Permalänk

Hjälp med grafikkort-fläkt

Hej!

Alltså jag har en jäkla otur med fläktar! Jag har ett nVidia FX 5700. Den fläkten som satt på från början började låta något hemskt efter typ två månader. Jag var inne med kortet till Inet data och de bytte till en ny, en likadan orginalfläkt. Efter två månader händer samma sak med den. Jag beslutade mig för att köpa en annan fläkt, jag köpte en Titan Copper VGA Cooler och den gick fint i två år. Men, nu är det problem igen!

Oljudet är inte lika påtagligt den här gången men ändå irriterande. Mmm jag har ju plockat isär burken, slagit på den och lokaliserat ljudet så jag vet att det är fläkten som låter (stoppade den med en skruvmejsel och då slutade oljudet).

Så, till saken! Jag vill köpa en ny fläkt - en fläkt som inte börjar krångla efter två år. Alltså är det vanligt? Jag är gammal Macägare, detta är min första PC, som Macägare var jag aldrig med om detta.

Vad rekomenderar ni för fläkt till mitt kort?

Permalänk
Medlem

Antingen Artic Cooling som jag har använd tidigare, väldigt tyst och fungerande fläkt, rekommenderar den starkt.
Zalman har sedan sina VF700-Cu resp VF900-Cu som många här skulle skriva gott om. NorthQ har även en fläkt som liknar Zalmans som är oerhört tyst som kyler bra, enligt en kompis som äger en sådan flält väsnas den inte efter ca 1 år.