Permalänk
Medlem

Till Gigabyte GA-965P-DS3 ägare

Efter mycket problem med detta moderkort och mina DDR2 667MHz minnen så har Gigabyte kommit med ett nytt bios daterat 6:e september 2006. Denna bios fixar kompabilitetsproblem med ovannämnda DDR 667-minnen.

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk

Vad är det för märke på minnena då?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Corsair Value Select 1024Mb DDR2 PC5300

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk

har du provat klocka din dator? Själv har jag också ett sådant kort med nyaste bioset tillsammans med en C2D E6400, X1900XT och Corsair TWIN2X DDR2 PC 6400 (2st 512mb).

När jag går in i bios och försöker att öka FSB enligt : http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Just nu har jag den i 266 FSB, vilket är stockhastigheten. jag ökade den till 300 vilket som skulle resultera till en E6400@2.4 Ghz så startar datorn som vanligt, men sedan startar den om sig.

Någon som vet vad som är problemet?
Jag har felsökt minnen och när jag ser från många andra så har dom kunnat klocka sin E6400 till 3.5Ghz och högre.

Snälla hjälp för detta skulle betyda att jag kan köra Gothic III utan minsta lagg

Permalänk
Medlem

Re: Till Gigabyte GA-965P-DS3 ägare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan78
Efter mycket problem med detta moderkort och mina DDR2 667MHz minnen så har Gigabyte kommit med ett nytt bios daterat 6:e september 2006. Denna bios fixar kompabilitetsproblem med ovannämnda DDR 667-minnen.

Jag har lika minnen o har inte haft några som helst problem? Version 7 av bioset finns nu att ladda hem.
Hur yttrar sig detta kompatibilitetsproblem då?

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Avstängd

Jag har bios F6 på mitt mobo och har en ok klock som jag är nöjd med. Bör jag uppdatera bioset till F7? Får då stöd för 4 kärnigt men är det allt?
Ifall jag får sämre klock efter uppdateringen, kan man nedgradera bioset till F6 igen?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag har bios F6 på mitt mobo och har en ok klock som jag är nöjd med. Bör jag uppdatera bioset till F7? Får då stöd för 4 kärnigt men är det allt?
Ifall jag får sämre klock efter uppdateringen, kan man nedgradera bioset till F6 igen?

Vad jag läst så rekommenderar man ofta att ha senaste bioset, men om det är nödvändigt vet jag inte. Klart man måste kunna ladda in f6 om man inte är nöjd med f7? Har aldrigt testat att göra det men det är väl bara att flasha om det hela. Om du är nöjd med nuvarande clock varför byta bios om du är osäker? Det kan ju bli en del bök att hitta optimala inställningar för nya rev tänker jag.

Visa signatur

Core 2 duo!