Samsung Syncmaster 205BW - Recension

Permalänk

Kan inte trycka på auto knappen då säger den bara "Ej tillgänglig" =(

blir också lite randigt när man kollar på film.

Permalänk
Medlem

börjar bli lite smått sugen på en sånhär skärm, sitter med 17" CRT atm, dock just köpt ny burk för 13k så kan nog komma lite kritik från vissa håll i familjen om man köper en skärm sen för 3.5k också

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Någon som vet vad man kan göra åt problemet jag har?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSocial
Någon som vet vad man kan göra åt problemet jag har?

Förklara ditt problem lite mer utförligt. Vad gör auto-knappen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Förklara ditt problem lite mer utförligt. Vad gör auto-knappen?

Ganska logiskt, den justerar skärmens inställningar (Tror det bara är geometrin) automatiskt.

Visa signatur
Permalänk

ja den gör så skärmen ställer in sig korrekt efter det man gör osv, samma sak i programmet "Magic Tune" kan inte komma in på sidan Geometrin heller där står det samma sak ej tillänglig. :(((((((((((((((((((((((((

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Ganska logiskt, den justerar skärmens inställningar (Tror det bara är geometrin) automatiskt.

@AntiSocial: Du kanske inte kör bra inställningar? Prova ändra tillbaka inställningarna till fabriksinställningarna och testa då.

Den autoknappen fungerar väl bara om man kör analog signal? Så var det iaf på en syncmaster som jag hade förut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Den autoknappen fungerar väl bara om man kör analog signal? Så var det iaf på en syncmaster som jag hade förut...

Okej, kanske på Samsung SyncMaster skärmar. Men jag har en Benq T701 som jag kör analogt och det fungerar utmärkt att köra AUTO-adjust.

Visa signatur
Permalänk

Kanske det är så då, ingen annan som har skärmen som kör dvi och inte kan trycka eller kan trycka på knappen? Har ställt om den till grundinställningarna men det funkar endå inte. Man ska ju kunna gå in och ställa in en massa i menyn "Geometri" men kommer inte in där ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Okej, kanske på Samsung SyncMaster skärmar. Men jag har en Benq T701 som jag kör analogt och det fungerar utmärkt att köra AUTO-adjust.

Ja, det var ju det jag sa. Om man kör analogt så fungerar Auto-knappen. Kör man digitalt så gör den inte det för då är det redan optimalt.

EDIT: Aha, du kanske inte svarade på mitt inlägg

Permalänk
Medlem

Ett litet tips i all välmening till ditt nästa inlägg:

Använd punkt och nytt styckte ibland så blir text mer lättläst!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peak76
Har nu testat o spelat på den dock ett gammalt spel medal of honor allied assult som jag lirar ganska mycket på nätet och var skeptisk till en början hur de skulle bli att gå från crt till detta man hört så många historier fram o tebax om men den flöt på inga eftersläpningar lr nå i detta spel iaf o till film e den ju underbar men som sagt har bara haft den i ett par timmar ska utforska den mer imorrn...trodde dock inte att jag skulle få någon på computercity med de bra priset för de har slut på alla skärmar i lager fick jag veta igår när jag var där så åkte tillbax idag o skulle kolla på "lillen" 940 bf om man skulle ta den men jämförde med denna 205bw o de var inget snack bara hur skulle jag få tag i denna finns ju dock på andra ställen än där men till ett högre pris som känndes lite onödigt, så jag frågade om de hört nå mer om de ska köpa in fler men de vet inget om de på computercity så jag kikade på den de hade i visnings stället o frågade om jag fick köpa den o de var ok fick den för 3190 kr så nu har jag den iaf och ett + e ju att jag visste om att jag inte hade några pixelfel då jag kikade på den i butik men ett minus kanske e att den stått i butiken i en och en halv vecka men dock ej repad lr skadad på något sätt...Har inget negativt att säga om den än sålänge iaf får återkomma efter lite mer användande.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Åh, gode gud, det är ju en mening!?!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Åh, gode gud, det är ju en mening!?!?

hahaha, lol

Permalänk
Medlem

Jag såg bara en tjock vägg av text i början som jag inte ens funderat på att ta mig igenom innan jag insåg att det kanske kunde stå något intressant. Efter att ha avkodat det som stod där började jag fundera på om det inte vore bra med lite styckeindelningar, efter det insåg jag plötsligt att det var en jättemening.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Den autoknappen fungerar väl bara om man kör analog signal? Så var det iaf på en syncmaster som jag hade förut...

Precis så är det. Trodde först att auto inte funkade för mig (körde dvi), men sen på analog så funkade det.

Passar på att fråga en grej här. Är det någon som varit med om att hela skärmen slocknar/blinkar när en del fönster öppnas? Har bara upplevt det på dvi-ingången så känns som det är hdcp som spökar lite spontant. För mig har det hänt på typ cdon.com och DN's hemsida (väldigt suspekta hemsidor mao )

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på DIGITAL och ANALOG.. Det går att välja det på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Vad är det för skillnad på DIGITAL och ANALOG.. Det går att välja det på skärmen.

Digital = DVI
Analog = VGA
Antar att det är för att välja vilken ingång man skall ha.

Permalänk
Medlem

Fick hem min igår och jag är väldigt missnöjd med uppdateringsfrekvensen..

Allt är ju såå slooow i 60hz!!!

Funderar på att köpa en till och ha denna som extended till film bara.