Permalänk
Medlem

Meizu mini!

De flesta har kanner nog till Meizu redan eftersom dom redan ar etablerade i Sverige. Kinesisk tillverkare av spelare med _rikgtigt_ bra ljudkvalitet och god funktionalitet, positiva recensioner av tidigare produkter finns bade pa SweC och NH.

Sag deras nya Mini Player i en newspost pa DAPreview och ska ut och leta aterforsaljare nu i eftermiddag for att testa lite, iaf den hunnit ut. Se om priserna verkligen stammer. Den ar tydligen nyss presenterad pa en massa har i Kina.

Funktionerna inkluderar...

QVGA skarm, rost inspelning, FM radio, video uppspelning mm.

Priset?

512MB: 699 Yuan, 1GB: 850 Yuan, 2GB: 1099 Yuan och 4GB:1599 Yuan.

Jag kan avsloja att 1 Yuan ar 0,98 SEK...

Sa, en spelare med funktionalitet liknande U10 och 4GB minne for... 1600?! Jamfor det med nanons 2500 eller U10 2GB 2300+. Priserna har uppgetts av deras salesrep under massan och det later ju minst sagt for bra for att vara sant. Dom koper ju knappast mer flash minne an Apple och borde knappast fa battre priser

http://www.it.com.cn/f/audio/064/24/263214.htm

http://cn.engadget.com/2006/04/18/meizu-mini-player-hk-electr...

http://www.meizu.com/support/articleread.asp?articleid=365

www.meizu.se

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk

Riktigt skön spelare. men kan byte språk kineska tecken motro?

Dom är ju snygga

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

Söt den var
Jonascasemodder : Den kommer att ha engelska som val. Svenska är jag osäker på.

Jämförelse mot en Nano.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Najs!

Har en Meizu E3 idag och har bara bra saker att säga om detta märke. Skall bli ruskigt spännande med en "Meizu Video".

Om de priserna stämmer tror jag en 4GB kommer landa på cirka 2500 kr (eller något mer) i Sverige efter tull, moms mm. Ett jäkligt bra pris isf.

Såg tidigare nåt om "M6"? Är det modellbeteckningen, eller heter den "Meizu mini" eller "mini player M6"

Lite mer godis:

Permalänk
Hedersmedlem

ser riktig grym ut iallafall

Permalänk
Medlem

Spännande
Vore grymt om priset blev under 2400kr med 4gb, men dock så är det inget jag tror.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

"MEIZU 4 THE WIN"

jösses :O... jag älskar min e2a och blev fet avis på dom som hade e3an... hur ska det nu gå :'( :P...
den ser ju underbar ut!

Meizu äe underbara tycker jag ;P

Permalänk
Medlem

Oh M6 är den snyggaste mp3-spelaren jag har sett iaf!
Nån som vet när den på ett ungefär kommer till Sverige?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
Oh M6 är den snyggaste mp3-spelaren jag har sett iaf!
Nån som vet när den på ett ungefär kommer till Sverige?

Inga datum satta. Men det bör inte dröja.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dem härma ipod där... svart/vit framsida med metalliska bakstycke... hade gärna sett andra färger, så man sticker ut från alla ipod geeks..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut hoppas bara batteritiden är bra också.

Permalänk
Medlem

Well, priserna avan ar REK ca pris till slutkund, alltsa inklusive kinesisk moms, skatter etc. Sen vet vi ju alla att sadana priser alltid sjunker efter lite priskrig.

Sa iaf dessa priser verkligen stammer gissar jag pa 2100 slutpris till kund i Sverige for 4gb, iaf de haller de marginaler som generellt galler i branschen.

MEN, vi vet ju inte om dessa priser stammer an. Jag ar VALDIGT konfunderad kring hur de fick flashminne sa billigt, eller hur de lyckats gora resten av spelaren sa billig? Byggt eget telchip? Andra genvagar? :S... iaf det inte gjorts nagon spektakular deal med flashminnen sa maste det vara valdigt mycket eget utvecklat har.

Meizu sverige brukar val koda svensk firmware eller?

Har varit pa Hongkong square och glott i Meizus monter idag men de har ingen Meizu Mini och deras reps har noll koll huruvida den ar pa g eller inte. De skulle garanterat ha kollat upp till nasta vecka dock, sa far val eventuellt veta da vad slutpris blir i handeln har?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Well, priserna avan ar REK ca pris till slutkund, alltsa inklusive kinesisk moms, skatter etc. Sen vet vi ju alla att sadana priser alltid sjunker efter lite priskrig.

Sa iaf dessa priser verkligen stammer gissar jag pa 2100 slutpris till kund i Sverige for 4gb, iaf de haller de marginaler som generellt galler i branschen.

MEN, vi vet ju inte om dessa priser stammer an. Jag ar VALDIGT konfunderad kring hur de fick flashminne sa billigt, eller hur de lyckats gora resten av spelaren sa billig? Byggt eget telchip? Andra genvagar? :S... iaf det inte gjorts nagon spektakular deal med flashminnen sa maste det vara valdigt mycket eget utvecklat har.

Meizu sverige brukar val koda svensk firmware eller?

Har varit pa Hongkong square och glott i Meizus monter idag men de har ingen Meizu Mini och deras reps har noll koll huruvida den ar pa g eller inte. De skulle garanterat ha kollat upp till nasta vecka dock, sa far val eventuellt veta da vad slutpris blir i handeln har?

Slutpriset i Sverige är inte fastställt.
Denna spelare använder Telechip ARM9 processor på 200MHz. Som ljudcodec har man en Wolfsonkapsel.
MEIZU utvecklar spelarna från scratch. Alltså ingen rebranding ala JoS.

Flashminnen har sjunkit enormt senaste tiden ska tilläggas. De använder Samsung och Toshiba minnen.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Avstängd

Glöm inte elektronikskatten i sverige, billigare med stenålders teknik än hightech... jävligt bakåtsträvande politiker

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant den snyggaste MP3/Videospelare jag sett än så länge. Om de bara kommer till Sverige nuså.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Slutpriset i Sverige är inte fastställt.
Denna spelare använder Telechip ARM9 processor på 200MHz. Som ljudcodec har man en Wolfsonkapsel.
MEIZU utvecklar spelarna från scratch. Alltså ingen rebranding ala JoS.

Flashminnen har sjunkit enormt senaste tiden ska tilläggas. De använder Samsung och Toshiba minnen.

Darfor gissade jag pa 2100 ;).

Wolfson later alldeles alldeles underbart i mina oron :). Meizu rakar ju vara kinas enda riktigt bra tillverkare av DAP's ;).

Jag jobbar inte i branscen langre sa har noll koll pa flashpriserna nufortiden, men de ska val ha gatt ner vasantligt isf. 4GB, QVGA skarm, wolfsonkapsel etc.. 1600 i Kina... ? De borde ju t om ha gjort en battre deal med Samsung an Apple isf 8).

Tullen ligger pa 12% i Sverige iaf den inehaller FM.

Haller mina ogon oppna, ar valdigt intresserad av denna spelare!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk

Haller mina ogon oppna, ar valdigt intresserad av denna spelare!

Skönt att höra, ge oss mer info så fort du vet

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Helt OK pryl!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Den kommer även att ha stöd för en docka för ett extra batteri som man kan ansluta tex vid långa resor. Osäker på om den går som tillbehör eller ingår i saleskittet.

Tullarna för radiochip inom EU är vansinnigt! Vet inte var det pålägget/påhittet kommer ifrån. Vore intressant att veta.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

MP3-spelare med FM radio listas inte i kategorin MP3-spelare utan i samma som andra digitlala radiomottagare, walkie-talkies, fick minnen med FM etc. Det ar en gammal tullkod som lever kvar bara...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Lite mer info för spekulanter

-Easy access with dynamic GUI and touch keypad
-2.4-inch 260,000-color QVGA 320 x 240 TFT-LCD screen
-Supports MP3, MP2, WMA, OGG audio files
-Supports SRS, WOW, TruBass, 3D surround sound effects
-FM radio with FM EQ and FM/voice recording
-Supports OTG (USB host) function
-Photo album + slide show: BMP, JPG, GIF formats
-Movie player: AVI format
-Game and calculator
-Text viewer
-Optional external AAA battery case
-Alarm with real-time clock
-USB 2.0 ultra fast data transfer
-Supports Microsoft MTP
-Built-in rechargeable Li-ion battery, plays up to 20 hours
-Supports button song
-Software upgradable
-Dimensions: 79 x 48.2 x 10mm
-Weight: 57g

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

åh, den här eller iAudio 6. Svårt

Vad säger du Hauk? The MP3guru ;D

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Lite mer info för spekulanter

-Supports OTG (USB host) function

-Optional external AAA battery case

-Built-in rechargeable Li-ion battery, plays up to 20 hours

-Dimensions: 79 x 48.2 x 10mm

-Weight: 57g

Smart med BÅDE inbyggt batteri samt en extra "batteri-box" för vanliga AAA-batterier! Antar att den dockas in på sidan i USB:n. Annars är 20 timmar bra batteritid (fast det gäller väl ej film antar jag...)

USB host är ju klockrent, och liten och lätt... nu börjar det klia i fingrarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.Lang
Smart med BÅDE inbyggt batteri samt en extra "batteri-box" för vanliga AAA-batterier! Antar att den dockas in på sidan i USB:n. Annars är 20 timmar bra batteritid (fast det gäller väl ej film antar jag...)

USB host är ju klockrent, och liten och lätt... nu börjar det klia i fingrarna.

Ca 5h film med inbyggda och ytterligare ett par med dockningen med ett AAA (beroende på storlek, kodning mm).

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Garanterat köp när studiebidraget ramlar in. Yiihaaaa!

Permalänk

Riktigt frärs är den ju önskar jag hade ensådan

Visa signatur

Nytt projekt av mig. Klart hösten 2006

Permalänk
Medlem

En sån kommer det nog bli när det har kommit lite recensioner!

Permalänk
Medlem

iAudio6 ar en extremt fin spelare men stammer detta sa betalar du 1000kr mer (I kina...) for en iAudio6... och da har du en HD baserad DAP med mindre skarm...

Ljudet kommer vara bra i denna med tankte pa Wolfson och iaf ljudet ar likvardigt ser jag inte direkt vad iAudio6 har over denna? Batteritiden ar densamma...

Sa lange denna ar billigare an iAudio6 sa kanns det givet... Meizu ar ett bra marke, litar pa dem efter tidigare modeller.

Jag tycker det ar lite trakigt att de verkar ha valt akryl / metllic casing liknande iPods dock, visst ser det fint ut men iaf det repar lika javligt som iPod kan det utan tvekan vara en deal breaker for mig. Varfor gors teknikprylar sa sallan i borstad aluminium nufortiden?!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
iAudio6 ar en extremt fin spelare men stammer detta sa betalar du 1000kr mer (I kina...) for en iAudio6... och da har du en HD baserad DAP med mindre skarm...

Ljudet kommer vara bra i denna med tankte pa Wolfson och iaf ljudet ar likvardigt ser jag inte direkt vad iAudio6 har over denna? Batteritiden ar densamma...

Sa lange denna ar billigare an iAudio6 sa kanns det givet... Meizu ar ett bra marke, litar pa dem efter tidigare modeller.

Jag tycker det ar lite trakigt att de verkar ha valt akryl / metllic casing liknande iPods dock, visst ser det fint ut men iaf det repar lika javligt som iPod kan det utan tvekan vara en deal breaker for mig. Varfor gors teknikprylar sa sallan i borstad aluminium nufortiden?!

Du menar att borstad alu är repfri? Då skulle du kolla fronten på min N70 med borstad alu

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

tja eftersom e200 modellerna från sandisk har snubblat på mållinjen nu i snart en månad och dom verkar inte komma in förens i slutet på majblir denna spelare mer aktuell. fiero, du verkar ha koll på läget när det gäller meizu (anställd?). kan du posta några uppgifter om storleken och när den kan tänkas släppas i sverige.