Permalänk
Medlem

nForce+Geforce, spelar roll?

Finns det någon fördel att köra ett Geforce-kort på ett nForce-mobo?

Undrar också om man kan köra DDR-minnen på ett DDR2-kort?

Fridens liljor...

Visa signatur

Opteron 175 • 2048mb • 7600GT • 2x 250GB Sata2 Raid0

Permalänk
Medlem

Re: nForce+Geforce, spelar roll?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av acne
Finns det någon fördel att köra ett Geforce-kort på ett nForce-mobo?

Fördelen här heter SLI.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av acne
Undrar också om man kan köra DDR-minnen på ett DDR2-kort?

Nope, det går inte.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Vanliga DDR minnen kan man visst köra i ett mobo som är avsett för DDR2. Dessa går då självklart bara i vanlig DDR hastighet.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Vanliga DDR minnen kan man visst köra i ett mobo som är avsett för DDR2. Dessa går då självklart bara i vanlig DDR hastighet.

Nej, det är fel. DDR-minne passar inte i DDR2-slot och det på grund av att de inte är kompatibla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Nej, det är fel. DDR-minne passar inte i DDR2-slot och det på grund av att de inte är kompatibla.

Helt rätt, det går inte rent fysiskt!

DDR2 har väl 200pin, och DDR har väl 186 eller vad det är?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Vanliga DDR minnen kan man visst köra i ett mobo som är avsett för DDR2. Dessa går då självklart bara i vanlig DDR hastighet.

nej nej nej..
testa själv så får du se, men teckna försäkring först!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Vanliga DDR minnen kan man visst köra i ett mobo som är avsett för DDR2. Dessa går då självklart bara i vanlig DDR hastighet.

Säkert, jag har också hört att EDO fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Säkert, jag har också hört att EDO fungerar.

Japp, men då måste du ha en VESA Local Bus på moderkortet att sätta dem i...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."