Spelgiganter lurar oss. Spor spel till Xbox360 drabbas.

Permalänk
Medlem

Spelgiganter lurar oss. Spor spel till Xbox360 drabbas.

En del har säkert läst och en del har missat den totalt.
Men jag tyckte va förjävligt att det går på det viset.
Citat
"Du som köpt sportspel till Xbox 360 kan ha blivit grundlurad.
– ”Tiger Woods” var ju en jävla demoversion, säger en spelutvecklare till svenska spelsajten Gon"

Läs själva om det:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,901254,00.htm...

Kommentera gärna. Tror ni det kan även drabba PC-spel.

Permalänk
Medlem

jaha, vad förväntar ni er? det är ju sportspel det gäller, man kan ju inte börja spela utan att alla lagen är på planen.

/ är det inte detta Microsoft kallar fair play btw?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ähh det där beror väl mer på en alldeles för tidig lansering av Xbox 360. spelföretagen har inte hunnit utveckla spelen till 360, det kommer.

Microsoft som har klantat till det, klart att xbox 360 ska bli lidande iom att de stressar spelutvecklarna. Det var väl vajsing på lasern i xboxen också?

Skäl till varför jag hellre köper pc eller playstation spel

Visa signatur

Slöare än en armbandsklocka

Permalänk
Medlem

daikatana! läste en artikel om dom utveckarna för ett tag sen. nu fattar jag uttrycket:)

(läste i en RIKTIG speltidningO_o)

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Vad snackar ni om ? Daikatana var ju asbra...

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
/ är det inte detta Microsoft kallar fair play btw?

Från artikeln;

Citat:

Kontraktet tvingar Electronic Arts – och en del andra förläggare som vill släppa spel till Xbox 360 – att lansera dem samtidigt till alla plattformar.

Vad är det för problem med att släppa spel till alla plattformar samtidigt? Det är väl mer fair än att MS kräver att de får exklusiv tid på ett spel. Eller?

Permalänk

Tycker det är värre med alla buggar i NHL07 än det faktum att Elitserien saknas. Tex hade man behövt jobba mycket mer på AIn hos målvakterna, de kan göra otroligt dumma saker, som tex att klacka pucken i eget mål och att slå en vanlig passning med målisen verkar nästan omöjlig. Trycker man framåt så passar han likt förbannat båkat och pucken glider längs med mållinjen, det händer flera gånger per match.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucxus
Ähh det där beror väl mer på en alldeles för tidig lansering av Xbox 360. spelföretagen har inte hunnit utveckla spelen till 360, det kommer.

Microsoft som har klantat till det, klart att xbox 360 ska bli lidande iom att de stressar spelutvecklarna. Det var väl vajsing på lasern i xboxen också?

Skäl till varför jag hellre köper pc eller playstation spel

360 utvecklingskitet har funnits ute ett bra tag nu så det har nog inte med en tidig lansering av konsolen att göra.

Microsoft behöver inte stressa EA, EA är bra på att stressa sina egna spelutvecklare själva.

FIFA07 glömde dom fint att ta upp, innehåller bara 5 ligor i jämförelse med ca 20+ till next-gen. Det här handlar inte om "tidsbrist" eller liknande. Det här handlar om dålig stil.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är EA som är boven i sammanhanget. Släpper ofärdiga spel, jag kan säga att NHL 07 inte är välarbetat. Visst är det snyggt och det har en ny kontroll, men va fan har dom gjort med AI'n?! Målvakterna gör "Salo"-tabbar OFTA och dom är omöjliga att passa med. Spelarna tjuvrusar och passningsspelet suger.

Att försvara sig på ett riktigt sätt så att det känns som en riktigt hockey match är helt totalt omöjligt. För min del blire att köpa PES6 och 2k's NHL 2k7 så man slipper spela skiten...

Vi får verkligen hoppas att EA gör sitt jobb till nästa år och lägger ner tid så vi kan få ett spel som både ser grymt bra ut och som har en riktigt känsla både inom fotboll och hockey!!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Inaktiv

En bild säger med är tusen ord

Så jälva klockrent

Permalänk
Medlem

Va, jag fattar inte...

Permalänk
Medlem

jimjavel: Det står 3A5UX5; EA SUCKS på kompicerat 1337 speak.

Permalänk
Medlem

Haha, aaah, sedär, hag tror jag ser det som nåt positivt att jag inte såg det först...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
En bild säger med är tusen ord

http://img431.imageshack.us/img431/6460/efefnd8.jpg

Så jälva klockrent

Hahahaha!! Visste ju att Company of Heroes var bra, men detta tar det till nya höjder :D.

Som sagt, klockrent.

Permalänk
Citat:

FIFA07 glömde dom fint att ta upp, innehåller bara 5 ligor i jämförelse med ca 20+ till next-gen. Det här handlar inte om "tidsbrist" eller liknande. Det här handlar om dålig stil. [/B]

Visst glömde dom ett par ligor, men AI'n och allt annat i övrigt tyckte jag vart riktigt bra i FIFA07, till skillnad från NHL 07 där det mesta var katastrofalt värdelöst dåligt. Nä blir till att kolla upp om NHL 2k7 är något att ha istället.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06 [B]
En bild säger med är tusen ord

http://img431.imageshack.us/img431/6460/efefnd8.jpg

Så jälva klockrent

[/b]

Så jag antar att det är Ea som är utgivare för Company of heroes och detta är utvecklarnas sätt att "hämnas", tummen upp för utvecklarna isf:).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn

Så jag antar att det är Ea som är utgivare för Company of heroes och detta är utvecklarnas sätt att "hämnas", tummen upp för utvecklarna isf:). [/B]

Nä det är Relic som gör det och THQ som ger ut, dom gillar nog inte EA bara. Men vem gör det;)

Permalänk
Medlem

Äh vafan, spelet i artikeln var väl inte så konstigt? det heter road till wc, alltså kvalet? Bara jag som tycker att det är vad det heter ungefär?

och en sak till, jag har redan bojkottat EA : )

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Detta är ju inget ovanligt då licencer för spelare lag oc ligor måste hållas up to date hela tiden. Sen tycker jag det är lika mycket EA's fel som MS. Om de inte kan få ut spelen samtdigt på alla spelplattformar ska de inte lova det helt enkelt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Well, Grand Turismo till ps3 skulle bara komma i snikversioner med nästan inga bilar och banor.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3153775

Visa signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives
a64 X2@2.5ghz, 2gb ram, x1900xt

Permalänk
Medlem

Ett utmärkt exempel är ju PCversionen av Spiderman spelen (har för mig att det var samma på båda) typ en tiondel av spelet i jämförelse med konsollversionerna