Permalänk
Medlem

K800 eller w850

Ska köpa en ny telefon och är i valet mellan sonyericsson k800 eller w850. Vilken tycker ni spontant är bättre? K800 har juh bättre kamera men w850 bättre när det gäller musik men hur är dom annars?

Visa signatur

____________________________
Jag är och förblir en noob.....

Permalänk
Medlem

W850 känns äldre. Tar lite tid innan man hittar rätt med knappsatsen bland annat...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

k800 lätt! den är dessutom billigare...

sägs att slidern på w850n e kass.. men du har iofs garanti...

edit: hittade den hos meramobil asbilligt
http://shop.meramobil.se/abo.aspx?kampanjid=1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har haft min W850 i lite mer än två månader nu och är än så länge mycket nöjd. Inga som helst problem med slidern som känns bra mycket mer gedigen än på t.ex. 6280.

Bryr man sig som jag inte om kameran tycker jag helt klart W850. Annars är det K800 som gäller då kameran är mycket bättre på den. Annars är de väl rätt likvärdiga funktionsmässigt?

Värt att tänka på också är att med W850 får man med minneskort på 1 gb samt schysta hörlurar. Det för man köpa extra om man tänkt använda sin K800 som mp3-spelare.

Permalänk
Medlem

Det som skiljer ar ju kameran. Musik kan du lyssna pa i vilket fall i bada. K800i sager jag.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
W850 känns äldre. Tar lite tid innan man hittar rätt med knappsatsen bland annat...

Den känns äldre? intressant åsikt

Nämen k800i skulle jag nog säga pga kameran, dock så är W50 (black carbon edition) ganska mycket mer status/fräsigt (ehm) att ha imo.

Bästa hade nog varit att vänta tills nästa generation (ericsson ofc), annars känns det som om man blri blåst när det plötsligt kommmer ut en med 5MPX et.c.

Permalänk
Medlem

Ska du tänka så att man alltid ska vänta på nytt så kan man vänta för evigt då det kommer nytt hela tiden. Telefoner är så billiga nuförtiden så du har råd att byta oftare.

Sliden på w850 har fått negativ kritik. Men funktionsmässigt är den riktigt go. K800 känns ändå mer gedigen och bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du måste kopa till ett minneskort till k800, som är ganska dyra... Till w850 får du 1 GB + ett par schyssta horlurar.

EDIT: OCH k800 stodjer "bara" 2 gb, kontra 8 gb hos w850

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Du måste kopa till ett minneskort till k800, som är ganska dyra... Till w850 får du 1 GB + ett par schyssta horlurar.

EDIT: OCH k800 stodjer "bara" 2 gb, kontra 8 gb hos w850

Nja, K800 stödjer säkerligen större minneskort, men det finns max 2 GB att köpa för tillfället.

Permalänk
Hedersmedlem

det finns väl bara 1gb till k800 just nu o 4gb el 8gb till w850