Permalänk
Medlem

Ännu en hem-pc

Burk:
Modell Pavilion d4495.se
Processor AMD Athlon 64 X2 4400+ (med dubbla processorkärnor)
Chipset ATi RS482/SB400
Cacheminne (L2) 2x1024 kB
Internminne 2048 MB DDR SDRAM (400 MHz)
Minnesplatser 4 st, 2 lediga, max 4 GB
Hårddisk 2 x 250 GB SATA (7200 RPM)
Diskettenhet Nej
Kortläsare 11-i-1, kortläsare för SD, xD, MMC, Memory Stick, MS Pro, Compact Flash, CF II, IBM Micro Drive, Smart Media. MS Duo och MS Duo Pro stöds också och förutsätter användning av den adapter som normalt följer med korten.
Optisk enhet 1 DVD 16x
Optisk enhet 2 DVD±RW/±R/R9 (2,4x/16x / 4x / 12x / 24x / 10x / 32x max) med Lightscribe-teknik, Dual Layer
Grafikkort nVIDIA GeForce 7900 GTX, PCI-Express
Grafikminne 512 MB DDR
TV-kort Ja, med fjärrkontroll, FM-radio och hårddiskinspelning. Hybrid (analog/digital)
Ljudkort Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsv Xtreme Music)
Högtalare Logitech Z-5500
Nätverkskort Trådlöst nätverk IEEE802.11 b/g, 10/100 Mbit/s Ethernet integrerat
Modem Nej
Kortplatser 1 ledig PCI, 4 upptagna PCI, 1 upptagen PCI-Express x16
Lagringsplatser 1 ledig 5,25" (extern), 1 ledig 3,5" (extern), 1 ledig 3,5" (intern)
Gränssnitt 2 st IEEE 1394 ("Firewire"), 6st USB 2.0, parallell, 1st RJ45, 2 st PS/2, högtalare, mikrofon samt ljudkontakter på ljudkortet, 2 st DVI (1 VGA-adapter medföljer), s-video
TV-utgång S-Video, kabel medföljer ej
Tangentbord Trådlöst med snabbknappar och kontroller
Mus Trådlöst optisk rullmus
Format (H x B x D) cm Stor tornmodell (43,0 x 20,0 x 48,0)
Operativsystem Windows XP Home Edition SP2
Garanti 3-års garanti med hämtservice

Skärm:
HP L2335
Skärmtyp TFT
Skärmstorlek 23"
Faktisk bildyta 23"
Rek upplösning 1920 x 1200, 60 Hz
Responstid 16 ms

Extra:
HP Extern hårddisk 300 GB

För detta paket skulle jag betala ca 480:-/mån netto. Verkar väl helt ok?

Permalänk
Medlem

Nvidia 7900 GTX??? Det var som f-n. Finns det ett sånt?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo, 2,2 GHz @ 2,42 GHz med ClockGen.

Permalänk
Medlem

Burken levereas i Maj och då är det väl släppt?

Permalänk
Medlem

Yep, det stämmer säkert. Eftersom det brukar fungera så med Hem-PC att de visar upp erbjudandet innan och om de vet att ett generationsskifte kommer så innehåller erbjudandet ofta det senaste.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Varför ploppar dom in ett nVidia gfx-kort i ett ATI chipset moderkort?

Permalänk
Medlem

Hoppas inte detta drabbar dig som för oss med tidigare modeller:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53836...

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk

Ska beställa en exakt likadan modell (bara lite extra lullull). Med det du valt skulle jag betala 645 så ditt pris är verkligen bra (antar det är bruttoavdraget.)

ops, såg just du skrev netto. Kom ihåg att om du kommer över 275000 eller nåt sånt så är det 50% ungefär marginalskatt så då "tjänar" man ju mer på det. Hur som helst så blir det väldigt billigt så jag lassar på lite av varje som är bra att ha

Permalänk
Medlem

Jag skrev faktiskt netto ; )
ca 700:- är min bruttokostnad med Z-5500 & 300gb extern hd.

Permalänk

Skärmen kanske inte är den bästa om du ska spela mycket.

Permalänk

Jag hörde av en annan (onormal) att det fungerade bra. Var själv lite orolig för det, dock så har man inte så mycket annat att välja på. Alla skärmarna var platta med typ 16 ms.

Skulle det nu vara så jäkligt att det inte går spela på den så hade jag ändå tänkt koppla in min crt skärm så jag har två skärmar samtidigt och då kan jag ju spela på den. Skulle dock vara fräckt om det gick bra att spela UT2007 i 1900x1200

Permalänk

man får betala väldigt mycket extra för de där sista stegen mellan det bästa och det näst bästa. Det är en jevligt bra dator, men också ganska dyr, det är inte svårt att skaffa sjysst prestanda för halva priset.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
man får betala väldigt mycket extra för de där sista stegen mellan det bästa och det näst bästa. Det är en jevligt bra dator, men också ganska dyr, det är inte svårt att skaffa sjysst prestanda för halva priset.

hm http://martikainen.no-ip.com/erbjudandet.png
Tycker då inte att 12tusen totalt för den + 24" skärm och en skrivare värd 2500 är dyrt :S det är snarare snorbilligt och du hittar inte en dator ens nära den för de pengarna.. och absolut inte för de halva priset du snackar om.

Permalänk

se tidigare inlägg, sånt erbjudande fick jag, har beställt

OT: JA prisvärt.

varför får WM data annat erbjudande ? 7800GTX, 24" TFT Wide 8ms o.s.v ?

Visa signatur

Processor: AMD 64 x2 4600+ | Internminne 2048 MB DDR | 1.4 TB HDD | DVD-läsare | DVD+-RW/+-R/R9 Lightscribe-Teknik och dual layer | Ljudkort Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsvarar Xtreme music) | TV-kort (analogt och digitalt) | nVIDIA GeForce 7800GTX, PCI-Express | HP LP2464, 24" TFT Widescreen 8ms | Upplösning 1920 x 1200

Permalänk
Medlem

slasher: jobbar du på Scania?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slasher11
Jag hörde av en annan (onormal) att det fungerade bra. Var själv lite orolig för det, dock så har man inte så mycket annat att välja på. Alla skärmarna var platta med typ 16 ms.

Skulle det nu vara så jäkligt att det inte går spela på den så hade jag ändå tänkt koppla in min crt skärm så jag har två skärmar samtidigt och då kan jag ju spela på den. Skulle dock vara fräckt om det gick bra att spela UT2007 i 1900x1200

Jag har en HP L1925 med 18 ms den funkar bra att spela på så 16 ms borde funka bra

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Jag har åxå beställt detta paket , 4495.se , jobbar på Scania.
Blir nog lite bättre fart än den jag har nu , längtar till jag får den i Maj

Mvh Peddan

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk

Jobbar också på Scania.

Permalänk
Medlem

Jobbar också på scania, funderade först på bärbara, men blir nog denna.

Se denna tråd om bärbara: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=56586...

Permalänk
Medlem

En kusin till mig som jobbar på Scania frågade mig om den datorn om den är bra och jag sa ja för den han har nu är en P3 933MHz någonting märkesdator med nått GF2 Grafikkort i tror jag så det lär ju bli liiite mer fart när ungarna deras spelar på den nya datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyponny
se tidigare inlägg, sånt erbjudande fick jag, har beställt

OT: JA prisvärt.

varför får WM data annat erbjudande ? 7800GTX, 24" TFT Wide 8ms o.s.v ?

Vetefan, vet inte riktigt om vårat är bättre eller inte, det där grafikkortet scania får verkar ju vassare men våran processor och skärm är ju bättre, + att vi får 300gb extern disk också.

Permalänk
Medlem

Jag vill också jobba på Scania.

(Förlåt, jag var bara tvungen)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag vill också jobba på Scania.

(Förlåt, jag var bara tvungen)

o jag vill ha ett jobb

Permalänk
Medlem

Var ni och såg på datorerna idag? Alla datorer var ju heeelt fel, fel komponenter i varenda en och det skulle vara lite annorlunda chassin hörde jag, enda som jag hade det till nytta var att jag fick se på skärmarna.

Permalänk

Orkade inte kolla dom. Förra gången hade dom uppe i matsalen på TK (kanske var på andra ställen också) men det var ju folk som fan där.
Hur som helst vet jag vad jag ska ha i alla fall efter läst lite tester och så.

Mitt enda problem nu är att jag inte kan bestämma mig om jag vill ha kvar det gamla paketet eller inte och man måste ju bestämma sig innan man beställer nya.

Pentium 3 GHz, 512 MB minne, 160 GB hårddisk, Radeon 9700 pro, 19" p930 skärm.

3700:- för att köpa ut den.

Är det värt det om jag sen säljer den? Förvisso skulle det vara skönt att bli av med massa skit som kom med den (plastiga högtalare, mus jag aldrig använt). Den funkar förvisso bra.

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag drar igån en gammal tråd, men jag frågar er som har samma modell, om ni fått problem i spel, dvs låg fps, att det laggar m.m.
Om, vad har ni gjort för att återgärda det här? Har nämnligen stora problem med det här.

Visa signatur

hej