HJÄLP! "Verifying dmi pool data"

Permalänk
Medlem

HJÄLP! "Verifying dmi pool data"

God kväll swecare

Just nu är jag totalt gråtfärdig. Scenariot är följande:

Har för ca ett halvt år sedan installerat en bildator. Själva datorn sitter i skuffen med alla komponenter fastskruvade på en spånskiva, spånskivan är sedan monterad in mot en "vägg" i skuffen. Har aldrig haft något problem med datorn, den har fungerat klockrent.

Idag strejkade min gps-receiver något (har hänt förrut), skulle då plocka fram datorn och pröva att ta ur/sätta i usb-kabeln till gps. Förmodligen var jag dum när jag gjorde det, eftersom att jag samtidigt hade datorn igång, alltså när jag tog loss spånskivan och vred fram den mot mig. För medan jag gjorde det låste sig datorn och ville sedan inte starta överhuvudtaget. Väntade då en stund och prövade igen, då startade den upp. Men nu fastnar uppstarten istället på "Verifying dmi pool data...."

Är rädd att moderkortet eller någon annan hårdvara har gått sönder. Men jag kan inte se något fel med blotta ögat. Har prövat rycka hårddisken och mekat med den fram och tillbaka, men mina idéer börjar ta slut. Har sökt och hittat många trådar, men inget scenario stämmer överens med mitt.

Kan gå in i bios, och allt svarar som vanligt där. Blir väl till att pröva att installera om os.et, men gruvar mig för det.

Vad tror ni kan ha hänt?

Mvh en förtvivlad Tobias...

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem

Det är hårdvarurelaterat. Har Du en annan dator att testa grejerna i får Du leta Dig fram till vad som har gått åt skogen.

Permalänk
Medlem

Låter som att det är hårddisken som gått sönder, prova med en annan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T