XP har börjat bli riktigt konstigt :S

Permalänk
Medlem

XP har börjat bli riktigt konstigt :S

Hej!

idag när ja startade datorn som vanligt, märkte ja de att när man skulle öppna tex en ljudfil så tog det cirka 2 minuter. likaså med de flesta andra filtyper.

när jag högerklickar för egenskaper tar de också väldigt lång tid för det att komma upp. om jag gör de på en mapp så tar de ingen tid alls.

så fort sakerna startat upp går allting snabbt, men som sagt, de e när man ska starta grejjerna. Datorn för övrigt är snabb och har inte haft några problem med den innan.

btw, har testat System Restore utan några bra erfarenheter

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem

Re: XP har börjat bli riktigt konstigt :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelari
Hej!

idag när ja startade datorn som vanligt, märkte ja de att när man skulle öppna tex en ljudfil så tog det cirka 2 minuter. likaså med de flesta andra filtyper.

när jag högerklickar för egenskaper tar de också väldigt lång tid för det att komma upp. om jag gör de på en mapp så tar de ingen tid alls.

så fort sakerna startat upp går allting snabbt, men som sagt, de e när man ska starta grejjerna. Datorn för övrigt är snabb och har inte haft några problem med den innan.

btw, har testat System Restore utan några bra erfarenheter

Har du ändrat något på den senaste tiden? Kör antivirus, adaware osv.

Permalänk
Medlem

jag har inte ändrat nånting. bara kört på som vanligt.

och ja, ja har Ad-Aware, den hittar inte nånting. Nod32 e de anti-virus ja kör med, den hittar heller ingenting. Anti-trojan e väl de ända som jag inte har.

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem

Testat defragmentera?

Permalänk
Medlem

ingen skillnad efter defrag

Visa signatur

Athlon 3700+