Permalänk
Medlem

Överföring via lan

Hej!
Har problem med att överföra filer över lan. Efter några sekunder så stängs min dator av?!?!

Moderkortet är ett Moderkort: MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra
och har 2 st nätverkskort integrerade.
Har testat att disabla ett i BIOS men samma problem ändå...

Vad kan vara fel?

IRQ som krockar?

Permalänk
Medlem

jag har också sammma problem

Permalänk
Medlem

Då är vi 3 man nu då med samma problem.. Fast min tvärdör med en gång man startar överföringen. Riktigt skumt.. HJÄLP!

(då är det troligtvis inte jag som sabbat grejerna vid byggnationen iaf - fler som har problem..)

Snackade med komplett om detta felet : de rådde mig att uppdatera biosen och clear cmos vilket nu är gjort till ingen nytta. Funkade inte det skulle jag testa att montera ur moderkortet ur burken för att även utesluta att det är nån sorts kortslutning mot chassiet.

Så det blir väl till att plocker ner grejerna..

Nån av er som hittat felet?

Permalänk
Medlem

Jag hade så på mitt AN7, det ända som hjälpte var att byta till äldre/nyare nätverksdrivrutiner och inte forca på någon hastighet/duplex på nätverkskortet.

Efter en liten stund när någon började tanka från min burk så vart det bluescreen

Permalänk
Medlem

okey är de någon som har löst de här problemet än?
Jag har börjat uppleva att min dator kan "dö" utan att ens någon större mängd data överförs.

Permalänk
Medlem

Testa att flytta det extra nätverkskortet till en anna fysik plats

Visa signatur

Ride Hard, Die Free !

Permalänk
Medlem

Jag returnerade mitt Ultra moderkort och satte i ett Platinum istället. Nu funkar det perfekt! Måste vara måndagsex...

Permalänk
Medlem

Båda nätverkskorten är integrerade i moderkortet...

Permalänk
Medlem

Hade samma drit med mitt ultra, returnerade till Komplett, väntar på svar från dom....återkommer!

Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk
Hjälpsam

Att den dör är antagligen pga windows bluescreen fria policy, "boota om istället för att visa vad som gick fel".

Låter som huvudsakligen drivrutin och/elller komponentkonflikter som tidigare nämns.

Ni kan tex testa att boota i felsäkert läge med nätverk och se om det blir någon skillnad där.

Försäk även ragga rätt på nyare och äldre drivrutiner till nätverket och testa dem systematiskt. Tex om du kör med ett ASUS kort med ett Marvel gigabit lan på, testa då med både drivisar från ASUS och från Marvel direkt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Sorry, drar i en gammal tråd, men tänkte det kunde va intressant för dom med Msi:s ultra planka...
Fick svar från Komplett o dom skickar ett nytt minne. Hade från början Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB, gick inte ens att köra enligt specad hastighet, 667Mhz (skitminnen?)
Dom har nu skickat ett Kingston ValueR. DDR2 PC5300 1024MB (oxo skitminnen?) få se om det löser mina probs....Vad har ni andra för minnen?

Visa signatur

mvh elNico

Permalänk

Jag har samma problem! Har testat mina minnen och där är inga fel på dem! Rätt trött på att datorn startas om när man tankar...

elnico69: hur har det gått? Har köpt mitt paket på Komplett också nämligen

AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket AM2, 512KB, BOXED m/fläkt
Antec Sonata II Miditower, Svart m/450W Nätaggr.
Asus GeForce 7900GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 430/1300MHz
Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB
MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2 ,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16
Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Hmm det har gått skitbra, med betoning på skit.....fick som sagt nya kingston-minnen, o dom funkar ju men sen?! Nytt moderkort samma j***a skit! Börjar bli lite trött på det här. Ska skicka in det igen, jag sa till dom att skicka tillbax ett platinium istället för ultra:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonjak
Jag returnerade mitt Ultra moderkort och satte i ett Platinum istället. Nu funkar det perfekt! Måste vara måndagsex...

Så nu känns det extra skönt när du skriver om ett Platinium:-(
Får ringa o prata med dom igen, har aldrig haft MSI innan vill inte ha det nu heller......BAH!

Visa signatur

mvh elNico

Permalänk

Finns det K9N Platinum och K9N platinum Ultra eller?

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk

annars om man vill vara seg av sig så..

sitter ni på burken med moderkortet och skickar till en annan? eller hämtar ni fårn burken med moderkortet och til enn annan? händer detta på bägge håll?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

För min del hände detta bara när jag tankade från andra! När folk tankade från mig hände det inte!

Det är lite märkligt det med...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonjak

Men det är väll Platinum alla har problem med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiLLadakiLLa
Finns det K9N Platinum och K9N platinum Ultra eller?

*MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra, DDR2 ,Socket-AM2,2xGbLAN,Firew, ATX, PCI-Ex16

*MSI K9N Ultra-2F, nForce 570, Socket-AM2 ,DDR2, 2xGbLAN, ATX, PCI-Ex16

-Sen finns det några med SLI osv.....

-Fullmåne; jag har faktiskt inte kollat om det inte funkar åt båda håll, man blir lite sur när skiten bara krashar!
Har pratat med Komplett igen, det e tydligen inget ovanligt problem, fler har hört av sej till dom. Nu har jag ändrat till ett (pålitligt) ABIT istället!

Tycker det e lite dåligt av MSI; en ny rigg, nytt OS alla updates osv osv osså tvärdör burken, både vid lan-trafik och "lite när den känner för det".
-Känns inte kvalite!

vadå seg fresten?!

Visa signatur

mvh elNico

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elnico69

Fullmåne; jag har faktiskt inte kollat om det inte funkar åt båda håll, man blir lite sur när skiten bara krashar!
Har pratat med Komplett igen, det e tydligen inget ovanligt problem, fler har hört av sej till dom. Nu har jag ändrat till ett (pålitligt) ABIT istället!

Tycker det e lite dåligt av MSI; en ny rigg, nytt OS alla updates osv osv osså tvärdör burken, både vid lan-trafik och "lite när den känner för det".
-Känns inte kvalite!

vadå seg fresten?!

det med seg var att om man orkar lyfta på röven och gå till den andra dator och testa om det går att hämta.. men borde det inte finnas något bios som löser detta?

annars har du testat med annat nätagg och kollat så inte tempen är för hög?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Kan man inte sätta i ett separat nätverkskort så man slipper detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiLLadakiLLa
Kan man inte sätta i ett separat nätverkskort så man slipper detta?

Klart att du kan sätta i ett nätverkskort, men om man slipper problemen vet jag inte. Personligen tycker jag inte att det ska behövas på ett helt nytt moderkort.
Och absolut inte på ett som redan har två intergrerade!
-Men du kan ju kolla!

Du, fulmåne, jag orkar lyfta på röven men gör det bara om det passar mej....
Biosen e senaste, tempen e inte för hög, såvida inte MSI är känsligare än alla andra moderkort. Nätagget e ett Hiper 480, har funkat utmärkt i andra riggar.
Har egentligen inget som drar ström heller direkt; 2 HDD + ett x1600pro.
Räcker o blir över med andra ord

Får vänta o se vad Komplett säjer

Visa signatur

mvh elNico

Permalänk

nej men nu är det ju så att det inte verkar finnas någon lösning, och köpa ett nätverkskort för 200 kr och det funkar bra är ju en lösning
Mitt moderkort har inte kommit ännu så är lite nervo på att ja kommer ha samma probs :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visst finns det en lösning! Avbeställ MSI, ring o hör vad dom säjer själva, supporten e jäkligt trevlig på Komplett! ( om du beställt där vill säga) Sen ska man f*n inte behöva stödköpa ett nätverkskort för o få ett MK att funka!

NÖDlösnig!

Visa signatur

mvh elNico

Permalänk
Medlem

Vågar mig fan inte på MSI-kortet, någon som har koll på hur abit-kortet är?

Permalänk
Medlem

Ok, ja köpte oxå ett sånt hör mobo utan att veta hur kassa dom var xD. Har råläst forum /recensioner o kommit fram till att hela K9N serien e mer lr mindre buggad. Så de ja tänker göra e att kasta mitt kort åt helvete o köpa ett Asus/Abit

PS: Även om det verkar som om ditt kort e ok i nuläget så råder ja dig att byta,,mitt var nte konstigt i början men efter ca 2 veckor flippa de ur helt o dog vid nätverkstrafik och lite då och då så man fick reseta strömmen.

Hoppas ja hjälpte ngn

Permalänk
Medlem

kolla in denna sida från msi...verkar vara löst,är bara å skicka in kortet,för reparation..

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99924.msg727125;topic...

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roru
kolla in denna sida från msi...verkar vara löst,är bara å skicka in kortet,för reparation..

http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=99924.msg727125;topic...

Jovisst, bara å skicka in kortet.....till M$ Europa.....tar nog en månad eller 2 att få tillbax...duger inte!

Efter att ha läst alla sidor i din länk, bra länk fresten!, så får man ju vänta på ett nytt bios eller ett nytt mobo. Enligt M$ ska dom fixa det hårdvara, dvs helt nytt mobo, annan version, enligt en del andra med bios.... den som lever få se, synd för jag gillade kortet, faktiskt! ( jaa, förutom den passiva kylningen på NB dårå...)

Får se hur Komplett löser det med mitt kort, är hos support nu.
Inget är som väntans tider.. suck!

Edit: För er som undrar gäller problemen tydligen bara x2-cpu:er.

Visa signatur

mvh elNico

Permalänk
Medlem

har ochså skickat in kortet till komplett...hoppas på ett nytt,annat märke

Visa signatur

msi k9n sli-x1900xt-dual core 4600+-2048 ddr2

Permalänk

Ska tydligen vara så att dem nya korten som kommer ska vara fixade, så om man kontaktar msi och får serie nr som ska funka

Visa signatur