Permalänk
Medlem

dvi till vga

Ska köpa detta grafikkort
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318606

Och är lite lur på om man kan använda en vanlig adapter, från dvi till vga då jag har en gammal skärm?! Läste nånstans att inte alla grafikkort funkar med adapter, om nu det kan stämma?

Också en funderin på om hdtv utgången funkar som en vanlig s-vhs utgång till tv:n?

Vore tacksam för svar!
/Stommen

Permalänk
Medlem

Det fungerar med en adapter. Det är DVI-I utgångar och dessa skickar även analoga signaler.

Permalänk
Medlem

super!

Tack för det snabba svaret!
/Stommen

ps. Nån som kan svar på frågan om hdtv utgången är samma som en vanlig s-vhs?

Permalänk
Medlem

på mitt xfx kort är det inte en svhs kontakt, utan en liknande med fler pinnar, men det är med en sladd som är svhs i andra ändan. anledningen är att kontakten på grafikkortet skickar ut komponentvideo med, vilket är analog hdtv signal. så kort och gott: det ska fungera.

jag kör med medföljande DVI > dsub adapter till min analoga skärm och det funkar utmärkt.

Visa signatur

[WS:abitAW8,intel805d@3.4Ghz,1gb,gf6800,raptor36gb][Filserver:Athlon:1.4Ghz,2GbECC,20gb,9*250GB][Htpc:p4.2,0Ghz,1Gb,40Gb,gf4mx4000,Audigy2platinum][Webb:2*pIII500,1gb,scsi9gb,ide200gb]
gentoo all the way! (lirc och freevo i htpc:n)

Permalänk
Medlem

Så gorQi, det följer med en adapter till Vga med kortet?
Inget man behöver beställa då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stommen
Så gorQi, det följer med en adapter till Vga med kortet?
Inget man behöver beställa då?

Det står inget om nån adapter, men det brukar alltid följa med. Skulle det inte göra det så kanske du har nån data butik i närheten för en sån kostar inte många kronor

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925