Permalänk
Medlem

Strategi Spel

Hejsan, letar efter ett strategi spel som ska införskaffas imoron. Det ska vara nytt men "ancient time". Gärna med möjlighet att bytta epoc(stavning?) Jag vill kunne spela som Persien eller Babylonien

Permalänk
Medlem

Vad för sorts strategispel är du ute efter? Ett vanligt (i min mening hjärndött) RTS, bygga hus som bygger gubbar, bygga gubbar, plöja ner motståndaren?
Den korrekta stavningen av "epoc" är epok. C används sällan som k-ljud i svenskan.
Vet inte exakt vad du menar med "ancient time", men ett spel där du kan spela som Persien eller i princip vilken annan stat i närheten som helst är Europa Universalis 2, efter 10-15 år av datorspelande så måste jag säga att det är det bästa jag någonsin spelat, och det jag spelat mest. Inte helt nytt, ett par år gammalt är det.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Age of empires 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackan1989
Age of empires 3

på tal om age of empires 3 så kommer det en expansion snart där man får köra med indian lag... ooo vad kul det kommer bli

Permalänk
Medlem

Jag vet att det finns ett spe lsom webhallen har, hittar det inte.
Man kan vara olika ländar däribland Persien. Så kan man också spela som deras kungar i firstplayer och återgå till strategi. kostade runt 300 och var nytt. Måste hitta det. Någon som känner till det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Jag vet att det finns ett spe lsom webhallen har, hittar det inte.
Man kan vara olika ländar däribland Persien. Så kan man också spela som deras kungar i firstplayer och återgå till strategi. kostade runt 300 och var nytt. Måste hitta det. Någon som känner till det?

Rise & Fall: Civilization at war?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Vad för sorts strategispel är du ute efter? Ett vanligt (i min mening hjärndött) RTS, bygga hus som bygger gubbar, bygga gubbar, plöja ner motståndaren?
Den korrekta stavningen av "epoc" är epok. C används sällan som k-ljud i svenskan.
Vet inte exakt vad du menar med "ancient time", men ett spel där du kan spela som Persien eller i princip vilken annan stat i närheten som helst är Europa Universalis 2, efter 10-15 år av datorspelande så måste jag säga att det är det bästa jag någonsin spelat, och det jag spelat mest. Inte helt nytt, ett par år gammalt är det.

EU3 är på gång nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Rise & Fall: Civilization at war?

Tack

Permalänk

Lätt Empire Heart. Gärna tvåan.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Jag kan rekomendera det gamla brädspelet Schack! Du kan låtsas att du är persien eller babylonien om du vill.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem

rome: total war. Sen kan du köpa till barbarian invasion och/eller Alexander och erövra persien

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

hehe, om du ska ha europa universalis 2 kan du få de av mig gratis. spelade de knappa timmen när ja köpte de för många år sen o vill aldrig se de igen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén

Den korrekta stavningen av "epoc" är epok. C används sällan som k-ljud i svenskan.

Casper ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
Casper ^^

Det där var den dummaste posten på länge..

SÄLLAN skrev han ju....

Skulle föreslå Rise of Nations mycket roligt... Inte spelat det nyare där man kan vara 3 olika "lag" utan bara det äldre där man är olika länder och det är väldigt roligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sugas
Det där var den dummaste posten någonsin.

SÄLLAN skrev han ju....

Skulle föreslå Rise of Nations mycket roligt... Inte spelat det nyare där man kan vara 3 olika "lag" utan bara det äldre där man är olika länder och det är väldigt roligt

va ett skämt ju.....

Permalänk
Medlem

ojsan, glömde visst skratta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sugas
ojsan, glömde visst skratta

menade inte så, du va ju så dum att du trodde d va riktig post...åh

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Den korrekta stavningen av "epoc" är epok. C används sällan som k-ljud i svenskan.

Victor och Cumulusmolnet campar.

btw, jag hatar folk som utalar michelangelo med ett tsh liknande ljud, det utalas som ett k.

Rome total war som du nämnde är mitt favorit ancient time "rts", särskilt med rome total realism modden. Men eftersom du redan har det så rekommenderar jag dig att testa empire earth (1:an är att föredra framför 2:an enligt mig), age of empires eller slaget om midgård 2 (visserligen fantasy men iallafall). Själv är jag inte så förtjust i det senare men de flesta av mina vänner är det så det måste ju ha lite glädjefaktor.

Edit: oj, läste lite slarvigt och såg att du ville ha ett nytt, får skylla på att jag är lite sjuk. Slaget om midgård 2 är väl hyffsat nytt samt age of empires 3 (1:an och 2:an är dock roligare). Är väl ganska dåligt med nya rts som utspelar sig i "ancient time".

Finns väl Rise and fall men sist jag hörde något så hade det star force.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

i rome total war så får du ju lira dom där factionerna(kanske inte den sistnämda,men persien iaf).
men du kanske tänker på sånna där "bygg bygg bygg,skicka iväga trupperna mot fienden" spel?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jupp bygg bygg bygg

Så det går spela FÖR persien i rome?

Något intressant är att förra gången jag satte på rome, det var när den vara helt ny small nätagget