Permalänk
Medlem

Nvidia 91.31 släppta

För alla som inte redan vet om det så släppte nvidia 91.31 igår, och det har ju varit rätt mycke snack om dem så det vore väl inte mer än rätt att berätta för folk.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem

hur får man bort den fule iconen med menyerna som startar varje gång jag startar upp windows ... har försökt ta bort den i msconfig men skiten startar upp endån ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Ikonen om SLI?? Ja den gör en tokig. Vet dock inte,,hör av mig om jag listat ut det.

Permalänk
Medlem

Nån som kommit på hur?

Permalänk

* lånar tråden*när jag höger klickar på film filer så blir det svart nån sekund sen kommer egenskaper å det som vanligt

å finns en extra sak under egenskaper spela upp på min sen när man har muspekaren över så kan man klicka på analog skärm

vet nån om man kan få bort det så det blir som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
* lånar tråden*när jag höger klickar på film filer så blir det svart nån sekund sen kommer egenskaper å det som vanligt

å finns en extra sak under egenskaper spela upp på min sen när man har muspekaren över så kan man klicka på analog skärm

vet nån om man kan få bort det så det blir som vanligt?

hade det likadant med tidigare forceware men efter att jag laggt in nyare så försvann det ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

nyare vad? har installerat grafik 91.31 det är fortfarande så

Permalänk
Medlem

http://www.tweakguides.com/NVFORCE_4.html

hittade en bra länk ... där var någon ny service också man kunde inaktivera ... tror det är den som gör att iconen hela tiden kommer tillbaka...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

om man installerar coolbits i denna nya "skiten" blir de maximalt detectade användbara klockfrekvenser mycket mindre än i tidigare drivrutiner.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

jokke: har ju installerat 91.31 senaste grafik drivrutinen

så är det nått annat man ska ta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite OffT, Men hur styr man upp funktionen Refresh Rate Overrides? behöver den till mina 91.27 drivare... Pallar inte med nått extra program som refreshlock eller så. Finns det ingen regfil eller något man kan dra ner?

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

IcemanDIF: jokke: har ju installerat 91.31 senaste grafik drivrutinen

det jag menade var att jag en gång hade en äldre installerad drivrutin och fick upp exact likadana bekymmer som dig, men när jag installerade en NYARE drivrutin så försvann det.
prova med att avinstallera forceware rätt och installera det på nytt då det antagligen är någon fil som krånglar till det...

Clowiser...

http://nvtweak.laptopvideo2go.com/

http://www.nvidia.com/object/ntune_5.00.06.06.html

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
* lånar tråden*när jag höger klickar på film filer så blir det svart nån sekund sen kommer egenskaper å det som vanligt

å finns en extra sak under egenskaper spela upp på min sen när man har muspekaren över så kan man klicka på analog skärm

vet nån om man kan få bort det så det blir som vanligt?

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t12878.html

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

är dålig på engelska så vad ska man göra enligt länken?

Permalänk
Medlem

Jag får 4:3 format på alla filmer jag kör ut på min tv via tv-outen på grafikkortet... Det fick jag inte med 84.21......

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

är inte den beta? testade nån 91,?? till mitt 6600(ej gt) fick grafikfel i cs

Visa signatur

C2D E8400 @ 3.0 | ASRock G41M-GS3 | Corsair 4GB CL9 1333Mhz XMS3 | Intel 320 80gb SSD & Samsung 250Gb | Gigabyte GTX 460 768mb

Permalänk

installera och jag fick sämre grafik typ när jag spränger i ett spel så blir det svarta rutor,har ett 7800gt

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft strul med drivisarna då jag installerat dem,har tagit dem direkt från nvidiasidan.då är dem ej i beta eller liknande, utan whql, Kan vara det som gjort att vissa får problem då de inte tar dem från nvidia utan andra sidor där det förekommer betaversioner.

Permalänk

jag tog ner den från nvidias sida fick också svarta rutor när jag körde cs 1.6

så installerade den jag hade tidigare då gick det bra

Permalänk
Avstängd

samma här lirar condition zero fick svarta rutor fick installera mina gamla drivers... skumt asså

Permalänk
Medlem

Jag byter tillbaka till gamla drivare ögonaböj, Värdelös för flera skärmar irriterande jävla sli meddelanden Och historiens värsta kontrollpanel.

Dessutom slumpmässiga "instant death" på datorn vid videotittande oftast i winamp eller mpc.

Och detta på en burk som i regel klarar att tugga iaf 2 veckor innan omstart.
Så min slutsats är att drivarna är SKIT

Det är nästan skrämmande hur illa det är, man tror ju att man drömmer. Men faktum är dom är bevisligen helt värdelösa. Jag minns att betaversionen av samma drivare var minst lika illa med slumpmässiga hängingar och massa andra problem.

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärda drivers, installerade dom till mitt 6800 ultra, inget funkade bra efter. Och den jävla sli message är så irriterande, man tar bort den i options men kommer ändå. Och jag tänker då inte ladda ner en fix till drivers för att ta bort den. Varför kan dom inte göra det så man kan ta bort den i options istället?

Klant nvidia. Gick tillbaka till 84.21 som funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Ojdå, strul med nVIDIA:s drivare.. varför är jag inte förvånad

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Ojdå, strul med nVIDIA:s drivare.. varför är jag inte förvånad

Till skillnad från ATI då? lol

Installera 91.33 Beta istället som fixar alla problem som fanns i 91.33.

www.guru3d.com

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

när jag installerade det så slutade program att funka det kom upp skicka felrapport på nästan varenda program så det blev tillbaka till gamla fungerande istället