Permalänk
Medlem

COJ underbart spel?

Hej.
Ville bara skriva av mig lite efter att ha klarat coj. Otroligt roligt spel och bland det snyggaste jag spelat, men det var alldeles för kort. Lite för lätt med.
Har dock inte testat på hard men antar väll bara att gubbarna tål lite mer och så.
Alltså vissa miljöer är helt fantastiska. Jag tror att det är det som gör att det blir sådan inlevelse. Sedan att man får vara två olika personer i spelet, man får vara den jagade och jagaren.
Vad har ni för snypunkter på detta spel? Har ni gett det en ärlig chans eller slutat spela efter 2 kapitlet?

Jag fattar inte varför dem inte benchar grafikkort med detta spel. Det måste ju vara det mest krävande spelet ute på marknaden nu?

God natt på er.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

fastnade inte riktigt för det..
Även om det inte är ett dåligt spel, kul med lite nyskapande.. Less på alla "springa i korridor i rymdskep" spel.

Spelade till man röjt upp i stan med prellen.

irriterade mig lite på "smygar delen" i spelet då motståndarna är helt ofattbart korkade.

Kanske ska ge det en chans igen?

Permalänk
Medlem

Jo jag är med dig helt. Smyga mitt framför ögonen.:D Jag vill nog säga att jag tycker att spelet inte är helt klart till 100%. Men ändå bland dem bästa jag spelat. Och som sagt grafiken är underbar, lade upp lite bilder som man njuta av!

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk

har det kommit ut? shit! måste testa på nya datorn som kommer under veckan

Permalänk
Medlem

jag tyckte det var kasst. visst är det snyggt, men mer uppenbart labyrintspel får man ju leta efter... man tycker ju ubisoft kunde FÖRSÖKT varit kreativa, men det var visst att be om för mycket.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Efter kapitel två somnade jag ungefär. Jag är nog inte förtjust i vilda västern.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

var skön känsla i spelet, därför gillade jag det, sen så benchar man det nog inte för att det var ganska dåligt optimerat.
sen så var fienderna ohyggligt korkade när man smög, även om dom såg en och började skjuta på en så duckade man bara bakom sin låda eller vad det var så 5 sekunder senare var man bortglömd

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Haha jo det där med fienderna var ju lite kul Men som jag skrev tidigare så tycker jag nog inte att spelet var 100% klart i min mening. Förstår dock inte riktigt hur man inte kan gilla detta spel. Men jag gillar ju iofrs lite vilda västern spel så. Jag spelade ju gun, men det sög ju lite.. Nog är det allt rätt dåligt optimerat, har inte så många fps i skogen med maxade inställningar med mitt sys som är relativt nytt. Det är lite trisst.

Forsätt skriv kul och se vad andra tycker!

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Haha jo det där med fienderna var ju lite kul Men som jag skrev tidigare så tycker jag nog inte att spelet var 100% klart i min mening. Förstår dock inte riktigt hur man inte kan gilla detta spel. Men jag gillar ju iofrs lite vilda västern spel så. Jag spelade ju gun, men det sög ju lite.. Nog är det allt rätt dåligt optimerat, har inte så många fps i skogen med maxade inställningar med mitt sys som är relativt nytt. Det är lite trisst.

Forsätt skriv kul och se vad andra tycker!

Dom har nog insett det också, därför alla banor där det blir strid på inte har någon skog att tala om. Är väl bara runt tåget det är mycket skog och buskar samtidigt som det blir strid, iofs har man ju 20-45 fps mest hela tiden då.

Permalänk
Medlem

Sant sant. Men ändå så tycker jag nog att dem hade kunnat optimerat det lite mer.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Tyckte det var en kanonspel.
Diligensscenen är nog bland de bästa jag spelat i ett spel. Action, story, det är som att vara i en sexskjutarspagetti från -76. Underbart. När man smugit runt som Billy och blivit mobbad så byter man plötsligt till preacher och då jäklar kan man ge tillbaka. Underbart.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Underbart spel, nästan så man ska spela om det nu när man köpt nytt grafikkort

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Dåligt spel för mycket smygande, du får inte döda djur eller oskyldiga och annat skräp..

Permalänk
Medlem

Du får ju skjuta kaniner så nog får du döda djur.

Permalänk
Medlem

Vad står "COJ" för :S

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Vad står "COJ" för :S

Call of Juarez

Permalänk
Medlem

i ett parti tröttnade jag när det var skog det hackade som satan, så jag satte allt på low och det blev inte så mkt bättre så ompimerat var det inte. har: opty @2.7ghz 1gig ram 2x 7900gt, borde palla på low tycker man men ikke.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ja alltså, smygpartierna är inte så JÄTTE roliga men när man får bli ray sp blir det drag Kul och se att det är fler som tycker om detta spel. Men det var mycket blandade åsikter, det trodde jag inte. Jag ska testa att spela om det på hard, då har man nog att göra ett tag!

Någon som vet något mer spel med en bra story och fet grafik?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

fett snyggt men allvarligt talat tycker jag gun var mkt roliare.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Seriöst, du kan inte tycka att gun var roligare?! Detta spel var ju mycket bättre och bätte story där till.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vet något mer spel med en bra story och fet grafik?

Nya morrowind, jävlar asså..

Permalänk
Medlem

Har bara spelat till när man ska fly ut från staden efter att man har varit med någon brud, blev ganska less på att behöva smyga men ska ge det en chans till när jag får tid.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Har bara spelat till när man ska fly ut från staden efter att man har varit med någon brud, blev ganska less på att behöva smyga men ska ge det en chans till när jag får tid.

Det tycker jag absolut, höll på att tröttna ur i början jag med, men jag fortsatte för att andan var god i spelet

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Seriöst, du kan inte tycka att gun var roligare?! Detta spel var ju mycket bättre och bätte story där till.

gun var bra oxå och inte lika TOK linjärt som detta, man kunde ju inte gå mer än 5 meter fel innan det tog stopp, vid indianen var väll den enda lite större friheten...
på gun kunde man ju crusa runt lite o jaga skumma djur o göra lite side missions o dylikt så gun var mer varierande men COJ va kul det oxå men helt olika spel helt enkelt som att jämnföra gta3 med q4 ungefär...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det var kul i början, då fick jag samma känsla som av Mafia, men sedan blev det låter tristare. Synd.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

verkligen ett fint spel.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Avstängd

Bra start på spelet.

En bra kort och stämningsfull film och sedan berättar karaktären om sitt liv.

Precis som det ska vara. Inte som HL2 som man tröttnar på innan man börjat spela.

Jag har kommit till där man ska träna skjutning. en gubbe säger att det är 'private property' . Det står då at jag ska gömma mig bakom ett träd för att vänta på att gubben ska sticka men det gör han aldrig. Vad gör jag för fel??