Permalänk
Medlem

Problem Med HP pavillion dv9005ea

Hej

Nu är det så att jag köpte en 2 månader gamal bärbar utav en kompis, så satt mig ned idag och tänkte att jag skulle formatera om den.
Problemet var dock att han hade tappat bort alla CD skivor han fick med så fick ta min egna XP home edition som jag hade och starta upp formatera och satte igång med installationen.

Nu efter den va klar installationen efter själva formateringen, restarta och började ladda windows xp så får jag blue screen med

The Session Manager Initialization system process terminated unexpectedly with a status of 0xc000003a (0x00000000 0x00000000). The system has been shut down

så jahapp tänker jag och kör om hela processen, men samma skit händer igen så nu blir man väl mer eller mindre orolig.

Nästa sak jag kom på var att jag fortfarande hade HP's recovery partion kvar så jag starta upp den och körde en recovery istället men efter detta får jag nu istället ett MBR error första gången efter själva omstarten sen inget mer.

Så min fråga är har jag gjort bort mig riktigt ordentligt nu eller går detta att fixa utan att beställa nya cd skivor från hp / skicka in den

Permalänk
Medlem

låter som det är minnet kanske? du bör ju ändå ha garanti på datorn?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

verkar som jag fixade det var tydligen iom att jag tog bort den första partionen så hoppa HP recovery disken över till c: vilket gjorde att den windows backupen inte ville vara med ;D men fortfarande fundersam över varför blue screenen kom up men jaja alltid ska det vara nått ^^

tack iaf