Permalänk
Avstängd

Tips på gamecube chip

Hej!
Skulle vilja ha tips på camecube chip, helst rätt billigt men ska funka med alla spel, importerade, original och nånting annat också:)
Helst en bit under 500:- vill inte lägga ut mer för chippet än vad jag la ut på gamecubet som kostade 550:-

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Detta kanske?
http://www.chipper.se/pages-productinfo/category-3_59/product...

Har kollat lite på det, nån som vet om det går att spela brända spel(absolut inte piratkopierade) med det?
Har funderat på viperchippet också, så kör man cobrabios med det, kostar lika mycket, vilket är bäst?

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Ja hehejaa det går. Du behöver bara flasha om chippet.

Permalänk
Medlem

Qoob är riktigt fina chip, har kört med mitt Qoob Pro sen någon vecka innan dom släpptes (fick en förhandsversion).

Underbara små chip det..

SX däremot har ju rejält begränsat med flash-minne, så Pron är ju bättre om man vill experimentera lite. 128KB vs. 2MB

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Qoob är riktigt fina chip, har kört med mitt Qoob Pro sen någon vecka innan dom släpptes (fick en förhandsversion).

Underbara små chip det..

SX däremot har ju rejält begränsat med flash-minne, så Pron är ju bättre om man vill experimentera lite. 128KB vs. 2MB

Slår pro versionen viperchippet och har dom samma funktioner? Klarar av alla spel?

Visa signatur

Fel forum!
Word