Permalänk

Billigt chassi?

Jag behöver ha ett billigt chassi _UTAN_ nätagg. Det ska finnas plats för ca 3-4HDD och en floppy.
Datorn i sign ska användas i chassit

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318667&view=detailed
det här kanske kan vara nått
annars får du väll kolla runt lite på www.komplett.se www.datorbutiken.se o andra datorbutiker

Permalänk
Medlem

kvalitet (800 kr +) eller pris (under 400kr) eller en medium?

Permalänk

Själv har jag inte haft så många chassin, men har för nuvarande ett Thermaltake Soprano, som jag är nöjd med.
799:- på NetOnNet.se, sök: 097918
Värt pengarna imo...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Lajning: Ska kolla lite på det där chassit
Airfixer: Jag vill ha ett bra, fast det ska inte kosta så mycket pengar.
Appoc2013: Okej, ska kolla det också

Permalänk
Medlem

Om du inte har platsbrist så skulle jag kolla in nåt lite större så slipper man oroa sig över platsbrist i lådan plus att det inte lika lätt blir varmt när det inte är så trångt. Har själv kollat runt lite på chassin och det här tycker jag verkar bra: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324000 . Finns också i svart och redan 2 fläktar medföljer som har både 3- eller 4-pin kontakt så man slipper t.o.m. köpa adaptrar om man inte har minst 3st 3-pinskontakter för fläktar på moderkortet.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

"modecom" chassina kostar typ 200kr styck har ett modecom matx chassi själv....inget större fel på dem.

hade ett chassi för 98kr innan =)...men den var ren skit enligt mig.

Permalänk
Medlem

hur mycket kan du tänka dig att lägga isf?

Permalänk
Medlem

Antec 3000B, helt klart!

Det är riktigt bra och prisvärt. Riktigt bra kylningsmöjligheter och du kan bygga ett väldigt tyst system i det.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Cooler Master Centurion 534

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Antec 3000B, helt klart!

Det är riktigt bra och prisvärt. Riktigt bra kylningsmöjligheter och du kan bygga ett väldigt tyst system i det.

jag instämmer med föregående talare

Permalänk
Avstängd

Synd att när man hittar schyssta billiga saker på nätet så tillkommer frakten som inte är billig tyvärr..

Permalänk
Medlem

kolla in allt på gtek.se med!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Antec 3000B, helt klart!

Det är riktigt bra och prisvärt. Riktigt bra kylningsmöjligheter och du kan bygga ett väldigt tyst system i det.

Vart finns det chassit att köpa? Hittade tyvärr inget på db, komplett eller gtek.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Vart finns det chassit att köpa? Hittade tyvärr inget på db, komplett eller gtek.

Testa använda www.buggy.nu för att se var saker finns, och vad de kostar!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Köp ett Centurion 534 eller Centurion 5, tysta och bra luftflöde

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Antec 3000B helt klart!
Fick mitt i fredags, i med 2st 120 fläktar och en 80 i sidan (adda alla)
Satte 80 fläkten på 5v och de andra på 12v (funkade visst inte på 5v)
Ner med Processorfläkten på lägsta nivån också och nu hör jag knappt datorn!

Så helt klart! köp 3000B!