Permalänk

Lcd

Hej!

Jag ska köpa en skärm till datorn 20-21 tum WS och jag har kollat på denna lite

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=VSVX2025WM

Jag undrar om det e skarp bild och så om man kollar på mkt film.
Annars finns det några med bättre bild, vill ha super bild på min. xD
Pris mellan 4000 - 5500 KR

Tack på förhand.

Edit: Kollar mkt på film!

Permalänk
Medlem

Re: Lcd

Vet inte hur ViewSonics PC-skärmar är men deras LCD-TV är helt värdelösa, detta vet jag av egen erfarenhet. Ställer mig därför tveksam till det märket.

Som PC-skärm använder jag Samsung 940BW men eftersom du vill ha +20" så jag rekommenderar jag "storebrodern" för den kan ju omöjligt vara sämre än sin "lillebror"!?

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk

Jag kör med ett 6800gt 350/1000 kommer det att klara köra spel i en sån upplösning, t,ex WoW, BF2 osv?

Permalänk

Re: Re: Lcd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GPU
Vet inte hur ViewSonics PC-skärmar är men deras LCD-TV är helt värdelösa, detta vet jag av egen erfarenhet. Ställer mig därför tveksam till det märket.

Som PC-skärm använder jag Samsung 940BW men eftersom du vill ha +20" så jag rekommenderar jag "storebrodern" för den kan ju omöjligt vara sämre än sin "lillebror"!?

Panelen är faktiskt det avgörande här, AU optronics p-vma paneler är bäst för film enligt både tomshardware, behardware och tft-central

Följande 20" widescreens inehåller en sån panel:

Fujitsu-Siemens S20-1W
ViewSonic VX2025WM
Xerox XM9-20W
Belinea 102030W
Asus PW201

kan finnas fler men de är de jag känner till, bara att välja den med bäst pris/utseende/finesser

Sen har ju Viewsonic släppt en 22" widescreen med en 5ms S-MVA panel för några dar sen (VX2235WM) kostar ca 4500:- och ser onekligen bra ut på pappret, men eftersom den är helt ny finns det inga rescensioner än, kanske värt att vänta några månader på en rescension av den skärmen ?

Permalänk
Medlem

ViewSonic VX2235wm nån som kan visa en bild på den? Har letat på deras hemsida finns ingenstans verkar det som..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spring
ViewSonic VX2235wm nån som kan visa en bild på den? Har letat på deras hemsida finns ingenstans verkar det som..

Helt ny modell så det kan kanske dröja, mejla dem och be om en bild vetja

Permalänk

Har beställt en sån ViewSonic VX2235wm nu, hoppas det e nåt att ha.
Borde väll inte vara så stor skillnad mot ViewSonic VX2025WM förutom storleken?

Edit Såg att det inte var en Wide

Permalänk
Medlem

Tror ni att den ser likadan ut som vx2025wm? Simpe lägg gärna upp en bild när du får den lr en liten review

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpe
Har beställt en sån ViewSonic VX2235wm nu, hoppas det e nåt att ha.
Borde väll inte vara så stor skillnad mot ViewSonic VX2025WM förutom storleken?

Edit Såg att det inte var en Wide

Olika tillverkare av panelen bara, men båda är varianter av MVA så den borde vara ok för både film och spel, det beror dock lite på hur bra overdriven är.................
Våghalsigt att beställa bara så där du får skriva en rescension när du fått den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpe
Finns bild på den på
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/20_Inch_LCD_Monitors.h...

Vet inte om det e rätt?

skum design

Fan vad jag blir peppad på den här skärmen, blir nog ett köp snart

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Lcd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Panelen är faktiskt det avgörande här...

Fel!

Den största nackdelen sitter i programvaran/styrkorten. En dålig panel med bra programvara/styrkort ger ofta bättre bild än en bra panel och dålig programvara/styrkort.

Visa signatur

Graphics Processing Unit
Array Technologies Incorporated

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Lcd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GPU
Fel!

Den största nackdelen sitter i programvaran/styrkorten. En dålig panel med bra programvara/styrkort ger ofta bättre bild än en bra panel och dålig programvara/styrkort.

Är det en ska inverter du menar ?, trodde de mest styrde brightness och konformitet och Konformitet/brightness verkar ju vara rätt ok på alla skärmar 19" och över som jag läst rescensioner på.
Men om du är väl insatt i ämnet får du gärna mera uförligt förklara hur det ligger till, helst så att en lekman förstår, är ju inte direkt nån elingenjör