Permalänk

Ringde dem idag, hade fått ett trasigt tangentbord i en order, fel musmatta i ordern därefter.
Skickade tillbaks tangentbordet. Ringde dem idag å bad om att få kompensation. Det fick jag, fick ett dyrare tangentbord och en ny musmatta. (Fick behålla den gamla musmattan )

Permalänk

Nice

Jo, jag fick svar idag att de skulle försöka hinna behandla min retur innan Dreamhack, nu den 30:e (har jag för mig). Så det är väl bara att hoppas för min del

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcie
Upplever också mkt dålig returhantering från DB just nu.
Har skickat in varan men inte fått något besked om när det blir klart och det har gått 2,5 vecka nu.

Samma här. skickade in en trasig PSU gick sönder bara poffs.
Väntat kanske 3 veckor ^^

Permalänk

Det är nu 4 arbetsdagar kvar till Dreamhack, börjar bli lite orolig.. :/

Den ankom lager 1/11 och de säger att jag kan hämta ett grafikkort på dreamhack om jag vill (vilket är bra) men att en tekniker måste kolla på mitt gamla först. Det har alltså gått 24:a dagar utan att någon ens tittat på kortet! Har de inget kösystem överhuvudtaget eller har de bara väldigt många reklamerade produkter just nu?

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

Ännu ett fall från datorbutikens otroliga support. Handla på dustin eller komplett!

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

ja men vissa är så jäkla envisa.. får man väl problem med dustin eller komplett så tar det absolut inte så lång tid när man väl får problem med nåt, men visst fortsätt stoppa pengar i fickan till db de bryr sig inte ett skvatt om sina kunder.

Permalänk
Medlem

Man lär ju sig av sina misstag om man säger så, men datorbutiken var väl bra en gång i tiden. Eller har jag kanske fel?

Permalänk
Medlem

Över 1 månad för att få mitt headset, när det stod att det fanns gott om dom i lager när jag beställde. Härligt :/
Dock fick jag en gratis tröja+godis, det tog inte lång tid!

Visa signatur

hej

Permalänk

Verkar som de har konstaterat att mitt grafikkort inte är defekt trots allt. Jaha, efter en månad börjar man tröttna ändå.

Jag tror dock fortfarande att det är fel på grafikkortet, svårt att hitta någon annan anledning till problemen.
http://gustav.osd.se/gfx_fel/

Nu skickar de tillbaka mitt gamla kort och Dreamhack börjar imorgon.

Jag köpte alla mina datordelar från datorbutiken.com men har nog bestämt mig för att aldrig köpa någonting där igen.

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

Jag ser på dina bilder gustav128 att du har samma problem som med mig, altså kommer väll DB.com att skicka tillbaka mitt kort också och påstå att det inte är något fel i det.

Jag skickade ett mail till DB.com och frågade hur det gick för dem med mitt gfx-kort :

15/11-06
Hej igen!
Har ni konstaterat vad det är för fel på grafikkortet?
Skickar ni ett nytt?

Från DB.com två dagar senare
17/11-06
"Hej"
"Vi har för närvarande enorm väntetid på returhandlingar. Vi ber dig därför att ha tålamod. Vi arbetar efter datum varorna kommit in, och då det finns varor som ankom innan din så kan detta ta lång tid."

Skrev ett mail där jag skrev att jag ville be dem att sätta tillbaka pengarna på kontot. Pga väntetiden och att jag köpt en helt ny dator ifrån datorbutiken.com men så är grafikkortet fel. Och därför kan jag inte använda datorn alls. Så nu står den där, oanvänd. Vilket inte syftet till köpet var.
Vem har ett PCI-e gfx kort liggande?

Men nu har de inte svarat på det mailet jag skrev ca två dagar efter det jag fick 17/11.
Mycket mycket dåligt. Har bestämt mig för att åka upp till företaget. Så får vi se vad de har att säga.

En gång Db, aldrig igen!

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Ja...Vi är många som totalt tröttnat på Db´s nonchallanta sätt att behandla sina kunder.

Egentligen borde väl vi skapa en egen "svarta listan" här på SweC och sätta DB högt upp på den.

Kanske hade fått dom att reagera och inse att dom har problem.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ännu en missnöjd DB.com kund.
Har stått "levererad" på min order i 2 dygn nu men inget kollinr ännu.
Jag har mailat dem två gånger och sagt att jag vill avbeställa men inget svar.

Jag tänker beställa på Dustin istället. Sista gången jag handlar av Datorbutiken.com.

Till råga på allt har de stängt telefon supporten pga DreamHack... nonchalant.

Update: Tydligen gick det fort om man mailade "rätt" person. Har blivit lovad att ordern ska gå iväg idag. Vi får väll se.

Visa signatur

QX6700 @ 4,0GHz | EIZO S2410W 24.1" | Vapochill LS + Reserator | SLI 8800GTX @ stock | Corsair XMS2 2x1GB PC8500 | EVGA 680i | 2x73GB Raptor raid | Creative X-Fi Xtrememusic + Logitech Z-5500 | Logitech G15 | 06: 17560 |

Permalänk
Medlem

Beställde en låda ifrån DB i helgen och fick den igår (hyfsat snabbt), dock passade dom på att dubbel debitera mig

Får ringa dom imorgon och styra upp det.

Men för övrigt gick det bra.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Var går igentligen gränsen för skälig tid för en reklamation?

Har också en inne. 4 veckor utan att de gjort något.

Permalänk
Medlem

Insändare i tidningar och dylikt kanske får fart på dem?

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Insändare i tidningar och dylikt kanske får fart på dem?

Då deras design är gjord av åttaåringar, så misstänker jag att medarbetarna också är runt åtta år.

Hur många åttaåringar känner du som läser tidningen?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det är inte åtta-åringarna som ska läsa det heller, det är deras potentiella kunder som företag och 14+ människorna.

Då får de färre kunder, förstår du nu?

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Helt värdelöst har väntat 5 veckor nu.. *suck*

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

förstår inte varför ni köper grejer från datorbutiken o db...

beställde en massa saker från komplett och så var prollen slut som jag hade beställt o så klagade jag över det och att jag hade beställt grejer för nästan 10000kr. fick välja en annan plus att jag nästan fick 2000kr i rabatt på mina saker:) komplett support gubbar är grymt trevliga nästan så att man ringer dem för att snacka lite om hur sin dag har varit haha

KOMPLETT ÄR KOMPLETT SÅ ENKELT ÄR DET

Permalänk
Avstängd

Tycker alltid folk klagar på Datorbutiken, men är den befogad egentligen? Jag har handlat där ett flertal gånger och det har inte varit strul en enda gång i stort sett. Enda "problemet" var när ett grafikkort tog slut i samma veva som jag beställde och det riskerade att ta lite tid innan jag fick det, men då är dom vänliga nog att skicka ett dyrare och bättre(?) till mig enbart för att jag inte ska behöva vänta på mina andra varor. Detta för att deras datum inte stämde med verkligheten på deras hemsida, alltså när dom skulle få in kortet som jag beställt. Men visst har butiken blivit lite sämre än vad den en gång var för ett antal år sen, men dom har nog också blivit väldigt stora och då ökar lätt klagomålen om man fortfarande ska hålla låga priser dessvärre.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Tycker alltid folk klagar på Datorbutiken, men är den befogad egentligen? Jag har handlat där ett flertal gånger och det har inte varit strul en enda gång i stort sett.

Nä...Så kan det vara när man inte ser längre än sin egen näsa..

Bra för dig att Db funkat de gångerna du beställt, men folk skriver inte dessa inlägg för ingenting och skälet att du sett Db namn dyka upp här i forumet är INTE utan orsak.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Nä...Så kan det vara när man inte ser längre än sin egen näsa..

Bra för dig att Db funkat de gångerna du beställt, men folk skriver inte dessa inlägg för ingenting och skälet att du sett Db namn dyka upp här i forumet är INTE utan orsak.

Bra att du läser hela inlägget - och om du nu gjorde det, att du enbart citerar en liten bit av det. Det kan lätt bli "ett annat innehåll" i meddelandet då, det kan bl a även märkas i intervjuer som är klippta.

Jag skrev att Datorbutiken blivit lite sämre med åren och att det är naturligt när ett företag växer mycket utan att höja priserna och därmed ha tillräckligt med anställda samt ha marginaler när man ger kunden rätt fastän han eventuellt inte hade det.

Datorbutiken fungerar, men sämre med åren, dock är det för mycket gnäll känns det som. Men har man kritik ska den såklart framföras, dock framför jag även min åsikt och det har alltid fungerat tillräckligt smidigt och dom har försökt hjälpa mig när det uppkommit lite strul. Mycket handlar om vem man pratar med när man kontaktar dom vid eventuella fel/frågor.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy

Jag skrev att Datorbutiken blivit lite sämre med åren och att det är naturligt när ett företag växer mycket utan att höja priserna och därmed ha tillräckligt med anställda samt ha marginaler när man ger kunden rätt fastän han eventuellt inte hade det.

Datorbutiken fungerar, men sämre med åren, dock är det för mycket gnäll känns det som. Men har man kritik ska den såklart framföras, dock framför jag även min åsikt och det har alltid fungerat tillräckligt smidigt och dom har försökt hjälpa mig när det uppkommit lite strul. Mycket handlar om vem man pratar med när man kontaktar dom vid eventuella fel/frågor.

Naturligtvis läste jag hela ditt inlägg..

Att DB har växt är knappast varken ursäkt eller förklaring och ang priserna så ger större volymer på deras inköp bättre priser för dom.

Ja, som sagt bra för dig att DB funkat..men återigen - Det innebär inte att det gjort det för andra.

Jodå, naturligtvis får man olika bemötande av olika personal..men det förutsätter ju att man överhuvudet taget får tag på NÅGON av DB´s personal...

Sedan är det ju vanlig praxis att man citerar delar av ett inlägg, är du rädd att vi andra skall feltolka dig, eller inte vill bli citerad så, så kanske du inte borde skriva något ? Eller formulera dig lite bättre ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Naturligtvis läste jag hela ditt inlägg..

Att DB har växt är knappast varken ursäkt eller förklaring och ang priserna så ger större volymer på deras inköp bättre priser för dom.

Ja, som sagt bra för dig att DB funkat..men återigen - Det innebär inte att det gjort det för andra.

Jodå, naturligtvis får man olika bemötande av olika personal..men det förutsätter ju att man överhuvudet taget får tag på NÅGON av DB´s personal...

Sedan är det ju vanlig praxis att man citerar delar av ett inlägg, är du rädd att vi andra skall feltolka dig, eller inte vill bli citerad så, så kanske du inte borde skriva något ?

Väljer man att enbart citera delar av ett helt inlägg är det ju viktigt att det som citeras verkligen är det som inlägget handlar om. Ett förtydligande såhär innan läggdags är ju att om jag skriver extremt negativt om ett företag och radar upp argument därifrån som flera håller med mig i men sen nämner att jag har en kompis som är överförtjust i samma företag och att dom aldrig gjort minsta fel, enligt honom. Ja, då kan man ju inte citera det sista stycket och sen klaga på att det inte alls är ett så bra företag som man uppger.

Jag ursäktar inget då jag inte har med företaget att göra, mer än att jag handlar där när dom har bäst pris. Det jag skrev var bara ett konstaterande att så var fallet och en föjdreaktion kan vara sämre kundsupport. Förr i tiden fanns det enbart mail man kunde använda ifall man ville kontakta dom - det kändes irriterande men då kunde dom antagligen lägga ner mer tid på att se till att minimera felen.

För det första ta med det relevanta, och för det andra så var det mina åsikter som jag skrev om vad gäller Datorbutiken.

Praxis är att citera det som är väsentligt, inte ta ut russin ur kakan, enbart för att citera en viss del som var avvikande i helhetsperspektivet.

Till sist tror jag att vi är lite för gnälliga mot allt så fort det inte blir som vi önskar oss - är vi felfria själva alltid? Visst, vi betalar pengar och jag tycker företagen skulle ha klart större krav på sig men vi borde relaxa lite som sagt. Jag är själv den som kan sucka långt ifall beställda varor bara är försenade en enda dag och jag klagar också rätt mycket på företag när dom inte står för en bra kundrelation. Men nu har jag sagt min mening om Datorbutiken iaf och det är nog viktigt för det är enklare att skriva när man är missnöjd än när man är nöjd.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Väljer man att enbart citera delar av ett helt inlägg är det ju viktigt att det som citeras verkligen är det som inlägget handlar om. Ett förtydligande såhär innan läggdags är ju att om jag skriver extremt negativt om ett företag och radar upp argument därifrån som flera håller med mig i men sen nämner att jag har en kompis som är överförtjust i samma företag och att dom aldrig gjort minsta fel, enligt honom. Ja, då kan man ju inte citera det sista stycket och sen klaga på att det inte alls är ett så bra företag som man uppger.

Jag ursäktar inget då jag inte har med företaget att göra, mer än att jag handlar där när dom har bäst pris. Det jag skrev var bara ett konstaterande att så var fallet och en föjdreaktion kan vara sämre kundsupport. Förr i tiden fanns det enbart mail man kunde använda ifall man ville kontakta dom - det kändes irriterande men då kunde dom antagligen lägga ner mer tid på att se till att minimera felen.

För det första ta med det relevanta, och för det andra så var det mina åsikter som jag skrev om vad gäller Datorbutiken.

Praxis är att citera det som är väsentligt, inte ta ut russin ur kakan, enbart för att citera en viss del som var avvikande i helhetsperspektivet.

Till sist tror jag att vi är lite för gnälliga mot allt så fort det inte blir som vi önskar oss - är vi felfria själva alltid? Visst, vi betalar pengar och jag tycker företagen skulle ha klart större krav på sig men vi borde relaxa lite som sagt. Jag är själv den som kan sucka långt ifall beställda varor bara är försenade en enda dag och jag klagar också rätt mycket på företag när dom inte står för en bra kundrelation. Men nu har jag sagt min mening om Datorbutiken iaf och det är nog viktigt för det är enklare att skriva när man är missnöjd än när man är nöjd.

Det enda "relevanta" i det inlägget var ju att du tyckte att folk alltid klagade på DB...resten av inlägget var ju en beskrivning av dina egna erfarenheter som inte har med vad vi andra har upplevt och därmed kan du knappast ha någon relevant åsikt huruvida vi gnäller för mycket eller ej.

Det var ang Db när jag nämnde orsak/ursäkt och jag skrev inget om att det var det gällde dig eller att du hade något med DB att göra ??
Du får nog läsa om stycket.

Jo...visst blir vi alla lite gnälliga när saker strular, men vi förväntar ju oss ett korrekt bemötande och inte att problem helt ignoreras eller att företaget försöker svära sig fri från sitt ansvar eller stjälpa över det på kunden.

Se det som så, att vi FAKTISKT är många som är missnöjda med DB..och att det inte handlar om så enkla saker som att en order är försenad en dag eller två.

Är mätt på denna diskussion nu eftersom vi inte kommer ngnstans med detta och önskar dig en god sömn.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hört så mycket om DB det senaste halvåret i det här forumet att jag kommer tänka både en och två gånger innan jag handlar där igen. Mycket dålig stil.

Permalänk
Medlem

Jag har också bråkat lite med DB.. fick ett trasigt moderkort som jag skickade tillbaka men som enligt dom fungerade utmärkt.. enda lösningen var att köpa ett nytt moderkort från en lokal datorbutik.. man orkar inte skicka saker fram och tillbaka hur länge som helst.. antagligen vet dom det!
och leveranstiden vet ju dom flesta om att den inte är den snabbaste.
beställde från Dustin och DB med 10min mellanrum.. Dustin var 1dag snabbare än DB !!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anxious
Jag har också bråkat lite med DB.. fick ett trasigt moderkort som jag skickade tillbaka men som enligt dom fungerade utmärkt.. enda lösningen var att köpa ett nytt moderkort från en lokal datorbutik.. man orkar inte skicka saker fram och tillbaka hur länge som helst.. antagligen vet dom det!
och leveranstiden vet ju dom flesta om att den inte är den snabbaste.
beställde från Dustin och DB med 10min mellanrum.. Dustin var 1dag snabbare än DB !!!!!

Jag tror knappast att db försöker trötta ut sina kunder genom att inte godkänna returer, antagligen har väl kortet funkat hos dem. De tjänar ju knappast på att skicka tillbaka saker som är defekta.

Dustin ÄR väldigt snabba med sina leveranser, fler butiker skulle försöka anamma deras strategier så vi kunder hade varit lite gladare.

Permalänk
Medlem

Klart vi sitter här och klagar på DB för att det är roligt och 5 veckor för ett returnärende är ju alldeles normalt, det kan ju faktiskt ta 10 veckor. Supporten har inte blivit sämre, den har hållt en konstant låg nivå. Jag fick nog för 5 år sedan när de inte klarade av att hitta ett fel på mitt moderkort och som så många andra fick jag tillbaka det med kommentaren "inget fel på varan" och en avgift på 600 kr. Kan tillägga att felet var kvar. Diskettstationen fungerade inte. Kan tillägga att jag genom uteslutningsmetoden hade jag testat varenda komponent i min dator och klart kommit fram till att moderkortet var kasst. Ringa dem var omöjligt, hamnade i kö för att sedan kopplas ifrån. Försökte kontakta dem i fyra veckor sedan tappade jag ork och lust. Kommer aldrig att handla där mer. Komplett och dustin vet vad service är och visst kan det strula där med men där finns personer man faktiskt kan prata med. De finns även på forumet och svarar på ens frågor. DB-mannen verkar ju dött, kanske svara han inte för att han vet att det inte är nogon idé? Svaren skulle väl bara lyda: "vi jobbat på det, vi har mycket att göra just nu." Osv.

Klart fan det ska klagas när det tar tid. Detta gör andra medvetna om problemet. Klarar de inte att hålla deras låga priser pga att det kostar för mycket kan de likaväl skriva: "vår support liknar väntetiden på en vanlig svensk akutmottagning" och folk får antingen acceptera detta eller handla någon annanstans. Tråkigt när folk handlar och får dessa problem. Alla läser ju inte på sweclockers.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Relevanta saker

Dina synpunkter och vad du råkat ut för är skrämmande lika mina erfarenheter...så man funderar på om de sätter det i system...

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?