Datorbutiken.com

Permalänk

Coffee: Maila mig ditt retur-/ordernummer så kollar jag var kortet tagit vägen. Vems felet är kan jag inte svara på förrän jag tagit del av ärendet.

[edit 2007-01-18] Har nu fått mail från Coffee och vi har tydligen sluthanterat ärendet genom en återbetalning till anvisat konto redan den 20/12-06. Fortsättning följer..

[edit 2007-01-20] Coffee har inte hört av sig så jag har bara att förutsätta att detta löste sig redan i december månad.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

beställde ny låda med extra fläktar, tog 1½ dag så fick jag mina saker, samma sak med med grafikkortet jag beställde sist.

(fick dem idag o beställde dem tisdag kväll) väcktes av ett tervligt sms om att min låda var klar för hämtning

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

MultiMan, Bogey: Se även svaret till SUMITOMO, inte att betrakta som en ursäkt utan en förklaring. Så fort man inser att det inte finns något alls att förbättra kan man hämta spik och brädor till kistan.. Vi har under åren haft vår beskärda del av "växtvärk" och har fått lösa många problem samtidigt - detta utan externt kapital eller välfylld kassakista att ösa ur. Att vi finns kvar idag har vi våra kunder att tacka för, både nya och gamla. Få minns idag Vortex, Diavolo och andra som startades samtidigt som vi, och var man inte med på "det glada 90-talet" kan föreställa sig hur snabbt allt gick.

Jaha du......Att du "förklarar" och inte ursäktar eller kompenserar dom som råkat ut för era "affärsmetoder" är säkerligen en tröst för oss med erfarenhet av er....

Det där med era "toppar " har alla som har ett minne eller erfarenhet sett ett antal ggr.

Är det inte "expansion" så är det semestertider eller så har ni haft det svårt med influensan.

VI HAR HÖRT DESSA SAGOR FÖRUT !

Kort notis om mig. Har sysslat med datorer sen Vic 20 och köper hårdvara på runt 30-50 papp per år, lågt räknat.
Gjorde min senaste och sista beställning till er förrförra nov 95...vilket kostade mig ett nytt mobo, eftersom ni icke besvarade mail och jag köpte hellre nytt och kastade det mobot ni icke ville besvara mail på..tyckte det var enklare än få blodtrycksvariationer pga er.

Det här var inte mitt första problem med er...och ärligt talat ...ni är tamefan den den absolut värsta firman som fortfarande lever på nätet...vetfan hur ni gör...kanske pga att ni brukar ligga några kronor billigare än typ komplett och Dustin.(vilket defacto inte borde vara svårt...eftersom man irl inte har NÅGON FORM av garanti när man handlar av er...billigt o bra anser ni säkert)..men seriöst...ni liksom alla dessa bluff firmor som har varit tusenfallt på nätet...förtjänar *NI* en redig konkurs...eftersom vi konsumenter INTE förtjänar er....

Att blåsa folk, på garantier osv skicka dom vidare till tillverkaren, och att inte besvara mail och därmed sätta i system att nöta ner kunden.........

Har ni ny ledning (vilket jag betvivlar), så önskar jag er lycka till.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
13th.Marine: Vi jobbar på en ny färgsättning som skall rama in sidan bättre, nu när vi fått ordning på tekniken. Jag har lagt upp ett första utkast på http://www.shoppingsajterna.se/misc/nyare.jpg
Vi tycker själva denna är aningen för mörk..

En massa annan text.

Oj oj, se där. Där ser sidan myyyycket bättre ut. Den gamla är grymt mycket bättre och vänligare för ögonen, än den nuvarande ni har ute.

Den ni har ute nu ser ut som en reklamsida. Fruktansvärd, utan ramavskärmningar osv. Allt ser otroligt rörigt ut. Men fixar ni till er sidan som där uppe så ser jag fram emot att komma in på er sidan igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
13th.Marine: Vi jobbar på en ny färgsättning som skall rama in sidan bättre, nu när vi fått ordning på tekniken. Jag har lagt upp ett första utkast på http://www.shoppingsajterna.se/misc/nyare.jpg
Vi tycker själva denna är aningen för mörk..

Måhända den är lite mörk, men man ser vart man ska fokusera på sidan, ligger allt i samma färgnyans vet man inte riktigt var den viktiga informationen är.

Jag tycker den är en förbättring ur lässynpunkt, jämfört med den förra som hade en snygg färgsättning men vita bakgrunder.

Det som ser lite konstigt ut på den "nya" är att där fortfarande är en del färger som sticker ut (Det ljusgröna och ljusblåa) Hade sidan skalats ner till 3-4 färger istället så hade det nog varit snyggare.

En annan sak som förstärker rörighetsintrycket är att det ut som "veckans erbjudande" är ihoppusslat så att man får in så många artiklar på en så liten yta som möjligt.

Men fortsätt utveckla den nya den ser bra ut, alt låt användaren välja vilken den vill ha. Ett tips är att kolla runt bland användare vad de tycker om sidan, samt kanske undersöka vad de tycker om den nuvarande (inte specifikt den ni har nu).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Bogey: Det var stycket med bl.a "...personalstyrka, affärssystem, lokaler och annat blev för litet gång på gång..." jag avsåg som en förklaring och inte en ursäkt. Vi är inte sena med att både be om ursäkt och kompensera för felaktigheter i hantering, men jag tror att många med dig är trötta på ursäkter och önskar lite konkret handling istället!

I övrigt kan jag bara konstatera att alla väljer sin egen sanning och anpassar sig efter denna.. Vi har alltid besvarat all mail - utan undantag, hänvisar inte kunder vidare till annat än autoriserade servicecenters, och har inte satt i system att vare sig "blåsa" eller "nöta ner" folk.

Av tonen i ditt inlägg att döma gick det "lite si och så" med planen att slippa "blodtrycksvariationer". Du behöver "closure".. Vad kan jag göra för att du skall bli nöjd (annat än att försätta bolaget med anställda och familjer att försörja i konkurs)? Om du inte är "a man on a mission" skickar du mig ett mail och bereder mig möjlighet att lösa våra mellanhavanden. db@datorbutiken.com

---

Trackmaster: Då hoppas jag att inom kort få välkomna dig in på sidan igen! Vi hade en variant av denna designskiss på DH i höstas, det var så vi kom på tanken att kanske återvända lute till det "gamla". Se: http://www.shoppingsajterna.se/misc/dhw06.jpg
Vad anser du är bra respektive dåligt med denna i jämförelse med den skissen och den skarpa sidan?

---

13th.Marine: Iom releasen av Vista, sedan länge releasade Mediaplayer 11, och liknande applikationer går trenden går mot mörkare inramning och ljust i fokusområdena, det håller vi på att anpassa oss efter. De ljusgröna och ljusblåa - är de OK? Dvs att det blir för mycket kombinerat med ytterligare, som den orange'a. Vad menar du med avv "Veckans erbjudande" är ihoppusslat? Det du ser i mitten i skissen är förstasidan, ingen relation med "Veckans Klipp".

---

Allmänt tar vi givetvis tacksamt emot tips om vad vi kan göra för att sidan skall bli bättre. Att de absolut flesta synpunkter vi fått hittills rör det kosmetiska ser jag som ett gott betyg åt tekniken, men finns det någon funktion som ni anser saknas - tveka inte att berätta detta då vi ständigt vidareutvecklar sidan och gärna gör detta i samråd med dem som skall använda den, dvs ni - våra kunder. Tänk efter, vilken är världens bästa webshop, varför är den världens bästa webshop och vad kan man eventuellt göra för att den skall vara det även i framtiden? Tänk bort hygienfaktorer som servicegrad, snabba leveranser och sådant som mer är grundförutsättningar för att shoppen existerar alls, utan tänk teknik - vad skulle du helst se att vi på datorbutiken.com byggde in på sidan och varför?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att efter att ha "svikit" era kunder från forumet under nåt halvår, medans Dustin och komplett m.fl servat och tagit emot synpunkter på ett föredömligt sätt.
Kanske aktiverar ni er pga kundtapp till dessa företag.

Bara för att säga nåt om hemsidan, så tar den kanske inget stilpris,
men så jäklar illa är den inte att jag skulle välja
ett annat företag av just den orsaken som en del påstår.
Då är det värre med datorbutiken-låten i reklamradion. :D.

I vilket fall som helst la jag en beställning.
Av de 5-6 företag i Sverige som listade prylarna var db
det ända företaget som jag vågade slanta till.
Det finns faktiskt de som är sämre

Permalänk
Medlem

Har ni haft växtvärk i 10 år? Sedan kan man ju undra vem fan som har lunchstängt på supporten? Rena skämtet, kan ju tro att det är Tiffany Persson som sitter i styrelsen. Har man inte lyckats förbättra sig under denna tid är det mer än ett under att ni finns kvar. De erfarnheter jag haft med er och den frustration det gett mig kommer alltid finnas kvar. Ni har inte visat viljan att lösa era problem med supporten på 10 år varför skulle ni börja nu? Ni måste ha varit medvetana om detta problemet länge. Varför har det inte åtgärdats? Börja lösa problemen istället för att prata om vilken färg som är snyggast på sidan.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Har ni haft växtvärk i 10 år? Sedan kan man ju undra vem fan som har lunchstängt på supporten? Rena skämtet, kan ju tro att det är Tiffany Persson som sitter i styrelsen. Har man inte lyckats förbättra sig under denna tid är det mer än ett under att ni finns kvar. De erfarnheter jag haft med er och den frustration det gett mig kommer alltid finnas kvar. Ni har inte visat viljan att lösa era problem med supporten på 10 år varför skulle ni börja nu? Ni måste ha varit medvetana om detta problemet länge. Varför har det inte åtgärdats? Börja lösa problemen istället för att prata om vilken färg som är snyggast på sidan.

Jag känner precis samma frustation och ångest dom du gör min vän..jag kan inte uttrycka det så bra bara..

Permalänk

SUMITOMO: Det glädjer mig att du tycker så, vilket gör att man känner sig lite extra välkommen tillbaka, tack! Men, vad är det jag hör.. Gillar du inte db-låten? Slutligen - tack för ordern!

---

oscra: Nej, vi har givetvis inte haft växtvärk konstant i 10 år. Det är dock få företag förunnat att själva i detalj kunna bestämma exakt hur tillväxtkurvan skall se ut. Att vi har fokus på returproblemet kan vi som tidigare nämnts inte bevisa i ord utan i handling, så det är bara att avvakta effekten av de åtgärder som vidtagits för att lösa detta.

Jag löser gärna problem parallellt med att vi gör sidan angenämare att surfa på. Ge mig ett problem att lösa så gör jag det. Vi kan börja med ditt eget.. Maila mig vad du menar att vi har gjort dig orätt och ge mig en chans att gå till botten med orsaken, samt gemensamt med dig finna en bra lösning.

---

SneeX: Det viktiga är inte hur man uttrycker sig, utan vad man uttrycker. Jag ber även dig maila mig, berätta vad som hänt så hjälper jag dig!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO

I vilket fall som helst la jag en beställning.
Av de 5-6 företag i Sverige som listade prylarna var db
det ända företaget som jag vågade slanta till.
Det finns faktiskt de som är sämre

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
SUMITOMO: Det glädjer mig att du tycker så, vilket gör att man känner sig lite extra välkommen tillbaka, tack! Men, vad är det jag hör.. Gillar du inte db-låten? Slutligen - tack för ordern!

Jag är iaf glada att ni datorbutiken ser i plats i ledet som det bästa av de dåliga alternativen. Det har ni verkligen bevisat många gånger, även för mig.
Jag hade dock inte varit så smickrad som du verkar vara.
Att konsumenterna anser att man är det bästa av de dåliga alternativen är inget bra omdöme om du frågar mig.
Hade det varit mitt företag hade jag skämts ordenligt att inte ligga högre i tankarna hos konsumenterna.

Over and out.

Permalänk
Medlem

Jo tack. Hjälpa mig? Du är bara ungefär 5 år för sen. Men tack för ni svarade även om det bara var några år för sent. Tråkigt att enda sättet folk kan få kontakt med datorbutiken är via dig på detta forumet. Vad händer med de kunder som inte är aktiva på detta forumet? Detta är inte menat som kritik mot dig peronligen utan datorbutiken som företag. Du får inte ta illa upp.

Jag har i andra trådar om datorbutiken förklarar vad jag råkat ut för. Sedan har ju kompisar råkat ut för er otroliga support vilket gjort att man inte vill handla hos er igen. Det som jag tror irriterar folk mest är er okontaktbarhet. Därför jag gav upp mins ärenden för man vill inte säga upp sig från sitt jobb för att försöka ringa er support. Vilket är ett heltidsjobb. Det jag bli mest förbannad på är att er support ALLTID varit totalt under all kritik.

Rykten sprid fort och ni har mist min pengar i fem års tid och inget talar för att jag någonsin kommer att handla av er igen. Era skepp är brända hos mig. Sedan att du inte varit här och kommenterat era ärenden på ett halvår ligger er i fatet.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

MultiMan, Bogey: Se även svaret till SUMITOMO, inte att betrakta som en ursäkt utan en förklaring. Så fort man inser att det inte finns något alls att förbättra kan man hämta spik och brädor till kistan.. Vi har under åren haft vår beskärda del av "växtvärk" och har fått lösa många problem samtidigt - detta utan externt kapital eller välfylld kassakista att ösa ur. Att vi finns kvar idag har vi våra kunder att tacka för, både nya och gamla. Få minns idag Vortex, Diavolo och andra som startades samtidigt som vi, och var man inte med på "det glada 90-talet" kan föreställa sig hur snabbt allt gick.

[ot] Åhh Diavolo, vilken nostalgi! Får nästan en tår i ögat [/ot]

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

matjen: Med tillgång till fakta om hur läget ser ut idag i jämförelse med i höstas väljer jag att se positivt på saker och ting. Vi är inte i mål som sagt, men har det i sikte.. Någon klok man har sagt: "Det var ju bra att det var bättre, men det vore bättre om det vore bra". Javisst, och det skall det bli!

oscra: Jag tar inte illa upp, jag tar åt mig och är glad att vi har en dialog. Kunder som kontaktar oss i dagsläget via mail eller telefon får en helt acceptabel responstid, och inom kort skall vi även ha fått ordning på returtiderna. Vi särbehandlar inte kunder på SweClockers i vår hantering, dock för vi en aktiv dialog med er vilket kommer alla kunder till del. Om du ger mig ett tips på hur jag kan förbättra något så kommer effekten av dessa förbättringar alla kunder till del. Vill du så ge mig en chans att i vart fall ta reda på vad som gått snett, även om det var länge sedan. Vad har du att förlora? Att vi inte varit på plats här kan jag i dagsläget inte göra mycket åt, annat än att finnas här regelbundet framöver.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Nu har det vart lite mycket ris tycker jag och dags att ge lite ros
Handlade själv första gången på DB alldeles innan nyår och några av prylarna fanns inte i lager men skulle komma in efter nyår, att behöva vänta på detta var kanske inte så roligt men jag hade juh själv valt att beställa saker som icke var i lager så, medans jag väntade passade jag på att lägga till en annan cpu kylare genom att mejla in ändringen... När prylarna äntligen fanns i lager tog det bara någon dag innan paketet var framme, och jag kunde följa det på postens hemsida.. Helt efter förväntningarna..

Monterade ihop den nya burken och installerade sedan XP på den, stängde av den och kopplade in en HDD till. Vid nästa start dog Corsair nätagget och detta felanmälde jag så fort jag kunde, fick hem en fraktsedel på 1 dygn att fästa på paketet och skickade sedan in det. Än så länge funkar allt som DB kan styra över precis som det skall, att nätagget dog var juh inte deras fel då de inte konstruerat det.

De mottog nätagget igår och än så länge går allt som det skall, hoppas nu på att ärendet går fort och att mitt nya nätagg skall vara mig tillhanda innan nästa helg. Funkar allt enl mina förväntningar så får DB iaf ett Stort + av mej.

Sammanfattningsvis, än så länge känns DB som en bra nätbutik att beställa fr.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Avstängd

Mitt hiper 580w modular som jag köpt hos DB har gått sönder.
Jag har inte åstadkommit skadan, men jag har inte all förpackning kvar, måste de ha allt?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Det är endast vid ånger/återköp vi behöver allt emballage, dock gäller fortfarande att varan måste emballeras på lämpligt sätt - även om den är sönder. En bra tumregel är att man skall ha 50-100mm stötupptagande material på alla sidor om varan inne i kartongen, och att ESD-känsliga varor skall förpackas i ESD-skyddande skyddsemballage (ESD-påse eller motsvarande). Det är självklart att man slänger kartonger och liknande när man byggt klart sin maskin och testat att den fungerar, men ett bra tips är att man sparar ESD-påsarna, man vet aldrig när man behöver en sådan..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Det jag menar med ihopapusslat är produkterna på förstasidan, lite svårt att urskilja vilka texter som tillhör vad.

Det verkar ju som att ni testar ett svart/grått/vitt tema, jag vet inte riktigt vad som skulle bli snyggast, att endast komplettera med en färg till ger ett rent och lättolkat system, vilken som är snyggast där går ju att laborera med.

Ni kan ju även att testa flera komplementsfärger, tipset är ju att luta sig tillbaka och kolla på det och tänka hur hade jag reagerat om jag kommer in här för första gången? Även om ett system är självklart för en själv så är det inte säkert att andra ser det så.

Ni kanske skulle ha en testpanel som får betygsätta de olika sidorna ni kommer fram till? Mycket lättare att se vad andra tycker då
(Självklart ställer jag gärna upp! )

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
(Självklart ställer jag gärna upp! )

Jag också!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Jadu retunera mina meduza lurar, fick vänta ungefär lite mindre än 2 månader på mina nya lurar, det fanns i lager flera gånger, och dom skrev "du får det i slutet av veckan" i ungefär en och halv månad. Snabb service måste jag säga bara

Visa signatur

E6750@3,46Ghz| Asus pk5| Crucial PC8500@1066Mhz 4096MB|ATI 4870 | Samsung syncmaster 225bw

Permalänk

13th.Marine: Jag tar till mig vad du skriver, och det stämmer att vi jobbar på en bättre inramning i någon variant av gråskala. Vi har inga planer på att gå ifrån våra nya färger på loggan, dock att lyfta fram vissa delar i någon annan färg än dessa är tänkbart. Lovar återkomma i tråden om det blir aktuellt att sätta samman någon form av testpanel.

JockeTC: Se svaret till 13th.Marine.

---

Danne__05: Vänligen läs de sista inläggen från oss ovan. Vi har legat efter på returavdelningen en tid och detta har varit allt annat än bra. Skulle du skicka in en retur idag behöver du dock inte vänta månader utan veckor. Målet är givetvis att hantera sådant räknat i dagar.

Allmänt spelar det ingen roll vid retur om varan finns i lager när man skickar in returen för byte. Först när den defekta varan hanterats av tekniker och fel konstaterats tas beslut om åtgärd, vilket i många fall - men inte alla - är att byta ut varan mot en ny. Du sådde dock ett frö till en möjlig väg att snabba upp hanteringen här, vilken jag skall ta upp med mina kollegor.. Låt oss säga att det är så att en vara "kommer och går", och händelsevis är slut när vi hanterar den hos tekniker - då får kunden vänta längre än om man redan vid ankomsten skulle förutsätta att den är defekt och redan då, i väntan på att detta konstateras, lägger upp en bytesvara på returen. Det skulle i teorin lösa det fall du påpekar, om det nu är så att du fick vänta lite extra efter vi bytte lurarna.. Tack för tipset!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Här kommer mer ros efter allt ris. Fick hem ett defekt moderkort som jag returnerade väl förpackat med lcd skydd enligt hemsidan. Kunde även hålla koll på hemsidan då varan kom in i ert lager och följderna. Efter ca 2.5 (i enlighet med hemsidan) veckor fick jag paket att hämta ut med nytt moderkort som fungerade. Behövde inte betala frakt eller någonting. Nöjd kund.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin00
Här kommer mer ros efter allt ris. Fick hem ett defekt moderkort som jag returnerade väl förpackat med lcd skydd enligt hemsidan. Kunde även hålla koll på hemsidan då varan kom in i ert lager och följderna. Efter ca 2.5 (i enlighet med hemsidan) veckor fick jag paket att hämta ut med nytt moderkort som fungerade. Behövde inte betala frakt eller någonting. Nöjd kund.

Man skall inte betala fraktkostnader vid garanti-reklamationer.
2.5 veckor är inget speciellt att vara nöjd med, speciellt inte när det gäller DOA, men det är ju bättre än månader.

Permalänk

robin00: Trevligt, trevligt.. Välkommen åter!

SUMITOMO: Helt korrekt skall man vid garanti inte behöva betala frakt. Vi erbjuder även att skicka ut fraktlapp vid andra returanledningar (ångrat köp), vilket regleras i efterhand i samband med hanteringen av returen. Vi diskuterar även ett separat system för DOA-hantering, dock utvärderar vi först effekterna av de åtgärder som redan är på väg att slå igenom fullt ut för returavdelningen. 2,5 vecka är mycket riktigt inget speciellt, men medge att det i vart fall inte är dåligt..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Hej Igen.

Nu vill jag verkligen veta hur jag skall göra med mitt ärende.

Jag skickade in min dator till Db.com för 2 månader sedan,jag fick hem Torsdag
18/1 2007. Jag fick då moderkort och nytt nätaggregat.

Jag får inte igång datorn,jag har varit i kontakt med alla data nissar jag känner och dem känner inte till problemet. Jag kan inte fortsätta såhär,jag har mkt stuider som kräver en dator till hands.

Jag skall nu skicka tillbaka den till er och behöver en fraklapp.
Jag ber er snällt att försöka få igång den,jag klarar inte av det.

Så snälla,kontakta mig gärna så kan vi disskutera vidare.

/A

Permalänk
Inaktiv

Datorbutiken har ju överlevt trots den negativa kritiken som jag upplevde för drygt 5 år sen. Jag har beställt en gång från datorbutiken och det var inga problem. Företaget har ju sina trogna kunder annars så skulle det ha kursat för länge sen. Oftast så berömmer ju folk väldigt sällan, medan negativ kritik genast får genomslag i diverse forum. Keep up the good work!

Permalänk

SneeX: Maila mig med referens till returnummer så jag kan sätta mig in i vad vi gjort sist. Vi har givetvis haft maskinen (eller delarna) igång hos oss, så det måste vara något som hänt.. Detta löser vi!

faifai: Detta ligger tyvärr i människans natur (nöjd tiger stilla), men jag vill nog påstå att vi faktiskt förtjänar en slev kritik för att inte i tid agerat på returhanteringen. Jag hoppas man på samma sätt utdelar lite beröm när så förtjänats. Tack!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag har slängt iväg ett mej till dig.

Och nej,ni hade bara moderkort och nätaggregat,ni hade inte alla nödvändiga delar för att få igång min dator.

/A

Permalänk

Allmänt gäller att vi för att kunna garantera funktion på ett helt system också skall montera detta system. Om man väljer att bygga sin dator själv bör man besitta sådana kunskaper (och extra hårdvara att testa med) att man kan felsöka och konstatera var felet ligger om det inte fungerar, så att man kan reklamera den del som är orsaken. Kan man inte det bör man beställa maskinen monterad, för då kan man hålla återförsäljaren ansvarig för systemet som helhet. Även om man köper maskin i "lösvikt" har man givetvis garanti, dock endast på de ingående delarna var för sig.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jag hjälpte brorsan att beställa en dator från datorbutiken i höstas och det tog datorbutiken 1 månad att bygga ihop den (alla delar fanns i lagret). Sen när han väl fick den så startade den inte och han fick skicka tillbaka den. Efter det tog det ytterligare 1 månad med flera mail skickade och inget svar. Sen när farsan fick reda på det så ringde han och klagade. Då lovade dem att datorn skulle komma inom 3 dagar. Det tog dock över en vecka innan brorsan fick den. Efter detta kommer jag aldrig mer beställa nått från datorbutiken.

Fy skäms datorbutiken!