Permalänk
Medlem

Högupplöst format

Så här står det i inlägget angående jultävlningen:
För att detta ska vara möjligt krävs dock att ni gör ert bidrag i högupplöst format. Visst, men vad är ett högupplöst-format och hur gör jag för att spara ner det? Öppnade det där formatet jag laddade hem bilden i, och öppnade den.
Har nu målat den klart, och vill gärna göra rätt. Vore lite trist när man lagt ner tid, så blir den inte godkänn p.g.a formatet.

Vilket format bör jag spara den i, och hur?

Visa signatur

hej

Permalänk

http://sweclockers.com/images/sweclogo.gif

SweC-logon är alltså en .gif. Använd Spara som... och ange vilket format du vill spara bilden i (bör fungera i de flesta rit-program).

Visa signatur

○ Citera

Permalänk
Medlem

nej, jag laddade hem från länken i ett speciellt formad. Det speciella med det är väl att kvalitén inte försämras om du ändrar storlek.

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Att du inte bara sparar den i samma format som du fick den i, det vore väl den enklaste och mest uppenbara lösningen?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Att du inte bara sparar den i samma format som du fick den i, det vore väl den enklaste och mest uppenbara lösningen?

fast den var ju eps, och han kanske inte gjorde sin logga i vektorformat.
--
gör den typ 1000*n bara, ska räcka tror jag.

Permalänk
Medlem

Vet inte, målade bara lite på den.
Går ju inte att välja något sånt format under spara som eller dylikt.

Visa signatur

hej

Permalänk

Spara i .png, det är ett bra format.

Visa signatur

○ Citera

Permalänk
Medlem

Ah, ok, då är jag med, jag trodde i min dumhet att Photoshop kunde spara i formaten det kan öppna , men det låter ju naivt till och med i mina öron nu.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4