HjÄlp.....[får ingen bild när datorn startar]

Permalänk

HjÄlp.....[får ingen bild när datorn startar]

Jag har en dator som startar normalt men jag få ingen bild va kan de vara för fel tror ni? ja vet inte va de kan vara för fel..

Processorfläkten snurrar,
hdd läser,
grafikkortsfläkten snurrar...

Men ingen bild på skärmen...
Kvittar om jag kör mitt grafikkort eller om jag
kör det integrerade

kan någon hjälpa mig ?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo (conroe) E6700, 2,66 GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro | Asus P5B Deluxe, s775| 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL4 | Gainward BLISS 8800GTX 768MB GDDR3| hp f1904| SB Audigy 2 ZS| 1x80GB SATA2 2x250GB SATA Maxtor SATA | ASUS DVD-E616P3H |Samsung Writemaster DvD/RW|

Permalänk
Medlem

1. Välj en bättre topic.
2. Kanske skulle ha postat den i datorsystem eller nått, då detta inte har med kylning eller överklockning att göra.
3. Några pip från PC speakern? Allt 12V kablage inkopplat? (finns ofta 4pin som ska kopplas till också)

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Processorn kan vara död !!! om allt annat startar igång

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd

felet är att du inte får någon bild på skärmen
din topic är också lite fel.

Permalänk

oj vad alla var otrevliga... som Tjalve sa, glöm inte att du kan ha 4 pins kabel också, det glömde jag när jag kopplade min senaste dator, eftersom min gamla inte hade det.

Permalänk
Avstängd

kolla så att du har kopplat skärmen till datorn

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Felsök byt ut alla delar bit för bit och kolla vad som inte funkar, Om alla delar funkarå kan det vara jordfel, det var det för mig, en distans som petade mitt moderkort i ryggen.

Permalänk
Avstängd

ok,det kan alltså va cpun/minnena/nätagget/moderkortet/grafikkortet/skärmen som är trasiga,alternativt fungerar inte ihop.
det kan även va värmeproblem/felkopplat.

nu är det bara börja felsöka
det är det som är det roliga när man bygger datorer,fast kanske inte alltid lika roligt.

Permalänk
Medlem

jag skulle tro att det är fel på cpu. jag hade ett liknade problem

Visa signatur

Quad Core 6600 @ 3,0 GHZ,2gb 800 MHz,
8800 GTX, 650 W, 2 TB

Permalänk
Avstängd

det hjälper inte o bara tro det,jag har haft liknande problem flertal gånger o det har varit moderkort/cpu/minnen o även grafikkort som ställer till det.

det kan även va att han har någon jumper fel på moderkortet eller esd skada.

det ända sättet o få reda på är att felsäka med andra delar.

Permalänk
Medlem

hehe kan dra up några exempel..bios krash alla fläktar hd är igång men ingenting händer..processor dead..

gillar den funktionen man kopplar till vissa moderkort, 4 lampor som säger vad det är för fel..alla lyste röda när cpu dead was

Permalänk
Avstängd

har moderatorerna semester nu också ?

den här tråden är placerad i fel forumsdel också.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
har moderatorerna semester nu också ?

den här tråden är placerad i fel forumsdel också.

Ja nästan. Använd gärna rapporteringsfunktionen, det är svårt för oss att läsa varenda tråd som skapas i forumet. Vi behöver hjälp av medlemmarna

*Flyttad/rubrik redigerad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Har du ändrat något i datorn på sistånde??

Annars så kan ett steg innan man börjar rycka ut allt vara att nollställa bios antingen genom att ta bort strömsladden och sedan plocka bort bios batteriet. Eller kika om moderkortet har någon jumper för att reseta bios'en.
Funkar inte det kan du börja att testa varje del för sig.
Koppla bort ström och ide/sata kablar till allt utom moderkortet och grafikkortet.
Om det funkar så leta vidare.
Funkar det inte så kolla om du kan låna ett grafikkort av någon och testa det, eller ram, eller cpu. funkar det fortfarande inte så kan det vara moderkortet i sig.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....