Gears of war-reklamen, låten som spelas!

Permalänk

Gears of war-reklamen, låten som spelas!

Ahej!
Vad heter låten som är med i reklamen för spelet Gears of War som man ser på TV nu?
låter som REM men är osäker. Ballad. Jäävligt bra låt.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Mad world heter låten, Tears for fears har gjort originalet. Gjordes i ny version av Gary Jules, som användes i filmen Donnie Darko, tror det är den versionen i reklamen.

Permalänk
Medlem

Gary Jules - Mad World

Historian bakom låten:

Gjordes först av Tears for Fears på 80-talet (en "synth-version")

I filmen Donnie Darko spelades mycket Tears For Fears musik upp - bla en lugn piano-version av Mad World med sång av Gary Jules.

Långt efter att filmen haft premiär blev låten en "hit" och gjordes även av andra artister.

Och nu används den i reklamfilmen för Gears of War

edit: vad sent av mig

Permalänk

Japp det är Doonie Darko versionen som körs

Permalänk

Fan, man kan alltid lita på er grabbar!

Tackar!!
Nu ska det inhandlas.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

finns även en guitar version av "peter´s projection" och diverse olika trance versioner av den låten

Permalänk
Medlem
Permalänk

Helt bizzart med låten på trailern.

Äcklad var väll min reaktion.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

briljant! var min reaktion

Jäkligt smart marknadsföring.

Permalänk
Medlem

De är ju bättre än valfri amerikansk patriotlåt i alla fall.

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
briljant! var min reaktion

Jäkligt smart marknadsföring.

Precis min reaktion, helt underbart!

Permalänk

Att ha mad world till Gears of War trailern måste ju vara det mest opassande jag någonsin sett i en trailer.

s/sett/hört/g

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Att ha mad world till Gears of War trailern måste ju vara det mest opassande jag någonsin sett i en trailer.

s/sett/hört/g

första gången jag såg reklamen blev jag nästan tårögd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Att ha mad world till Gears of War trailern måste ju vara det mest opassande jag någonsin sett i en trailer.

s/sett/hört/g

Alla tycker vi olika.
Jag fick en sjukt skön känsla när jag såg den, riktigt bra och annorlunda.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Jo jag vet, som ni ser så var det i subjektiv form. Tycler fortfarande det är lika passande som att spela en hardcore,metal,hårdrock låt till en Zelda trailer.

Vad jag sett så ska Gears of War vara ett riktigt skjutspel, blod och explosioner. Mad world är lite för lugn och fin för det tycker jag.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

blir så motsägelsefullt att det blir vackert, ökade min lust att det spela det väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte brytt mig om att kolla på trailern förren nu.
Underbar helt enkelt...
Det är så otroligt fel, på så många nivåer, men samtidigt så otroligt stilfullt och orginellt i jämförelse med liknande skapelser. Jag är hänförd måste jag säga.

Det måste nog vara den bästa trailer jag sett på många år, och då har jag sett många trailers. Visst är Mad world helt fel för spelstilen, men om spelet är vad jag hoppas att det är så beskriver den detta bättre än vad någon annan <insert random just-like-every-other-same-style-song-in-a-trailer-ever-seen-before> låt kan hoppas göra.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Även en kvinna har gjort en cover på låten, men det kanske redan nämnts. Alex Parks heter hon.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

http://video.google.com/videoplay?docid=-6106851772045741456&...
Om någon missat den.
Tycker det var ett genialt val av låt, passar verkligen in om man vet något om handlingen också.
En av dom bättre reklamerna/trailers jag sett på länge.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Annars kan ni kolla här: http://www.youtube.com/profile_videos?user=variantx

Samma klipp fast med andra låtar (fast inga riktiga serösa försök )

Permalänk
Medlem

Det här var nog den bästa trailern jag sett på länge, fick en skum känsla i hela kroppen och ville inget annat än sälja syrran och springa och köpa en 360 med gears of war Helt genialisk!

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Bästa reklamen för ett spel någonsin. MS kommer att sälja högvis med Xbox 360 och GoW pga av denna.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Fan jag är sugen på att köpa ett Xbox 360 bara för att kunna lira GoW alltså.. ser så sjukt ball ut.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Nja, början är bra. Men den håller inte hela vägen. Var mer sugen innan jag såg trailern

Permalänk
Medlem

Coolt, verkar lite absurd dock.

Det folk förväntar sig är ju et maffigt musikstycke av gigantiska proportioner, men tji fick man! Detta var lite oväntat, vilket i mina ögon gör det bra. Undra hur mycket dom var tvungen att betala för att använda den låten...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

För att tillägga. Allt i trailern är ingame grafik

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

jag tycker låten passar sjukt bra.. när man ser marken slitas upp och dom bara trallar "no tomorrow" =D... me like it long time

Permalänk

Någon som har länk till den? Har inte sett den reklamen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den finns även på marketplace i hög kvalitet, 720p eller 480p - så den borde väl finnas någonstans på nätet också i samma kvalitet (youtube har ju lite risig kvalitet)