Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gnuzilla

http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?t=25872

jag såg detta precis så jag har ingen aning om vad som har hänt. ska man gå över till iceweasel istället eller vad är det frågan om? debian har visst redan slängt ut ff.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Någon som testat?

Permalänk
Medlem

GPL fri kod… haha.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag hört tidigare så är det Debian som drivit detta projektet och handlade i mångt och mycket om Firefox-loggan och att de hade några speciella restriktioner för den. Dock så trodde jag inte att allt skulle "fixas" så snabbt som det gjorde.

Men det är rätt, på dem bara!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

Mozilla vill inte att man kallar mjukvara de inte har något med att göra för "firefox" rätt och slätt.
Debian vill göra sin egen modifierade release där man bland annat tar bort logotyper och annan varumärkesskyddad grafik, men fortfarande kalla webbläsaren för firefox.
Mozilla säger: antingen följer ni våra regler eller så får ni ändra namnet.

..och här är vi. intressant i sammanhanget är Mozillas Community edition policy. Jag förstår inte riktigt varför det är omöjligt för Debian att följa den? Har de gjort större ändringar än den tillåter så borde det väl ändå inte vara rimligt att fortfarande kalla den firefox?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Mozilla vill inte att man kallar mjukvara de inte har något med att göra för "firefox" rätt och slätt.
Debian vill göra sin egen modifierade release där man bland annat tar bort logotyper och annan varumärkesskyddad grafik, men fortfarande kalla webbläsaren för firefox.
Mozilla säger: antingen följer ni våra regler eller så får ni ändra namnet.

..och här är vi. intressant i sammanhanget är Mozillas Community edition policy. Jag förstår inte riktigt varför det är omöjligt för Debian att följa den? Har de gjort större ändringar än den tillåter så borde det väl ändå inte vara rimligt att fortfarande kalla den firefox?

Debian har ju sin policy för mjukvara inkluderat i distributionen så det måste respekteras.

Sedan beror det väl delvis också på att de patcher som Debian lägger till i Firefox måste godkännas av Mozilla. Att gå denna omväg för all ny kod som programmerarna vill lägga till kan i värsta fall bli en långsam och motarbetad process.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop