Permalänk
Medlem

Hmm. Kinesen säger att det är jobbigt att titta på video länge och att uppspelningen är lite ryckig. Samt att radion inte är lika bra som i tidigare Meizu-spelare. Att touchknappen låste sig inte mindre än 23 ggr under testet låter inte heller direkt betryggande.

Damn, nu blev det svårare jämfört med U10:an igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Kanske redan postats men reklam + bump is the shit!

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2775

I det där testet så står det att det är stöd för E-Books...
Har jag missat det eller är det fel? Är det stöd för e-books så är ju det knappast något dåligt
(Är inte så jätte insatt i Mp3-spelare och allt vad det hör till, men har någon annan tillverkare stöd för E-books i deras mp3-spelare?)

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArmelot
I det där testet så står det att det är stöd för E-Books...
Har jag missat det eller är det fel? Är det stöd för e-books så är ju det knappast något dåligt
(Är inte så jätte insatt i Mp3-spelare och allt vad det hör till, men har någon annan tillverkare stöd för E-books i deras mp3-spelare?)

Ja, en nanokopia från Keming har stöd för e-books. En ganska värdelös funktion med en så liten skärm. Det blir att scrolla hela tiden.

Permalänk

har den autoscroll som u10an är det gansak smidigt faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Ni som har Iriver U10 eller Creative Zen Vision:M får gärna dra framsidan mot golvet och spetsa dom med bläckpenna och återkomma med hur bra det gick

Ja, det är inte några direkta problem att dra en U10:a med framsidan ner mot ett bord eller golv (såvida det inte är fullt av grus och skit, och då är det INGEN spelare som inte får repor).

Den yttersta kanten (på det svarta området) på iriver U10 sticker nämligen upp och ut ungefär någon millimeter, så själva skärmen nuddar inte "ytan". Så, jag vet inte varför de som har en U10:a ska försöka det, för det blir inga repor jämfört med andra spelare.

Sen skulle jag inte försöka göra så, även om det gick. Det är bara dumt.

Permalänk

Din poäng är alltså att även en iriver skulle få repor om du drar med en penna på den...?

Jaja.. Hoppas M6:an är reptålig och att problemet med touchpaden är ett tillfälligt problem eller löses snabbt.

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk

Ja, typ. Är man rädd om en spelare, så får spelaren inga repor. Är man rädd om spelaren och den ändå får repor, så är spelaren feldesignad, i min helt personliga åsikt. Och jag menar, vill man repa något, så är det inga problem.

Permalänk

Nja.. det är klart... Allt går att förstöra 8)

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem

min kommer altså att bli repig :P... jag är expert på att ha sönder/repa saker :(... det blir ganska dyrt efter ett tag

Permalänk
Medlem

Manual för M6 för er som vill förhandsplugga
http://www.meizu.se/forum/viewforum.php?f=24

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Hmm. Kinesen säger att det är jobbigt att titta på video länge och att uppspelningen är lite ryckig. Samt att radion inte är lika bra som i tidigare Meizu-spelare. Att touchknappen låste sig inte mindre än 23 ggr under testet låter inte heller direkt betryggande.

Damn, nu blev det svårare jämfört med U10:an igen.

Prova att konvertera lite film till 18 fps, det gjorde jag och jag tyckte inte att det var så ryckigt.
Det har kommit en ny firmwareversion sen den där recensionen, så låsningarna kan ha fixats/blivit bättre sedan dess. Om det nu är någon bugg som finns i alla M6:or, vill säga.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Prova att konvertera lite film till 18 fps, det gjorde jag och jag tyckte inte att det var så ryckigt.
Det har kommit en ny firmwareversion sen den där recensionen, så låsningarna kan ha fixats/blivit bättre sedan dess. Om det nu är någon bugg som finns i alla M6:or, vill säga.

Film ser tack vare (om man nu får säga så) eftersläpningarna i skärmen inte alls lika ryckiga som på datorn, åtminstone upplever jag det så på U10

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk

Vita M6 kommer in på fredag. Den svarta kommer sista veckan i juni!

Källa: http://meizu.se/news_sv.php 2006-06-13

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem

Den verkar redan vara slutsåld på JPB Shop =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Den verkar redan vara slutsåld på JPB Shop =/

Nej. Jag tar det en gång till ;). De har ännu inte anlänt till sverige. Statusen slutsåld är alltså bara en status på att de inte finns i lager. De anländer troligen på fredag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Var ju katastrofala återförsäljare.. fyfan!
Och priset var väl inte så "wow". 2500:- för 4GB..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Var ju katastrofala återförsäljare.. fyfan!
Och priset var väl inte så "wow". 2500:- för 4GB..

Katastrofala återförsäljare?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Nu står det mellan Creative Zen Vision:M och M6...
Creative Zen Vision:M mestadels pga av storleken.
M6 tycker jag är riktigt snygg, har längre batteritid. Men är ju "bara" 4gb.
Så, nu är det upp till er. Ge mig för och nackdelar på de båda spelarna, någon av de ska inhandlas i slutet av månaden.
(Borde jag kanske starta ny tråd? PM:a mig isf... )

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArmelot
Nu står det mellan Creative Zen Vision:M och M6...
Creative Zen Vision:M mestadels pga av storleken.
M6 tycker jag är riktigt snygg, har längre batteritid. Men är ju "bara" 4gb.
Så, nu är det upp till er. Ge mig för och nackdelar på de båda spelarna, någon av de ska inhandlas i slutet av månaden.
(Borde jag kanske starta ny tråd? PM:a mig isf... )

Vill du ha större spelare? För creativen är ju större.

Creative
104 x 62 x 18.6mm
163gr

MEIZU M6 (mindre än ditt kreditkort.)
79 x 48 x 10 mm
55gr

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Var ju katastrofala återförsäljare.. fyfan!
Och priset var väl inte så "wow". 2500:- för 4GB..

För det är ju inte alls så att en iPod nano kostar 2500kr med mindre skärm, ingen radio, sämre ljud, ingen inspelning, sämre batteritid, Itunes (olika om man tycker det är bra eller dåligt) och sämre reptålighet (?)...?

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem

Aha vad bra då tycker de borde ändra det där till "Ej i lager" eller liknande. Annars blir man lätt lurad som mig

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Aha vad bra då tycker de borde ändra det där till "Ej i lager" eller liknande. Annars blir man lätt lurad som mig

Hej!

Jag har sett till att det faktiskt står "Ej i lager" nu istället för "Slutsåld"

Det har varit stor förvirring ang. detta hittills, men nu borde det vara tydligt

Åter till fotbollen!

//Jonas

Visa signatur

MEIZU Scandinavia
http://www.meizu.se

Permalänk
Medlem

damn, nu får den komma in i lager snart. Blir tokig av att vänta, är nästan så att jag beställer en Nano för att slippa vänta några dagar till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
damn, nu får den komma in i lager snart. Blir tokig av att vänta, är nästan så att jag beställer en Nano för att slippa vänta några dagar till

Tänk vilket misstag det vore! Håll ut

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Tålamod är en dygd! Synd bara att M6 svart inte kommer på några veckor...

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Challeman
Tålamod är en dygd! Synd bara att M6 svart inte kommer på några veckor...

gah, då blev det ingen M6a, svart jag vill ha och några veckor klarar jag absolut inte vänta. Har varit utan spelare i två veckor och det är för mycket

Permalänk

Kommer runt juliskiftet... Orkar du inte vänta tills dess?

Visa signatur

Mina friends kallar mig Challeman, but ni can kalla mig Robocop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Challeman
Kommer runt juliskiftet... Orkar du inte vänta tills dess?

Tror faktiskt inte det, jag är en sådan som måste ha musik med mig vart jag än går. Och nu har jag varit utan en spelare ett tag och att vänta yttligare blir för jobbigt. Är väll helt enkelt beroende av musik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
Tror faktiskt inte det, jag är en sådan som måste ha musik med mig vart jag än går. Och nu har jag varit utan en spelare ett tag och att vänta yttligare blir för jobbigt. Är väll helt enkelt beroende av musik

jag förstår dig till fullo... :P...jag är öppet beroende av musik...kan inte vara utan det...dock sover jag utan... ^o)

går bara inte att vara utan... dagarna man glömt mp3n på en skoldag... huvva dom är hämska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
jag förstår dig till fullo... :P...jag är öppet beroende av musik...kan inte vara utan det...dock sover jag utan... ^o)

går bara inte att vara utan... dagarna man glömt mp3n på en skoldag... huvva dom är hämska

Men samtidigt smakar aldrig en pizza lika bra två dagar i rad som när man varit borta en helg och inte haft tillgång till pizzeria

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|