Nintendo Wii - För småbarn?

Permalänk
Medlem

Nintendo Wii - För småbarn?

Hej..

Testade Nintendo Wii herromdagen och blev inte alls imponerad.. Det var tråkigt och kändes helt meningslöst..

Det känns ungefär som om målgruppen är 10åringar.. Att man måste vara sjukt barnslig för att tycka det är roligt som vuxen. Det var för de första inte ett dugg realistiskt.. Spelade nått golfspel.. Om man KAN spela golf var ju detta bara negativt om det skulle gå bra??? Nej Nintendo Wii är en leksak för småbarn som säkert tycker det är roligt, och utomordentligt barnsliga vuxna.. Finns säkert än och annan i 15-20 års åldern som finner det roligt också.. Eller så måste man vara en sjuk nintendo fantast som gått och ställt in sig på att det ska vara så fruktansvärt bra och sedan inte gör en objektiv bedömning. Men gud så dåligt nintendo wii är.. vad har det att tillföra förutom sin Så fruktansvärt dåliga gyro-kontroll?

Jag sågar iaf Wii.. Kom med åsikter, gärna personangrepp om det nu känns nödvändigt för någon som känner sig påhoppad

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk

Re: Nintendo Wii - För småbarn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Hej..

Testade Nintendo Wii herromdagen och blev inte alls imponerad.. Det var tråkigt och kändes helt meningslöst..

Det känns ungefär som om målgruppen är 10åringar.. Att man måste vara sjukt barnslig för att tycka det är roligt som vuxen. Det var för de första inte ett dugg realistiskt.. Spelade nått golfspel.. Om man KAN spela golf var ju detta bara negativt om det skulle gå bra??? Nej Nintendo Wii är en leksak för småbarn som säkert tycker det är roligt, och utomordentligt barnsliga vuxna.. Finns säkert än och annan i 15-20 års åldern som finner det roligt också.. Eller så måste man vara en sjuk nintendo fantast som gått och ställt in sig på att det ska vara så fruktansvärt bra och sedan inte gör en objektiv bedömning. Men gud så dåligt nintendo wii är.. vad har det att tillföra förutom sin Så fruktansvärt dåliga gyro-kontroll?

Jag sågar iaf Wii.. Kom med åsikter, gärna personangrepp om det nu känns nödvändigt för någon som känner sig påhoppad

Tänkte bara fråga vilka spel du testat wii med? Det låter som wii sports. Förstod inte riktigt allt du skrev, men det lät som om du tyckte det var negativt om man kunde spela golf på riktigt innan man spelade golf i spelet. Då undrar jag varför? Vilket annat golfspel replikerar bättre golf? Sen ber jag dig att prova flera spel innan du dömmer. Förslagsvis Zelda:TP. Visserligen är det ett GC-spel, men visar bra att spel inte behöver vara extremt snygga grafiskt för att vara bra. Ett dåligt spel gör inte en konsoll dålig! Jag kan hålla med om att gyrofunktionen kan vara lite lurig ibland, men jag som aldrig riktigt kunnat använda en vanlig handkontroll välkomnar en kontroll där man faktiskt gör rätt om man lutar sig åt det håll bilen ska svänga osv. Blev alltid retad för att jag viftade med kontrollen förut. Det är ju "n00bigt". Allt handlar om att vänja sig vid att vifta vid rätt tillfälle istället för att trycka så snabbt man kan på samma knapp.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Lamt sätt att försöka starta en diskussion enligt mig. Du vill ju bara att folk ska kritisera dig. Håll dig till PS3 eller X360-trådarna istället.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Jo du, en och annan 15 till 20 åring? Jag och fyra polare har köpt varsin Wii och all tycker den e skitbra, vi är 18 bast allihop. Våra polare, syskon och föräldrar har också tyckt att det varit en rolig upplevelse att spela allt fårn sports till zelda.

Om man nu är så mogen att man inte kan spela t.ex. sports så kan man ju köpa en 360 med Gears of War istället, men enligt mig är Wii intresantare och knäckte 360 med ett enda spel (zelda då, har lirat ca 10 timmar nu). Hursomhelst så är det ju upp till dig om du inte gillar Wii, jag gör det iaf

Permalänk
Medlem

Självklart är Wii gjort för de lite yngre, PS3 och Kryssbox360 är för de lite äldre.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lambo
Självklart är Wii gjort för de lite yngre, PS3 och Kryssbox360 är för de lite äldre.

Snarare så att Wii är till för alla, vem som helst kan spela, och PS3 och Xbox360 siktar in sig på gamers, män i åldern 15-40 ungefär.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Mata inte trollen.

Visa signatur

wicked wicked, Jungle is massive, Bojaka Bojaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyth0N
Mata inte trollen.

du är ett fucking troll

och han säger inte Jungle is massive llr nåt, han säger Jungalous posse...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PS3 och Xbox 360 siktar sig typ in sig på 10-16 åringar. Det är åtminstone de som verkar ha dem vad jag har sett.

EDIT: Utgår självklart ifrån PS2 när jag snackar om PS3, och Xbox tillsammans med Xbox 360

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Avstängd

Visst typ wii sports osv kanske ser "barnsligt" ut, men alla spel behöver inte ha blod, massaker osv för att dom ska vara roliga.
Spelkänslan är bra mycket viktiga, om man nu gillar spel där det sprutar blod över hela skärmen, visst köp sådana spel, det finns ju dock till wii också.

Och dina målgrupper är ju hyfsat överdrivna, konstigt att wii säljer så sjukt bra då, och inte fan är det bara "10 åringar" som spelar på dom.

Nej lilla tuffing, gå nu slakta ett par zombies med din tuffa konsol,pc spel lr vad du nu diggar
Och nej jag har inte wii, är ingen nintendo fantast, men har spelat endel med wii.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
PS3 och Xbox 360 siktar sig typ in sig på 10-16 åringar. Det är åtminstone de som verkar ha dem vad jag har sett.

EDIT: Utgår självklart ifrån PS2 när jag snackar om PS3, och Xbox tillsammans med Xbox 360

10 till 16? vilket spel? kanske 15 - 20 och över = X360

Wii = 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Nintendo Wii - För småbarn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Hej..

Testade Nintendo Wii herromdagen och blev inte alls imponerad.. Det var tråkigt och kändes helt meningslöst..

Det känns ungefär som om målgruppen är 10åringar.. Att man måste vara sjukt barnslig för att tycka det är roligt som vuxen. Det var för de första inte ett dugg realistiskt.. Spelade nått golfspel.. Om man KAN spela golf var ju detta bara negativt om det skulle gå bra??? Nej Nintendo Wii är en leksak för småbarn som säkert tycker det är roligt, och utomordentligt barnsliga vuxna.. Finns säkert än och annan i 15-20 års åldern som finner det roligt också.. Eller så måste man vara en sjuk nintendo fantast som gått och ställt in sig på att det ska vara så fruktansvärt bra och sedan inte gör en objektiv bedömning. Men gud så dåligt nintendo wii är.. vad har det att tillföra förutom sin Så fruktansvärt dåliga gyro-kontroll?

Jag sågar iaf Wii.. Kom med åsikter, gärna personangrepp om det nu känns nödvändigt för någon som känner sig påhoppad

Ehm, du dömmer alltså ut en hel konsoll, en vecka efter release, för att du var inne och provspelade ett enda spel? Då kan man ju säga samma sak om precis alla andra konsoller också, det kommer garanterat komma minst 1 riktigt dåligt barnspel till alla konsoller, och därför är allting som har med dessa konsoller att göra en barnslig leksak och jättekass. Det funkar liksom inte.

Det är ju faktiskt din rätt att göra det, det säger jag ingenting om. Men om du nu verkligen känner att maskinen inte är någonting att ha efter en så otroligt bristande värdering av den, så tycker jag också att du skall vara fullt medveten om att detta är din egna subjektiva åsikt, och att den på intet sätt säger någonting sakligt om maskinen i sig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Nukloch, du äger en xbox 360 eller?

Permalänk
Medlem

Jag ser i din signatur att du har en pc. The sims finns ju till den "spelenheten". Det är bara 14 åriga småflickor som spelar det ju! Skittöntigt. Och man styr med en mus. En tvådimensionell kontroll, så oerhört overkligt.

Mitt inlägg är ungefär lite moget och givande som ditt.

Wii är väl helt enkelt inte något för dig? Låt bli att köp den? Bara ett förslag.Vad är meningen med ditt inlägg? Du tycker det är kul att retas? Vem är det som är barnlig???

Permalänk
Medlem

jag föredrar iaf Wii's interaktiva sida i spel jämnfört med att trycka X X X FYRKANT X TRIANGEL CIRKEL osv

Permalänk
Medlem

Wii sports är ju ganska dåligt tycker jag också. Barnsligt är det men det är ju det gör det lite ballt. Och att man sen kan göra gubbar som är så offantligt fula, är bara ett plus. Jag tror dock man kommer tröttna ganska fort på det där gulliga. Zelda är dock ett bra spel som jag kommer spela igenom. Men så länge det inte kommer ett riktigt bra Wii exklusivt spel, så kommer jag inte köpa den i alla fall.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

[sarkasm]Jag tror iallafall att Wii är den mest konsoll som sålts snabbast genom tiderna för att den utemordentligt barnslig och att det är bara 10 åringar som tycker det är roligt.[/sarkasm]

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Måste säga att det finns väldigt patetiska människor. För det första dömmer man inte en konsoll efter ett spel. För det andra dömmer man inte en kontroll efter en vecka. För det tredje dömmer man inte en konsoll utan att ha provat den. Zelda TP är det bästa spelet som kommit på många år. Ju mer jag spelar, desto mer uppenbart blir det.

Jag är visserligen bara 20, men less alla "vuxenspel" som "rosar" marknaden. Äntligen något vettigt.

Permalänk
Korsordsguru

Sorry grabben. Nintendo har inte helt oväntat äldst gamers enligt en omröstning som genomfördes här på SweClockers förut. Var mellan GC, PS2 och XBOX då. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sen när behöver Tv spel vara realistiska?

Permalänk
Medlem

Re: Nintendo Wii - För småbarn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Massvis med löjlig text

Jag testade X360 i en butik. Det va något skjuta spel. Det va jätte tråkigt. Alla som spelar, äger eller tycker om X360 är dumma för det spelet va grymt dåligt.

Du ser inte själv hur totalt idiotiskt din sågning är?

Permalänk
Medlem

Har man bara barnasinnet kvar så..

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Hum har själv aldrig testat wii men jag tror den är rolig iaf
Sen har väl nintendo alltid siktat på en yngre publik så vitt jag vet iaf.
Men tror det kan vara roligt att "leka loss" med ett wii, men väntar nog tills det gått ner i pris, inte för att den är spec dyr nu men iaf

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Haha, kan inte låta bli att se humorn i tråden. Wii sports tycker jag är långt ifrån barnsligt, snarare en spelmodell baserat på simplicitet vad gäller grafik och så vidare. Men ack så roligt och interaktivt, min fader, som f. ö aldrig varit mycket för spel, fick chansen att testa och nu spelar han minst en timme tennis om dagen Och nej, han är inte 10.

Permalänk

Wii har ett rätt så roligt spelsätt men den är lite vä klen och med lite funktioner/pris.
Känns som om 360 är för de i 15-25 år åldern och PS3 antagligen högre max ålder.

Permalänk
Medlem

Även om jag inte är fullt nöjd med riktningen Nintendo har tagit med Wii så tycker jag inte det är så illa.

Har inte riktigt bestämt mig ännu ifall kommer köpa någon Wii, men snylta på andras kommer jag definitivt att göra.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Haha, kan inte låta bli att se humorn i tråden. Wii sports tycker jag är långt ifrån barnsligt, snarare en spelmodell baserat på simplicitet vad gäller grafik och så vidare. Men ack så roligt och interaktivt, min fader, som f. ö aldrig varit mycket för spel, fick chansen att testa och nu spelar han minst en timme tennis om dagen Och nej, han är inte 10.

jo precis.. problemet är ju att MNC som starta tråden, verkar vara en av dom få som inte har förmågan att se detta.

nintendo har väl aldrig sagt att dom gått in för att inrikta sig på alla "omg wtf den har inte dx10 med shader 5.0delucks och en helt förstörbar värld."

det tråkiga idag är ju att för (relativt?) många så är mindre bra grafik == värdelöst spel...

det som är så skönt med nintendot är ju att det verkar lättlärt (har inte testat själv) och att det attraherar många olika typer av spelare.

vem fan har tid att sätta sig in i ett spel idag?

strategispel som rise of nations och battle for middle earth har ju blivit så galet avancerade, en miljon olika saker att lära sig, vilka uppgraderingar var osv osv.

för folk som inte har tid/lust/intresse av detta är nintendo kanon

för folk som MNC så ere ju bara hålla sig till PC/360/ps3...
du säger att wii suger i din mening, fint, skit i att spela det då, ingen som tvingar dig

Permalänk
Glömsk

Kom ihåg att medelgamern är 33 år gammal fast medelåldern på SweClockers är lägre. Det som skrivs i den här tråden är alltså statistiskt ointressant om man ska se till hela demografin.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Re: Nintendo Wii - För småbarn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Hej..

Testade Nintendo Wii herromdagen och blev inte alls imponerad.. Det var tråkigt och kändes helt meningslöst..

Det känns ungefär som om målgruppen är 10åringar.. Att man måste vara sjukt barnslig för att tycka det är roligt som vuxen.

Själv har jag dock inte köpt någon Wii än...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Kom ihåg att medelgamern är 33 år gammal fast medelåldern på SweClockers är lägre. Det som skrivs i den här tråden är alltså statistiskt ointressant om man ska se till hela demografin.

Är medelgamern 33 år gammal? Har du en källa? Jag är nyfiken på detta. Och det är inte så att jag misstror dig, jag bara har aldrig reflekterat över den totala medelåldern för dator- och tvspelare.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!