Counter strike problem

Permalänk

Counter strike problem

Hejsan jag har precis bytt router till en annan. Innan hade jag en D-link router men den delade inte datorerna bra så vi köpte en ny. Sedan den nya har kommit in i huset så kan man inte ligga i active mode längre i DC++ och inte heller få fram CS servrarna ordentligt. Det blir såhär: tar först fram servrarna på serverlistan i spelet, dubbelklickar sedan på en utav dom för att starta servern, då kommer det fram att man först får 1022 i latency sen så blir det 2000 i latency och då är det kört men om man annars tar och kopierar IP numret och startar om cs och snabbt slänger in det i consolen så kommer man in. Varför blir det såhär och hur ska jag göra för att få det att fungera normalt igen? Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Nu vet inte jag mycket om routrar osv, men är alla portar osv öppnade osv?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Samma problem, i cs.. mata på refresh så går den in
när det gäller Dc++ måste du öppna portar.

Vad har du för router?

Permalänk

kollade nu vad de är för router det är an zyxel prestige 600 series tror jag den hette.
Vore roligt om man kunde lira cs igen:P

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem i CS som du men eftersom jag inte spelar CS så mycket så bryr jag mig inte... det brukar oftast funka när jag trycker refresh och väljer en server snabbt

Permalänk

jo men det hjälper mig ju inte att få bort problemet jag vill ju inte att det ska vara så hela tiden precis...

Permalänk
Medlem

jag hade så alldeles efter att ja hade fått låna pappas gammla router

jag öppnade lite portar i den ( dom exakta finns i csfaqen) och då funkade de fint

EDIT: tydligen inte

1200 (UDP)
27000-27015 (UDP)
27030-27039 (TCP)

dom ska öppnas iaf.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Tack äntligen någon som löste problemet=) ska testa det så fort som möjligt och se om det fungerar:) Thx m8

Permalänk
Medlem

forvarda!

Permalänk
Medlem

jag lånar tråden pga att han fått sin hjälp

När jag sitter o spelar CS sedan vill jag gå in på en annan serv säger vi så trycker jag på refresh då får jag cl_flashenterypacket (eller vad det är) finns det nån port eller liknande jag kan öppna för att slippa det?
tacksam för svar