Problem med MSI GeForce 7800GS

Permalänk

Problem med MSI GeForce 7800GS

Tja.

Nu är det så att mitt MSI GeForce 7800GS (AGP) gör inte som jag vill.

Hade från början grafik störningar och efter en stund i World of Warcraft, så hänger sig spelet, kan "tabba ut" eller snarare få upp fliken där jag väljer vad jag vill tabba ut till, men inget händer vad jag än gör.

Jag köpte ett nytt nät aggregat för att jag hade för lite ström, efter det så försvan det mesta, eller all grafik störning, men spelet hänger sig fortfarande, det är bara spel som kräver lite mer. båda world of warcraft och Counter strike source hänger sig, men inte counter strike 1.6

Jag har de senaste drivers, testat massvis.

Just nu sitter jag och spelar flertal timmar om dagen på ett Geforce 2 MX 450 eller nåt i den stilen, med en kass fläkt, inte fan stänger datorn av sig, eller hänger sig för det när det blir varmt, så det kan ju inte bero på över hettning på 7800GS kortet.

Vet ej vilket moderkort jag har, eller om det kan vara boven. Hade tidigare GeForce 4 titanium 4400.

7800GS står att det kräver ett 400 aggregat, jag köpte ett 460.

Har inte formaterat datorn på troligtvis nära 2 år om det möjligtvis kan göra så nåt är fel.

Är det något annat ni behöver veta för att hjälpa mig, fråga bara, och snälla, förklara gärna hur jag får tag på informationen om det ni nämner, är inte direkt nåt dator geni.

hur som helst, är tacksam för att ni tagit er tid och läst och förhoppningsvis kan ni lösa mitt problem. Mycket irriterande att ha ett 3200kr's kort bara liggande.

Permalänk
Medlem

Baraför att ditt mx kort inte hänger sig av värme kan ditt 7800gs göra det. Testa att kyla ner det på något sätt och pröva om det hänger sig. Testa äldre drivare om du kan också.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk

Fläkten på GS kortet snurrar för fullt. så vore ju konstigt om det är problemet.

Ska testa äldre drivers, tips på vart man kan få tag på?

Permalänk
Medlem

Om du inte har installerat om windows på två år ska du verkligen göra det!
Det är stor chans att det kan hjälpa!
Vad är det för nätagg du har köpt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Antar att du har Live VGA BIOS & Live VGA Driver som medföljer kortet så du borde ha rätt drivrutiner!?

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk

KulanZ... Nätagg'et är "JNC Standard 460W+PPFC"

GPU... ingen aning. Fick med en CD till kortet, med drivers. har använt det, och har använt andra drivers ochså, ingen skillnad.

Någon sa tidigare att det kan bero på moderkortet, är det en möjlighet eller ska det inte göra någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas86
GPU... ingen aning. Fick med en CD till kortet, med drivers. har använt det, och har använt andra drivers ochså, ingen skillnad.

Live VGA BIOS & Live VGA Driver uppdaterat till dom senaste drivrutinerna automatiskt så där skall inte felet ligga. Har du inte dom så testa att ladda ner drivrutiner från MSI's hemsida.

Hjälper inte det så testa grafikkortet på en annan dator för att utesluta att det inte har något fel.

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas86
KulanZ... Nätagg'et är "JNC Standard 460W+PPFC"

GPU... ingen aning. Fick med en CD till kortet, med drivers. har använt det, och har använt andra drivers ochså, ingen skillnad.

Någon sa tidigare att det kan bero på moderkortet, är det en möjlighet eller ska det inte göra någon skillnad?

Reklamera nätaggregatet, Jnc är totalt värdelöst, skaffa ett tagan,hiper,antec eller dyl.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5