ATI Crossfire för nya kort

Permalänk
Medlem

ATI Crossfire för nya kort

Jag har hört ett rykte om att de kommande modellerna kan "samarbeta" med de gamla modellerna. De använder de gamla som PhysX kort så att man iallafall kan få ltie användning för dem.
Jag undrar om någon vet om detta rykte är sant eller inte?

Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall man verkligen komemr kunna använda de gamla korten som PPU's, då DX10 har SM4.0, och ingen av dagens kort har något stöd alls för det :/
Vänta och se. Det är säkert minst ett år innan man börjar gå över till DX10, så det är mycket svårt att säga idag vad man behöver, kan göra, kan inte göra, etc.

Permalänk
Medlem

jepp, är bara nyfiken som ungefär ett par miljoner andra

Permalänk
Medlem

Det är sant men det du måste Ati's RD600 moderkort för att använda det. Det kommer ha 3 st PCIE 16X platser där det ena är till för att stoppa in ditt gamla X1600, X1800 eller X1900 som ska sköta fysikeffekter.

Men det är inte säkert det blir av AMD kanske vill att Ati ska satsa på annat.

nVidia kommer ha ungefär samma lösning. Asus nya nForce 590 SLI Premium har även 3 st PCIE 16x platser. Det sägs att det är för nVidias uppkommande fysik.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|