. Men eftersom navigeringen fungerar likt Nano så bör man få samma fördelar och nackdelar som du upplevt tidigare.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Kan tyvärr inte ärligt besvara frågan ännu då mitt ex inte anlänt. Men eftersom navigeringen fungerar likt Nano så bör man få samma fördelar och nackdelar som du upplevt tidigare.

kan man ställa in känsligheten på scrolljulet? för det irriterar jag mig på, på min ipod 4G...(kan iof vara jag som är allmänt rudis och inte hittat det bara )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
kan man ställa in känsligheten på scrolljulet? för det irriterar jag mig på, på min ipod 4G...(kan iof vara jag som är allmänt rudis och inte hittat det bara )

Vet ej. Jag hänvisar alla frågor om M6 till vårt forum då jag inte har någon än men där finns det de som har.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Här kan man läsa en bra recension av spelaren på engelska.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Tycker den var sadar, han missar en del. Men bra for att vara hands-on sa att saga!

Det riktigt intressanta ar dock att han namner listpriserna har i Kina, 1600 RMB :D. Det ar ungefar 1500 SEK for 4gb Meizu M6 det...! INTE illa..! Inte illa alls... :). Prutar man lite pa Hong Kong plaza och koper aven till lite polare sa hamnar man nog en bit dar under ocksa...

wiiiii! 1k billigare an i Sverige 8)

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Jävla fusk att kineserna har de billigare. Haha!
Hoppas verkligen att min kommer på posten imorgon, kan inte berga mig mer, verkligen inte! Dom som har fått sina spelare kan väll göra en fin recension? Annars ställer självklart ja upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Jävla fusk att kineserna har de billigare. Haha!
Hoppas verkligen att min kommer på posten imorgon, kan inte berga mig mer, verkligen inte! Dom som har fått sina spelare kan väll göra en fin recension? Annars ställer självklart ja upp!

Ja, se till att skriva en riktigt bra recension! Snålt med sådana hittills tycker jag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skriv vad ni vill veta så man har lite grund på den redan nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Skriv vad ni vill veta så man har lite grund på den redan nu

Okej!

* Kvalitetskänsla, knarrar den eller känns som huggen ur granit?
* Batteritid, nog för att batteriet räcker 20h, men det kanske bara räcker 2h om man leker med den?
* Ljudkvalitet jämfört med iRiver och iAudio.
* Handhavandet, menyer och så vidare. Hur den sorterar filer till exempel.
* Video - är ett Futuramaavsnitt (t ex) njutbart?

+ Allmänna iaktagelser. Jämför gärna med dina tidigare spelare, om du har haft några och belys för- och nackdelar mellan dem. T ex "Min Sony hade en bra funktion för XX och det saknar jag".

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Allt ska kunna lösas förutom jämförelsen med iAudio och iRiver då jag inte har ägt en sån spelare någon gång.

Men har en JoS Mp-110 och JoS Mp-500, så de lär bli jämförelse med dom. Har högtalarsystem som heter duga med Spdif, Ett par koss sparkle plug lurar, och även ett headset Suburia Icemat. De får bli lite av testutrustningen. Kan vara skoj att jämföra skärmarna mellan min mp-500 och den här nya, dock får de bli från minnet då folk från skolan inte kan hålla sig till sina egna prylar.

Permalänk
Medlem

Trista nyheter för oss som gillar bra radiomottagning, nu när vi börjar se mer recensioner:

Från: http://en.meizu.com/userforum/forum_posts.asp?TID=239&PN=1

"The FM radio function all had the very quite good performance in the earlier products of Meizu, but the performance of the Miniplayer's FM radio is commonly, the broadcasting station search in the downtown of Guangzhou is not much, and has big interference affect to the outside"

Från: http://www.dapreview.net/e107_plugins/content/content.php?con...

"-Better-than-nothing FM tuner; forget about this FM tuner if you are not a fan of radio. If you unluckily are, though, ignore this Miniplayer."

Från: http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=zh-CN&u=http:/...

"4 : FM radio tuner chips, specific models are V24000, Sanyo company product, a Chinese cable radio module with PhilipsTEA57XX series antijamming capabilities than its poor sensitivity low, and this is why the poor results M6 sound reason you, It is incomprehensible why the Meizu PhilipsTEA57XX series, such as size of the smallest TEA5761. Is is to save a little cost? V24000 the stereo sound separation for basic zero, monophonic sounds with stereo sound no distinction. This is failure. But look at the Main Board are three Jingzhen, so many high-frequency clock signals to the FM interference problem is a bit of trouble."

Kinesernas engelska är svårgenomtränglig, men det verkar uppenbart att M6:ans radio är väsentligt sämre än föregående Meizumodellers. Trist som fasiken.

Permalänk
Medlem

Får väll bli att göra en rejält test av radion i min kommande recension då. Om nu spelaren kommer imorgon så lär väll recensionen komma upp på tisdag eller på kvällen imorgon

Permalänk
Medlem

Har lekt lite med den nu.

Kan ju saga en sak: Alla som nagonsin anvant en iPod kommer kanna igen sig VALDIGT mycket Vilket kanske ar foga forvanande med tanke pa att det ar ett kinesiskt foretag iofs

Kanns som en mycket skon iPod evolution hitills, Apple kunde mycket val ha tillverkat denna produkt. Kanns solid, gedigen, mindre och smidigare an vantat. Vagar inte saga nagot om ljudkvalitet da jag har noll koll pa hur filerna i den igentligen var, men valdigt gott forsta intryck med mina EX71 ska sagas.

Navigationen och sattet att sortera i iPod rakar ju vara bland dess storsta fordelar och hur mycket jag har lust att klaga iaf Meizu snor det vetefan... Ett valdigt Kinesiskt satt att se pa det hela, spelar ingen roll hur mkt kopia det ar bara det ar battre

Man skulle kunna argumentera att detta ar lite av en wannabe-iPod iaf man nu bryr sig om sant, men iaf det ar ok att kalla denna spelare wannabe av nagot slag nar den helt klart verkar vara bra mycket battre ar tveksamt ;). Ar om mojligt annu mer positiv nu! Dessutom fick jag erbjudandet om att kopa 2st 4GB for 2800 RMB

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Har lekt lite med den nu.

Kan ju saga en sak: Alla som nagonsin anvant en iPod kommer kanna igen sig VALDIGT mycket Vilket kanske ar foga forvanande med tanke pa att det ar ett kinesiskt foretag iofs

Kanns som en mycket skon iPod evolution hitills, Apple kunde mycket val ha tillverkat denna produkt. Kanns solid, gedigen, mindre och smidigare an vantat. Vagar inte saga nagot om ljudkvalitet da jag har noll koll pa hur filerna i den igentligen var, men valdigt gott forsta intryck med mina EX71 ska sagas.

Navigationen och sattet att sortera i iPod rakar ju vara bland dess storsta fordelar och hur mycket jag har lust att klaga iaf Meizu snor det vetefan... Ett valdigt Kinesiskt satt att se pa det hela, spelar ingen roll hur mkt kopia det ar bara det ar battre

Man skulle kunna argumentera att detta ar lite av en wannabe-iPod iaf man nu bryr sig om sant, men iaf det ar ok att kalla denna spelare wannabe av nagot slag nar den helt klart verkar vara bra mycket battre ar tveksamt ;). Ar om mojligt annu mer positiv nu! Dessutom fick jag erbjudandet om att kopa 2st 4GB for 2800 RMB

Köp den nu så leker vi ikapp till veckan Får min imorgon!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Nu ligger min på posten ska bara åka och hämta den!
Värsta e väll den att man inte ska direkt hem efteråt så man får vänta till kvällen innan man kan använda den... Livet e bra hårt

Permalänk

Hej!

Spännande att det rör på sig och att fler och fler får chansen att testa M6:an!

Jag har hårdtestat den under hela Midsommarhelgen och kan komma med lite tips och råd inför användandet:

- Filsortering/musiknavigation: det finns två sätt att spela upp musik. Antingen genom att välja Album, Artist osv eller på det klassiska sättet genom att browsa och välja den mapp man vill spela upp. Personligen föredrar jag det klassiska sättet då det blir mer översiktligt och enklare, framförallt om man inte har enhetliga taggar i filerna. Dessutom kan man lägga musiken var som helst. Om man använder sig av det inbygda indexersingssystemet sorteras låtarna i bokstavsordning efter titel medans de sorteras efter spårnummer i det klassiska läget.

För att välja ett album som skall spelas i låtnummerordning enligt ID-taggen skall du bläddra fram till foldern med ett album, tex. "Eric Gadd - Floating". Markera den och klicka Enter och välj Replace Current Playlist. Låtarna kommer då att spelas upp i låtnummerordning.

Om du har flera album du vill spela efter varandra och varje låt i nummerordning väljer du den mappen med de olika albumfoldrarna i och gör på samma sätt som ovan.

- Slide-pad / Touch-pad: Man kan enkelt scrolla snabbt genom att dra med fingret upp och ner. Tips: Man kan även stega upp och ner genom att "dutta" lätt upptill eller nertill. Genom att "dutta" i mitten får man upp en valmeny (skiljer sig beroende på var man är).

- Film/video: Jag har testat en hel del olika filmer, kodningar mm och det fungerar riktigt bra! Spelaren klarar i dagsläget 20 fps, men jag är osäker på om jag kan se någon skillnad mellan 18 och 20 fps. Det medföljande programmet Virtual Dub for Meizu är helt anpassat för M6:an och fixar riktigt bra omkodningar. Man kan slänga på i princip vilken videofil som helst (så länge som filtypen stöds) och det blir ett mycket bra resultat. Av någon anledning blir den omkodade filen ställd på högkant i windows, men detta märks ej i M6:an. Dock, vid omkodning av en hel film tenderar denna programvara att få problem med ljudsynk (efter cirka 30-40 minuter).

För hela filmer rekommenderar jag standardversionen av Virtual Dub. Jag har i helgen kodat om och kollat på: ExistenZ, Mulholland Drive och History of Violence. Det fungerar helt problemfritt och bilden blir mycket bra. Ljudet är synkat och det är knappt några eftersläpningar. Jag har även testat att klippa bort kanterna så filmen fyller ut hela skärmen. Hur man vill göra är en smaksak. Bäst upplever jag bilden i ljusa scener. Pga. skärmtypen blir mörka scener inte lika "livfulla" (jämför med en vanlig TFT-skärm). En normalfilm blir ca 350-400 MB.

Jag har även testat några animerade filmsekvenser, dessa blir helt underbara!

Det fungerar utmärkt att spola i en film och man kan snabbspola igenom en långfilm på 10 sek.

Testa med olika kodningar och filmtyper. Vi har några exempelfilmer i vårt forum man kan testa med.

- Radio: Radion har sämre mottagningskvalitet på M6:an i jämförelse med våra andra modeller. Den kan få svårt att hålla en jämn stereomottagning på sämre sändare (växlar över till mono autom). Jag använder själv nästan aldrig radion, och förhoppningsvis är just radion inte det viktiga på denna modell.

- Övrigt: M6:an har ett lager skyddsfilm förmonterat, så den är väl skyddad mot repor mm redan från start. Tips: baksidan har ett ytterligare transportskydd som du kan ta bort med hjälp av fliken som sitter på baksidan. Framsidan borde inte vara så utsatt även om man tar bort skyddsfilmen då ytorna är mycket begränsade: framsidan består främst av skärmen och touch-paden. Övriga ytor är egentligen endast "ramen".

Ja, det var lite tips och erfarenheter från min sida

//Jonas

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem

Låter skitfint.
Jag och min bror tänker beställa en varsin så fort fom kommer in på lager igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lovade ju en användarrecension, fick min M6 idag men hann bara testa den i en halvtimme innan touchpaden slutade funka. Vägrar scrolla längre, men jag får testa med att köra lite firmwiregrejja och så och se om den har lust att gå igång igen.

Update: Scrollen lever lite efter firmwireuppgradering formatering och reset.. Men bara ett litet tag då den sen slutar funka igen, tråkigt md saker som inte funkar

Update: JAG är en lycklig människa igen!!! Rent som de var så funkar den nu, får se hur länge de håller. Ska börja med recensionen nu

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du fick ett måndagsexemplar och att det inte är ett vanligt fel. Om det är så blir jag bitter.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Lovade ju en användarrecension, fick min M6 idag men hann bara testa den i en halvtimme innan touchpaden slutade funka. Vägrar scrolla längre, men jag får testa med att köra lite firmwiregrejja och så och se om den har lust att gå igång igen.

Update: Scrollen lever lite efter firmwireuppgradering formatering och reset.. Men bara ett litet tag då den sen slutar funka igen, tråkigt md saker som inte funkar

Löst sig? Om inte, ta kontakt med oss på supporten här så löser vi det tillsammans.
http://www.meizu.se/forum/index.php

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Någon som har handlat en M6 med studentrabatt från JPB?
Blir ju 10% billigare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NysoO:
Jag har handlat min med studentrabbat, skickade en bild på mitt CSN-kort fick tillbaks ett mail en halvtimme senare och fick mitt konto registrerat som student.. Funkar alladeles utmärkt.

Fiero: Verkar som den funkar nu för övrigt, får se hur länge de håller annas hör ja såklart av mig till supporten