Half-Life 2: Opposing Force

Permalänk
Medlem

Half-Life 2: Opposing Force

Som en äkta Half-Life fanatiker har jag spelat igenom alla Half-Life spelen inklusive alla tillägen som tillhör Half-Life sagan ett flertal gånger. Jag är mycket imponerad av det nya Half-Life 2: Eposide One och väntar med förhoppningar på Episode Two och Episode Three. En tanka har dock dykt upp i mitt huvud, vad hände egentligen med Adrian Shepherd från Opposing Force. I slutet av spelet tar G-man hand om honom precis som han gör med Gordon men olikt Gordon tar G-man inte fram Adrian när Upproret mot The Combine börjar. Även om han nu gör det så får man i alla fall aldrig reda på det. Jag vart trots allt lite besviken när Episode One kom ut och man fortfarande fick styra Gordon.

Tycker det var otroligt smart att utnyttja samma tidsepok tre gånger med Half-Life, Opposing Force och Half-Life: Blue Shift och det borde gå att göra igen. Adrian Shepherd Vapenkunskaper skulle passa perfekt för att spöa skiten ur The Combine i City 17 samtidigt som Gordon bränner däck längs kusten för att nå Nova Prospect.

Någon som vet om det finns några planer av Valve att ta fram Adrian igen eller är han redan bortglömd?

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Hedersmedlem

Inte i och med de tre episoderna iafl.

Var det inte prat om att Valve skulle stå för de tre "officiella episoderna" sen skulle en fjärde episod, utvecklad av utomstående komma?

Aja, ep1-3 är ju hl3. vilket jag tycker är trist. Hade velat haft ep1-3 + hl3 + ep1-3 igen

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Jo det hade varit kul men det är nog svårt att utveckla så mycket på samma story och fortfarande bli bra spel ut av det.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Hedersmedlem

Sant, tror ep2 kommer bli riktigt, riktigt skoj... komma ut i bushen och köra lite bil o så

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

@fralle88
Har också spelat alla HL med expansions som kommit, men dock så kommer jag ihåg att jag inte klarade sista bossen i HL1. Min kompis sa att det var slutbossen när jag beskrev den. Typ ett stort runt rum där man klättrade upp för väggarna för att komma till toppen så man kunde döda det stora monstet som stod i mitten av rummet. Kommer ihåg att det var något krångligt med hans skalle.

Kommer du ihåg om detta är den sista bossen eller om jag har missat någon level?

Permalänk
Medlem

äpplet: Låter som att det är den sista bossen.

EDIT: Hemskt vad svårt det skulle vara att länka till en bild då.
Sök på google efter 'half-life final boss' och kolla bilderna sen så vet du om du är rätt ute.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Adrian är säkert hjärntvättad och är numera en Combine O_o!

Permalänk
Medlem

jag är också ett riktigt HL fan och har klarat alla spelen många gånger. har klarata HL1 på en timma och 14 minuter. klarade episode 1 några timmar efter de kom ut.

bild på slutbossen i HL1

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk

dom kanske kör "klart" gordons saga för den här gången med epi 1-3 och sen nöter dom lite på op2 och blueshift 2(kommer nog inte heta så men ni fattar). det tror jag iallafall

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Adrian är säkert hjärntvättad och är numera en Combine O_o!

Det tror inte jag eftersom G-man har honom i förvar borde han inte ge Adrian till Combine. Det vore ett slöseri på resurser.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Jag har spelat "alla" expansioner förutom den senaste, är den köpvärd? Dock minns jag inte hur Opposing Force slutar efetrsom ni säger att Gman har honom i förvar?

Sen skrev någon att EP1-3 är HL3, what? Är det inte expansioner till HL2?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Halflife, Opposing Force, Blue shift, Halflife 2, Lost Coast, Episode one är dom jag har kört, har jag glömt nån ?
(Halflife 9 gånger, Hl2 2 ggr)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

OPF och BS är ju båda gjorda av Gearbox och inte Valve. Vet ite hur det ligger till med licenser och så med dem heller, självklart äger väl Valve en stor del i det, men Gearbox borde väl ändå ha lite rättigheter de med.

Vore rätt kul att spela som Callhoun igen annars. Får hoppas att Gearbox liggar bakom det igen isf.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

jag är oxå en half life fanatiker har oxå spelat igenom alla half life utom ep1

Visa signatur

Asus ROG B650E-F | 7800X3D | Gigabyte RTX 4070TI | 32GB Gskill 6000MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralle88
Det tror inte jag eftersom G-man har honom i förvar borde han inte ge Adrian till Combine. Det vore ett slöseri på resurser.

Hehe ja men det var kanske lite av ett skämt jag skrev

Permalänk
Medlem

Eftersom G-man förlorat kontrollen över Freeman vore det roligt om G-Man skickade Adrian efter Freeman, för att fånga honom typ.:)

Permalänk
Medlem

Jag tror att man kommer få se Adrian någongång i framtiden, kanske HL4 eller om det nu skulle komma...

@sammex
Jo visst var det den fulingen som jag inte klarade av.
Gött o veta, men jag är ändå lite sugen på att spela igenom HL1 så jag kan döda den saten en gång för alla och även få se vad g-man hittar på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Eftersom G-man förlorat kontrollen över Freeman vore det roligt om G-Man skickade Adrian efter Freeman, för att fånga honom typ.:)

Wow!

Gåshud på den!

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så har jag inte klarat Half-Life. Tvåan har jag klarat skitmånga gånger, älskar verkligen det spelet. Men ettan... gah, jag får ta och köpa HL: S någon dag. EP1 har jag inte heller...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+