Permalänk
Medlem

Netgear WG311T

Hej!
Mitt nätverkskort går inte att uppdatera. Jag har nu version 3.2 på drivrutinerna. Provade tidigare att uppdatera till 3.3 viket inte gick. Nu provade jag med version 4.3 med samma resultat.
Den stannar efter pkt 28 och går aldrig vidare till pkt 29 i installationasanvisningen, http://kbserver.netgear.com/release_notes/D102993.asp
Är det bara jag som har de här problemen? Vad göra?

Visa signatur

MVH
Peter

Permalänk
Medlem

Antar att du provat att avinstallera den gamla drivrutinen först?

Permalänk
Medlem

Jopp!

Visa signatur

MVH
Peter

Permalänk
Medlem

in i felsäkert läge, avinstallera gamla drivrutinen
stäng av datorn, ta ur kortet
in i vanligt läge, installera

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nä, det gick inget vidare. Fastnade på samma ställe som vanligt.
Att avinstallera är inget problem, problemet är att installera.
Efter pkt 28 och omstart av datorn ska ett fönster poppa upp automatiskt(som jag fattar det) men gör inte det. Det som händer är att Win-fönster för "hittade ny maskinvara" dyker upp. Oberoende av om man kör "hittade ny maskinvara" eller avbryter så kommer inte Netgears fönster upp. Så, vad kan fela?

Visa signatur

MVH
Peter

Permalänk
Medlem

dom där sakerna har du väl redan ställt in med den andra drivrutinen?
det spars ju även efter avinstallation har jag för mig.

Kolla i enhetshanteraren så att det inte finns något utropstecken eller så på kortet, då är det ok

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nix, inget utropstecken.
Gick tillbaka till version 3.2 som fungerar och även går att installera utan problem. Val av land kommer under den installationen, så det spars nog inte.
Orsaken till uppgraderingen är att signalen är "låg" eller "mycket låg" vilket gör att det är slött och med en del avbrott. Möjligt att felet inte ligger i nätverkskortet, men jag tror det då jag har bytt router nyligen utan förändring. När jag skaffade kortet för 2 år sedan var alltid signalen hög eller mycket hög. I våras blev signalen succesivt sämre och är nu dålig, vilket är märkligt då routern befinner sig ca 5m bort och med bara en gipsvägg imellan.

Visa signatur

MVH
Peter