Permalänk
Medlem

WoW Fusk?

Jag vill börja med att säga att jag är inte emot eller för fusk på world of warcraft, jag har inget fusk ensålänge men jag får se vad som händer, vad tycker ni om fusk, alltså bottar och sånt?

Om ni har fusk så skriv gärna vad det är för fusk ni använder, hur effektivt det är och hur säkert det är, hur lätt man kan bli tagen och så.

-Edit- Med fusk menar jag alltså program som hjälper än att lvla upp karaktären, fixa pengar eller liknande.

Permalänk
Medlem

Levla upp en snubbe till 60 utan att samla för mycket guld har jag inget emot men när det används fusk till att skaffa fördelar som kan skada spelets ekonomi eller skaffa andra fördelar jämtemot andra spelare så tycker jag att man ska ha ban från alla onlinespel om möjligheten finns(på begränsad tid då).

Spelföretag borde upprätta en global databas för att just motverka fuskande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Levla upp en snubbe till 60 utan att samla för mycket guld har jag inget emot men när det används fusk till att skaffa fördelar som kan skada spelets ekonomi eller skaffa andra fördelar jämtemot andra spelare så tycker jag att man ska ha ban från alla onlinespel om möjligheten finns(på begränsad tid då).

Spelföretag borde upprätta en global databas för att just motverka fuskande.

Håller med dig helt på den.

Permalänk
Medlem

wow glider finns ju, grindar åt dig
jag testadet det ett tag men orkade aldrig sätta upp en bana åt botten.

Permalänk
Medlem

mm har hört om den, men du sa att du bara "testat" den, glider kostar väll?

Permalänk
Medlem

Använder du en bot för att åstadkomma något i ett onlinespel så förtjänar du inte belöningarna och det är rätt åt dig om du skulle åka fast i sådanna fall. Botar orsakar endast problem, och de effekterar inte bara de som använder dem själv, utan även andra spelare.

Vad jag försöker säga är; Snälla gör oss icke fuskade spelare en tjänst och låt bli med vad du än nu har för planer.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liraren
mm har hört om den, men du sa att du bara "testat" den, glider kostar väll?

sant, jag har bara testat gratisglider... den håller i 15 min sen måste man starta om den. det går säkert att "lösa" kostnaden smärtfritt

Permalänk
Medlem

@Guiseppe: Jag har absolut inte bestämt mig för att skaffa något fusk än men, om vi säger så här, om det nu var så att det knappt var några som använder fusk skulle jag aldrig ens tänka tanken, men eftersom det är så sjukt många som använder fusk nu så förstör det ju inget mer om jag skulle skaffa det och man tjänar väldigt mycket tid på att använda t.ex glider upp till level 60, speciellt om man redan har en lvl 60 och inte orkar göra om alla quests igen. Jag själv skulle tycka det var mycket skönare om det inte gick att fuska på något sätt för då är det mycket jämnare osv.

@Hasse44: ok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Använder du en bot för att åstadkomma något i ett onlinespel så förtjänar du inte belöningarna och det är rätt åt dig om du skulle åka fast i sådanna fall. Botar orsakar endast problem, och de effekterar inte bara de som använder dem själv, utan även andra spelare.

Vad jag försöker säga är; Snälla gör oss icke fuskade spelare en tjänst och låt bli med vad du än nu har för planer.

Vad orsakar de för problem om man får fråga?

Permalänk
Medlem

Lika mycket problem som om nån jävel lirar från 1 till 60 utan att vila.
jag tror säkert att alla servrar pajar och blizzard konkar

Permalänk
Medlem

Serverns ekonomi, vilket skadar alla. De springer runt och tar herbs och annat när hederliga spelare försöker samla ihop det, random viskningar från goldfarmers. Trådstartaren jobbar säkert inte för goldfarmers, men de använder sig ändå av bots.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Serverns ekonomi, vilket skadar alla. De springer runt och tar herbs och annat när hederliga spelare försöker samla ihop det, random viskningar från goldfarmers. Trådstartaren jobbar säkert inte för goldfarmers, men de använder sig ändå av bots.

Haha, om bottar ska klara att farma herbs så måste man göra en jävligt stor path som är helt onödig, och de flesta "goldfarmers" är människor som sitter och jobbar med att powerlevla osv, väldigt många studenter i asiatiska-länder som gör detta, du tror att det är lite pengar, t.ex. 100 guld för kanske 60-100 kr, men det är rätt mycket i dessa länder.

Kan även passa på att säga att stora guilder som Curse förstör servers ekonomi så jävligt mycket mer, tro mig, när de kom till Vek'nilash så förstördes nästan alla priser pga just Curse.

Permalänk
Medlem

Jag tror knappast att det sitter spelare som heter "dshfkgdhg" och viskar om guld som sedan loggar ut tre millisekunder senare. Det är bottar som gör sånt åt dem.

Oavsett vilket, ni bidrar bara till problemet.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror knappast att det sitter spelare som heter "dshfkgdhg" och viskar om guld som sedan loggar ut tre millisekunder senare. Det är bottar som gör sånt åt dem.

Oavsett vilket, ni bidrar bara till problemet.

Vet du vad ett macro är?

Permalänk
Medlem

Ja?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Botar hur man än använder dom...lvla up sig, farma för guld etc....

FÖRSTÖR FÖR OSS HEDERLIGA SPELARE

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk

Jag slutar aldrig att förvånas över hur sjukt det är att folk spelar ett spel som lika gärna kan spelas av en bot som man tankar hem. Jag inser att jag är lite överdriven i detta uttalande men ändå.. det är sjukt. I mina ögon är 90% av WoWs spelidé att man ska förbättra sin karaktär genom tex levling och items. Dessa kan fås antingen genom att döda creeps eller genom att göra missions utan särskilt avancerad handling som mer eller mindre också är att döda creeps. Summa sumarum WOW går ut på att döda creeps. Detta har någon smart rackare knackat ihop en bot som gör åt en. Fantastiskt! Vad gäller quilds osv som visserligen är en trevlig social grej (chatt forum har funnits betydligt längre än wow) förstår jag inte hypen.

Progressquest FTW!

http://www.progressquest.com/

Permalänk

Tror du bör läsa på lite mer LazyDroog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Hej jag har aldrig spelat något MMORPG förut och jag vet inte hur man stavar guild

Ändrade lite i ditt inlägg, du behövde inte skriva så mycket.

Guilds är kul, du borde prova det själv. Sen att WoW går ut på att levla och skaffa bättre items är lite fel egentligen, man behöver inte ens göra instancer förrän man är level 60 då det knappt är nån mening, tar för lång tid och man vet inte ens till 100% att man får dropsen man vill ha, bättre att köra upp till level 60 och börja raida med en rolig guild och snacka på ventrilo där de flesta guilds har det roligt på (iaf dom jag har varit med i).

Lycka till med ditt Progress Quest.

Permalänk

Där säger ni en sanning båda två. Men nä om jag ska läsa på något så föredrar jag mer givande ämnen. Vad är det ni gör i wow då? Vad är huvuduppgiften? Vad är målet? Jag är faktiskt uppriktigt intresserad.

Om jag förstått raida rätt är detta att döda andra spelare. Men vad jag har sett av wow dödande är detta betydligt segare och tråkigare än fps spel. Dels för att det nästan alltid är den som levlat mest som vinner men även för att fighting systemet inte håller samma klass pga struktur, lagg osv.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det roligaste är att spela med mina irl polare som tyvärr bor andra sidan landet, sitta o snacka på ventrilo och köra nån trevlig instans i för låg lvl eller för få spelare. Utmanande och underhållande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Där säger ni en sanning båda två. Men nä om jag ska läsa på något så föredrar jag mer givande ämnen. Vad är det ni gör i wow då? Vad är huvuduppgiften? Vad är målet? Jag är faktiskt uppriktigt intresserad.

Sanningen är att vi inte gör ett skit, vi sitter och geekar oss för att döda en jävla boss som oftast är dåligt designad så man måste "farma" potions och liknande saker om man är mer i seriösa guilds, så jäkla sämst gjort av blizzard, naxxramas är ju det fjantigaste jag någonsin sett, allting handlar om att farma och sen köra bossen i tre dagar för att döda den.

Det roliga är väl den sociala-biten på Ventrilo där man sitter hela dagarna och snackar med folk, dock har jag mest varit med i helsvenska guilds så vet inte hur det är i andra guilds där det är Ryssar osv..

Men ändå är WoW beroendeframkallande, jag har dock slutat vilket jag är glad för.

Jaja, back till topic nu.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att använda bots så länge man kan inte ett enda jäkla spelföretag har ju gjort nåt "Stort" för att stoppa folk som använder macro scripts och boting, Dom borde fixa nåt anticheat som punkbuster fast bättre eller typ en ruta som randomly ploppar fram där man typ ska skriva siffror som en bild.

"ps" har en skit bra wowfilm i sign. "ps"

Permalänk
Medlem

Vet inte vilket som är värst farm bottar (hatar just farm bottarna mer än levling/grind bottar) eller idioter som skyddar dom. Nu menar jag inte att skydda dom verbalt utan fysiskt stå och "vakta" dom när man försöker dödad dom. Fattar dom inte att man underlättar för dom själva om man stör bottarna så dom själva kan farma bättre??

Men som sagt gillar inte bottar i allmenhet och i synnerhet inte lvl60 hunters som 24/7 står på en punkt och farmar.
Ser jag något som verkar vara en bot så stannar jag till en stund och "testar" dom lite, (tagar ders mob, dödar dom, eller favoriten att pulla dom till nått annat ställe) och sen rapaorterar jag dom helt enkelt och hoppas på att dom ryker i Blizz nästa raid mot fuskare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Botar hur man än använder dom...lvla up sig, farma för guld etc....

FÖRSTÖR FÖR OSS HEDERLIGA SPELARE

QFT

Permalänk

Grejen är den att det finns folk som inte har tid att farma pengar hela dagarna för dom jobbar. Så när dom jobbar och tjänar pengar, varför ska dom då inte få använda dessa pengar till att köpa guld för ? Tycker det är självklart att man ska få köpa guld. Sen det med botar tycker jag si och så med. Men alla dessa jävla tråkiga moment som finns i WoW gör ju att folk använder sej av botar. Ta bort alla tråkiga moment istället.

Permalänk
Inaktiv

Ser inte heller hur det e hemskt att folk köper guld om de helt enkelt inte har tid o grinda bort sina liv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Grejen är den att det finns folk som inte har tid att farma pengar hela dagarna för dom jobbar. Så när dom jobbar och tjänar pengar, varför ska dom då inte få använda dessa pengar till att köpa guld för ? Tycker det är självklart att man ska få köpa guld. Sen det med botar tycker jag si och så med. Men alla dessa jävla tråkiga moment som finns i WoW gör ju att folk använder sej av botar. Ta bort alla tråkiga moment istället.

Herregud vilken attityd.
"Jag ska inte spela spelet som alla andra, jag ska köpa mig till saker". Väckarklocka... hallå? ring ring? godmorgon? Går att jämföra med att köpa betyg i skolan. Bah!

Fullkomligt oetiskt. Lär er spela enligt reglerna eller spela inte alls.

Angående koder som ploppar upp:
I ett Sci-fi MMO kan man ju ha en "COMMAND UPLINK CODE" som man måste skriva in helt random på dygnet. Detta för att cheaters inte kan skriva in då det är unika koder som genereras. Ursäkten till varför detta händer är att man behöver access codes till sin faktions radiosystem eller något.

Det ploppar upp i vänstra hörnet och man har tio minuter på sig o skriva in koden (så man inte måste abrupt avbryta en strid).

Eller nä fan... glöm det.
Sjukt jobbigt om man sitter o skitar

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Herregud vilken attityd.
"Jag ska inte spela spelet som alla andra, jag ska köpa mig till saker". Väckarklocka... hallå? ring ring? godmorgon? Går att jämföra med att köpa betyg i skolan. Bah!

Det där är som att jämföra bankrån med att aimbotta i ett fps. Realitycheck tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Det där är som att jämföra bankrån med att aimbotta i ett fps. Realitycheck tack!

tycker jag inte, han har helt rätt!
Nu är jag väl inte just detdär med att köpa till sig saker i ett spel jag är mest emot, snarare att ett Spel skulle "kräva" att man skulle behöva lägga ännu mer pengar utöver för att kunna hålla den takt som 'krävs'.

Jag gillar inte alls WoW, mestadels för att jag tycker inte att ett Spel ska Kräva en spelare på så mycket... Det ska vara ett nöje.

Och för att hålla till ämnet: Fusk är fel! och att använda argument som "så många som använder, gör inget om 1 till; jag, gör det..." är ju så idiotiskt som det kan bli, man bidrar ju bara till det hela, se bara hur det gick med D2, jävligt synd :S

Jag håller mig till mitt Guild Wars jag!

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".