Permalänk

Bärbar för cirka 6000-7000?

Ska användas till surfning, tankning, Photoshop och i framtiden kanske lite musik.

Egentligen vill jag ha en Macbook för det dubbla, men jag funderar på ifall det finns något lite billigare som kanske ändå hade kunnat vara intressant för mig?

Max 15" skärm, helst mindre, gärna widescreen. DVD-brännare. Gärna snygg!

Jag funderade lite på en Lenovo Thinkpad R60 för 6900:-, men har inte dom rätt så dålig skärm? Såg att den hade låg upplösning i varje fall.

Alla tips är välkommna!

Permalänk
Medlem

hej

kan du pröjsa 8k så kan du köpa dell inspiron 6400 med 1gig ram och 7200 rpm hd, du kan säkert köpa en för 7k oxo med ltie sämre specs. kan säga att jag är 110% nöjd med min, den blir inte varm den låter 0 och är snabb. kan tom spela alla spel på den, kanske inte på högsta settings men ändå.

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

Photoshop kräver en del minne så minst 512 är nog ett måste. Surfning, tankning och musik kräver nästan inget i prestandaväg (såvida du inte sysslar med musik proffisionellt och måste ha värsting-ljudkort). Skaffa vilken som helst (någorlunda ny) som har minnet så duger den nog.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noppa
hej

kan du pröjsa 8k så kan du köpa dell inspiron 6400 med 1gig ram och 7200 rpm hd, du kan säkert köpa en för 7k oxo med ltie sämre specs. kan säga att jag är 110% nöjd med min, den blir inte varm den låter 0 och är snabb. kan tom spela alla spel på den, kanske inte på högsta settings men ändå.

vart hittar du den dell datorn? hittar bara med 1gig ram med 5400rpm hårddisk, och vill man ha 7200 så blir allt så jäkla dyrt när man vill konfigurera, går väl på en 10000 eller något :S

Permalänk
Medlem

hmm, jag köpte genom företag kolla under små och mellan stora företag menyn. Du kanske kan be nån som har firma att köpa åt dig? kanske itne ens behövs har inte så hård koll på sånt.

extra ram va erbjudande men jag tog massa extra som du kan skippa och pröjsa för extra ram som tex man behöver inte ha extra stor batteri

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk

Jag sitter och funderar på en Zepto Znote 6014 med en 1,73 GHz Intel® Celeron® M430 och undrar om det är mycket prestanda sänkning från min nuvarande processor Amd 64 3500+ som jag har i den stationära. Jag tänkte senare efter jul då jag har mer pengar upgradera hårddisken till en större och fixa 1024MB ram. Hur är grafikkortet i den här? Den i den dyrare modellen ska tydligen vara riktigt bra. Men eftersom jag inte tänkt spela så tänkte jag snåla. Vet någon hur Linuxstödet är för det grafikkortet?

Permalänk
Medlem

köp min hp amd turion 64 @ 1,8ghz 1024 ram 80gb hdd
har själv kört photoshop och det funkar utmärkt. kolla på marknads-sidan sök på bärbar dator och i östergötland så hittar du min annons.
mvh