Permalänk
Medlem

va faen! hade brottom i stan idag, så jag va tvungen att köpa mitt på game för 699:< känns rätt surt när man som sagt kunde få CE för samma pris, usch! Blir fan elgiganten för hela slanten i framtiden.
I övrigt, jävligt skoj spel faktiskt, lira splitscreen med en polare typ hela dagen :>

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

göt, blev så irriterad när vi skulle lira tidigare idag och kunde inte kommunicera med folk hade glömt bort att man fick med ett headset i premium paketet ;D

Permalänk
Medlem

hur funkar det med headsetet, kan jag köra med det fast jag har ljudet i 5.1 ?

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Finns det någon svensk irckanal för GoW? #gow.se och #gearsofwar.se är tomma?

Skulle vara smidigt att ha en uppdaterad lista på gamertags i första inlägget i tråden.

Kan vi inte starta en då? GoW.se?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk

spelet är götta! men saknar svenskar att lira med... hojjta till om nån är sugen!
gamertag: Greeken

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Att folk inte lär sig, man ska aldrig lira igenom ett spel på lättaste svårighetsgraden... då gör man sig själv bara en björntjänst

hehe sant, men jag är ny i console världen så jag fick ju lära mig spela med dosa... men ska ta svårare nu .. tror det går bättre

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
hur funkar det med headsetet, kan jag köra med det fast jag har ljudet i 5.1 ?

Med HeadSet så får du vanliga ljudet i 5.1 från alla högtalare som vanligt men all röstkommunikation hör du i HeadSetet.

Permalänk
Medlem

Finns det något att köra för att förbättra headsetet, har mycket eko osv...

Permalänk
Medlem

thewall, fan va skoj det var igår när vi körde lite 4on4!!

ska försöka samla alla GOW gamertags högst upp i tråden!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Kan ju lägga till min då, guisepppe (tre p) :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Har just hämtat spelet på posten, och testat lite smått.

Gamertag, Rimfakse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
thewall, fan va skoj det var igår när vi körde lite 4on4!!

ska försöka samla alla GOW gamertags högst upp i tråden!

Absolut toppen, funkade ju skitbra. Mycket kul....!

Permalänk
Medlem

Lägg till mig i listan också. Skarm.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Oj oj oj. Det var roligt. Men svårt. (Spelade med killer majjkiie m.fl)

Nu blir det middag och en stunds paus, har spelat gow nån timme nu.

Permalänk
Medlem

Hehe, ja de va toppen skoj

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Såg inte mig i listan så adda mig med ;D
Gamertag: Tehlamah

Permalänk

Min kritik av SP-kampanjen (CO-OP):

Att det skulle dröja så länge som till Halo innan spelindustrin skulle förstå att spelen måste börja satsa på den sociala biten för tillfredställa publiken är lite konstigt. Spelarna börjar bli äldre, 80-talets ungdom som växt upp med det elektroniska mediumet tillhör dagens köpstarka 25-35 åringar, och denna grupp blir alltmer kräsen i sitt spelande.

I mitt tycke är Gears of War (GoW) är perfekt exempel på hur speldesign kommer att utveckla sig de närmsta 5 åren. Extremt tight gameplay som tillsammans med en djupt inbäddad strategi för att göra spelandet socialt kommer att bli receptet och jag tycker att GoW lyckats rätt bra.

Rent allmänt så tycker jag att GoW är ett riktigt bra spel. Tyvärr så märks det ibland alltör tydligt att det är en PC-utvecklare som står bakom spelet. Lite udda irritationsmoment och en haldvan polish drar ner på helhetsintrycket och det är riktigt synd.

Här följer vad jag anser vara de största misstagen:

Visual Ques
I och med att man spelar på en TV som man sitter flera meter ifrån blir små detaljer i grafiken otroligt svåra att uppmärksamma. Ammo-boxarna är ett perfekt exempel på hur man löser detta problem i praktiken med hjälp av s.k visual ques, boxarna är självlysande och avger ett pulserar ljus vilket gör det lätt att lokalisera dem. Tyvärr har Epic missat detta när det kommer till vapen och man blir istället tvungen att springa runt och manuellt försöka lokalisera dem, vilket blir irriterande i längden. Alltså, mer visual ques som gör det lätt för spelaren att ägna sig åt underhållning istället för micromanagment.

Kontrollen
Det märks att speldesignen inspirerats av Resident Evil 4 och att man försökt göra kontrollen lika intuitiv som den japanska motsvarigheten lyckats med. Tyvärr så är kontrollen som helhet inte alls lika intuitiv och konsistent som i RE4. "A"-knappen har t.ex. tilldelats alldeles för mycket ansvar och det blir väldigt ofta fel när man växlar mellan att springa och att ta skydd. Att man manuellt måste ta ammunition från fiender känns fånigt och passar inte riktigt in i ett modernt spel.

Coolhet
Ibland verkar det som att utvecklarna valt coolhet framför praktiskt fungerade gameplay. Granaterna är ett perfekt exempel på detta, istället för att satsa på en fungera fysik som känns intuitiv och ger varje objekt en viss "tyngd", har man satsat på ett hjälpmedel som nästan gör att man avstår ifrån att använda dem. Slutsats: "Don't try to fix it if it aint broken".

Monster-Design
De vanliga soldaterna på fiendesidan som man stöter på igenom hela spelet är otroligt väldesignade. AI:n är extremt väl implementerad och det känns verkligen kul att fightas med dem. Det är aldrig irriterande när de lyckas döda en eftersom det hela tiden känns som ens kamp där nivån på ens egna misstag avgör för hur striderna kommer att sluta. Tyvärr så tappar spelet något kollosalt med resten av monstren. Vi har t.ex. ett monster som introduceras i och med att man får ett "instant-kill" vapen och oturligt nog använder monstret just detta vapen mot en. Det finns få saker som är så irriterande som att dö utan någon egentlig kamp.

Cutscenes
Att Epic valt att placera checkpoints innan diverse cutscenes är ett mysterium. Det är så otroligt korkat och utgör ett så stort irritationsmoment att man kan undra vad deras Q/A avdelning sysslat med. Min misstanke är att de själva stängt av alla cutscenes under utvecklingsarbetet och däför inte noterat problemet. Otroligt dåligt.

Trots dessa misstag är detta fortfarande årets hittils bästa actionspel, atmosfären och miljöerna tillsammans den härligt brutala actiondelen gör Epic till en utvecklare som verkligen lyft sig. Synd att de fastnade i Unreal Tournament-träsket istället för att utveckla fantastiska single-player spel.

Mitt betyg 8/10

(Som jämnförelse, Halo: 10/10, Halo 2: 8/10, Half-Life 2: 9/10, MGS3: 9/10)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas
Text

Du är inte min försvunna tvillingsjäl? Jag sitter här och tycker nästan exakt som dig, lite sjukt.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas

Cutscenes
Att Epic valt att placera checkpoints innan diverse cutscenes är ett mysterium. Det är så otroligt korkat och utgör ett så stort irritationsmoment att man kan undra vad deras Q/A avdelning sysslat med. Min misstanke är att de själva stängt av alla cutscenes under utvecklingsarbetet och däför inte noterat problemet. Otroligt dåligt.

Laddas inte banan medans man ser på alla cutscenes istället för en "loading" bild?
Håller dock med om att det är riktigt jobbigt att behöva se samma sak flera gånger och inte kunna trycka förbi om man inte tarsej förbi nån fiende på första försöket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
Laddas inte banan medans man ser på alla cutscenes istället för en "loading" bild?
Håller dock med om att det är riktigt jobbigt att behöva se samma sak flera gånger och inte kunna trycka förbi om man inte tarsej förbi nån fiende på första försöket

Hmm, har för mig att jag har skippat cutscenes genom att trycka på X. Konstigt, måste undersökas.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Gamertag: Bounter
Har dock ingen mic så kan inte prata.

Permalänk
Medlem

Whoo! Jag har precis suttit o lirat coop över live med min kusin i 5 timmar, FY F-N vad grymt detta spelet är! Var tvungen att ta en paus för att äta, annars hade man lätt spelat 5 timmar till! hehe.. tänkte testa lite tdm senare ikväll så ni kan gärna adda mig oxå:
Psyk83 är min gamertag

Permalänk
Medlem

lyckades nog med de absolut fränaste idag

var en 4on4 match, det var bara jag och en till kille kvar.. han springer fram och sätter en granat i mig.
När den började pipa lyckas ja såga sönder honom med motorsågen,
vi vann! Han dog ~0,5sek före

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

gt: AnnulledWheat
bara att slänge en invite om de behövs folk

Permalänk
Medlem

Spelar jävligt gärna Gears of war, bara att fråga så är jag nog på.:)

Permalänk
Medlem

Nu gör jag en lista med allas nick för när vi har spelat gears of war så har det vatt ett jävla problem med att får folk.

SweC LIVE

Yobalt YobaltSWE

Hektik AnnulledWheat

maiky Majjkiie

Karic Psyk83

Bounter Bounter

Skarm Skarm

MuTHA Tehlamah

Guiseppe Guiseppe

thewall thewallin

KlockreN Glenn Granholm

Killer AB Killer AB

Kazen KazenX

masa69 drivalbepeach

dx. dxmephisto

Bi99uy Bi99uy

Zpira Zpira

MugiMugi MugiMugi

Dvärgen Alucard136

Mbr mBr76

Ailo Rimfakse

Piucas The Maste Greeken

Guiseppe Guiseppe

Spelar gärna vid 10 halv 11. Ska ser 16 blocks först.

Permalänk
Medlem

mBr´s gamertag är mBr76.

Vi som lirade nyss förövrigt, grymt kul som fan, om än lite drygt att vi vart tvunga att köra public.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
mBr´s gamertag är mBr76.

Vi som lirade nyss förövrigt, grymt kul som fan, om än lite drygt att vi vart tvunga att köra public.

Glömde Mbr har inte snackat med han på länge men det är fixat;)

Permalänk

Han blev ju avstängd :-s

Någon som vill testa Coop på Rainbow Six Vegas demot?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Han blev ju avstängd :-s

Någon som vill testa Coop på Rainbow Six Vegas demot?

Ohh, har det kommit ett nytt demo?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum