Lacie F.A. Porsche 250GB eller inte?

Permalänk
Medlem

Lacie F.A. Porsche 250GB eller inte?

Hej. Såg att PC-City säljer Lacie F.A. Porsche 250GB för 890:- nu. Jag gillar den för sitt aluminiumhölje och snygga design. Har ju dock hört en hel del negativt om den. Är det dumdristigt att köpa den? Man har ju iofs garanti, men ändå...

Permalänk
Medlem

Det är inte aluminum hölje på den, utan det är plast som skall lika aluminum. Den har dock lite värmeproblem, vilken kan vara negativt. Jag hade inte använt den som 24/7 disk iallafall.

Permalänk
Medlem

Nähä? Konstigt, för enligt det här testet är chassit gjort av mattborstad metall... Kan det vara olika chassin för olika storlekar?

http://www.lacie.com/download/reviews/scan_bestintest05_porsc...

Permalänk

Jag har en å det e plast, tror inte dem testade å knacka på den, man tror att det e metal tills man slår lite på den, å jag det kan bli nog bli värme problem men den funkar nog bra så länge ,man inte kör den 24/7 vilket jag inte skulle rekomendera..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

ja hade 2. men bytt skal på dem-.. har 1 skal me 5 diskkar i nu) men när ja hade lazie så hade jag en fläkt som blåste.. alldrig haft problem med dem. hyffsade hastigheter med. ett par polare har skalen nu. å de har inte några problem heller..

helt duglig för de priset. (ja gav 1400 st) ..

Visa signatur

Workstation/Lapptopp: AMD 64Turion 32 | 2048ddr2 | ATI x700 | 80 gb 7200rpm | 2*17" skärm | 940 gb externt |